تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819756344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از «هاشم هفده میلیاردی» تا «مد» اردوزنی در ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: از «هاشم هفده میلیاردی» تا «مد» اردوزنی در ترکیه
در حال حاضر تعداد تیم‌های ایرانی حاضر در ترکیه برای اردوی تدارکاتی چنان قابل توجه است که حتی می‌توانند رقابت‌های لیگ را در خاک این کشور شبیه‌سازی کنند. یازده تیم از شانزده تیم لیگ برتری در هفته‌های گذشته برای حضور در ترکیه برنامه‌ریزی کرده‌اند و البته تا کنون تنها دو تیم از این سفر منصرف شده‌اند تا ترکیه همچنان مقصد محبوب نه تیم لیگ برتری ایران باشد.
کد خبر: ۴۱۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ - 11 July 2014




در حال حاضر تعداد تیم‌های ایرانی حاضر در ترکیه برای اردوی تدارکاتی چنان قابل توجه است که حتی می‌توانند رقابت‌های لیگ را در خاک این کشور شبیه‌سازی کنند.  یازده تیم از شانزده تیم لیگ برتری در هفته‌های گذشته برای حضور در ترکیه برنامه‌ریزی کرده‌اند و البته تا کنون تنها دو تیم از این سفر منصرف شده‌اند تا ترکیه همچنان مقصد محبوب نه تیم لیگ برتری ایران باشد.


به گزارش تابناک، سقف بودجه طرحی بود که سازمان لیگ امسال و در پی افشای ارقام قراردادهای نجومی برخی از تیم‌ها وضع کرد و طی آن تیم‌های لیگ برتری تا سقف ۱۵ میلیارد تومان می‌توانند برای یک فصل خود هزینه کنند. چهار نماینده آسیایی لیگ برتری ایران هم با یک افزایش ۲۰ درصدی نهایتا تا ۱۸ میلیارد تومان می‌توانند برای یک فصل خود هزینه کنند. حالا اما تازه فصل و نقل و انتقالات رو به پایان است و هنوز فصل هم آغاز نشده است اما از محل هزینه کردهای باشگاه‌های مختلف چنان به نظر می‌رسد که سقف بودجه هم ممکن است به مشکل سقف قرارداد دچار شود. 


چه اینکه برای مثال سید مهدی‌رحمتی که هفته گذشته به پیکان پیوست با قراردادی نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان استقلال را ترک کرد و یک قرارداد ۱.۵ میلیاردی برای باشگاه پیکان یعنی اینکه این تیم یک دهم کل بودجه فصل خود را صرف خرید تنها یک بازیکن کرده است که با توجه به دستمزد کادر فنی و سایر بازیکنان این تیم خام‌دستانه خواهد بود اگر فکر کنیم که پیکانی‌ها تا پایان فصل با همان ۱۵ میلیارد پیش بروند. 


این مسئله تنها در خصوص پیکان هم نیست و اخبار ضد و نقیض از فصل نقل و انتقالات نشان می‌دهد که رقم سقف بودجه چندان هم دست تیم‌ها را در خرج کردن نبسته است چه اینکه سعید آذری چندی پیش از مذاکرات ذوب‌آهن با هاشم بیک‌زاده خبر داد و اینکه مدافع ملی‌پوش استقلال یک پیشنهاد ۱.۷ میلیاردی از یکی از تیم‌های لیگ برتر دارد که بعد از افشای آن رسانه‌ها با تیتر «هاشم هفده میلیاردی» به استقبال آن رفتند. دیگر با مبنا قرارداد رقم پیشنهادی به هاشم می‌توان حتی  رقم افسانه‌ای که سایت ترانسفر مارکت روی آندرانیک تیموریان گذاشته را هم باور کرد. ۸ میلیارد تومان!


اما غیر از خرید ستاره‌های بزرگ به مبالغ کلان امسال یک حرکت جدید هم در میان اکثر تیم‌های لیگ برتری مد شده به اسم اردوی تدارکاتی خارج از کشور. هر چند قطعا برخی هزینه‌ها در باشگاه‌های لیگ برتری بنا بر دلایلی انجام می‌شود و برخی برنامه‌ریزی‌ها بر اساس دلایل ظاهرا منطقی به نظر می‌رسد اما اینکه از 16 تیم لیگ برتر، 11 تیم برای تشکیل اردو در ترکیه برنامه‌ریزی کنند، مشخص می‌شود که سقف بودجه هم تاثیری در هزینه کرد باشگاه‌ها ندارد یا حداقل اینکه جلوی برخی ریخت و پاش‌ها را نتوانسته بگیرد. 


تیم‌های تراکتورسازی، گسترش فولاد، استقلال، سپاهان، پرسپولیس، نفت تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان، استقلال خوزستان، ملوان و سایپا از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برگزاری اردو در ترکیه را انجام داده بودند که البته بنا به دلایلی ملوان و نفت تهران از این برگزاری اردو در این کشور منصرف شدند اما با این وجود 9 تیم از 16 تیم لیگ برتری در این کشور اردو برگزار می‌کنند و این درحالی است که در داخل کشورمان جاهای بسیار مناسبی برای برگزاری اردو مثل بروجرد، کردان، اردبیل و... وجود دارد که می‌تواند مانع خارج شدن ارز از کشور شود اما تیم‌های باشگاهی بدون توجه به این مساله و هزینه‌های زیاد برگزاری اردو در ترکیه در رقابتی وحشتناک در حال برگزاری اردو در این کشور هستند که این طرز استقبال از برگزاری اردو در ترکیه، هزینه‌ها را دوچندان نیز کرده است. فارغ از اینکه ارز زیادی از کشور به خاطر برگزاری این اردوها خارج خواهد شد، اینچنین استقبال کردن از برگزاری اردو در یک کشور، قطعا تبعات دیگری نیز خواهد داشت که به نظر می‌رسد مسوولان بدون توجه به عواقب کار، به راحتی اجازه می‌دهند تیم‌ها رقابت سرسام آوری برای برگزاری اردو در این کشور داشته باشند.


پیش‌تر هم گفته بودیم که تیم‌هایی که در سابقه کاری خود دور زدن طرح‌هایی نظیر سقف قرارداد را به لطایف‌الحیلی دارند را نمی‌توان با قانونی چون سقف بودجه محدود کرد و حالا هم چنانکه از ظواهر امر برمی‌آید به جز یکی و دو تیم در همین ابتدای کار و هنوز لیگ آغاز نشده این قانون برای خیلی‌ها تمام‌شده است اما گویا باید تا پایان فصل منتظر نشست تا بار دیگر بازار افشاگری اعداد و ارقام گرم شود و مدتی همه را سرگرم کند و باز روز از نو روزی از نو.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن