تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820943719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الاخبار: حمله داعش به لبنان خطری جدی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

الاخبار: حمله داعش به لبنان خطری جدی است بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی « الاخبار» با بیان اینکه « خطر حمله داعش به لبنان جدی است» ، نوشت، « داعش یک ارتش کامل در مرزهای شرقی لبنان مستقر کرده که از لحاظ تعداد، سلاح و مهمات کمتر از ارتشی نیست که موصل عراق را اشغال کرد».


به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره روز پنجشنبه خود افزود: مقامات لبنانی از وجود ارتش داعش در مرزهای شرقی با خبر هستند اما به نظر می رسد یک تصیمیم سیاسی نمی خواهد احدی از وجود و چگونگی ایجاد آن آگاه شود.
این روزنامه لبنانی اضافه کرد که در هر صورت گزارشی به بخش های ذیربط لبنانی ارسال شده و خطر جدی داعش برای اشغال لبنان را مورد تاکید قرار داده است.
الاخبار خاطرنشان کرد: اشغال لبنان مشابه اقدام عناصر مسلح البغدادی در شمال غرب عراق، طرحی است که همچنان پابرجاست و این خطر ویرانگر وجود دارد.
در این گزارش آمده است که ابزار داعش برای متزلزل کردن ثبات و امنیت لبنان بسیار است و همه آنها را می شناسند که از جمله انفجارها، انتحاری ها ، برخی شخصیت های سیاسی، باندهای خفته گروه های تروریستی تکفیری، برخی اردوگاه های فلسطینی و اردوگاه های پناهجویان سوری است.
براساس این گزارش حرکت داعش برای اشغال لبنان از بلندی های القلمون و بطور مشخص بخش غربی سلسله کوه های شرقی بین لبنان و سوریه شروع خواهد شد.
در این مناطق کوهستانی نیروی مسلح بزرگی از کشورهای مختلف تجمع کرده اند که قبلا عضو گروه های شکست خورده در نبردهای القصیر، حمص و یبرود و اطراف آن بوده اند.
ارزیابی های طرف های رسمی تهیه کننده این گزارش حاکی است که تعداد نیروهای داعش در ارتفاعات القلمون بین 3500 تا 5000 تن است و بیشتر آنها بعداز حوادث عراق با داعش بیعت کرده اند و البته ترجیح می دهند هنگام شروع حمله این بیعت را اعلام کنند.
ارتش داعشی در ارتفاعات و مناطق صعب العبور و در یک نوار کوهستانی با عرض حدود 70 کیلومتر مخفی شده و در غارهای طبیعی و تونل هایی که در سه سال گذشته ایجاد کرده ، بسر می برد.
نیروهای داعشی دارای یک زرادخانه بزرگ سلاح و مهمات هستند و ساکنان برخی روستاها و شهرک های مرزی فقط مواد غذایی و کمک های مورد نیاز آنها را تامین می کنند و تاکنون نیروهایی از این مناطق به ارتش داعشی نپیوسته است.
بخش مهمی از مواد غذایی و کالاها که اخیرا برای کمک به مردم شهرک لبنانی الطفیل ارسال شد در اختیار نیروهای داعشی قرار گرفته و به همین دلیل ارسال آن ادامه نیافت.
برخی تحولات میدانی ثبت شده در منطقه و اطراف آن نشان می دهند که عناصر مسلح داعشی از خدمات برخی ساکنان محلی لبنانی و سوری و حتی برخی کارمندان رسمی سابق لبنان استفاده می کنند.
یکی از راه های تامین نیازهای مالی عناصر داعشی در مرزهای سوریه و لبنان ربایش شهروندان لبنانی و سوری و گرفتن پول هایی هنگفت در قبال آزادی آنان است.
ربوده شدگانی که آزاد شده اند، همکاری مشکوک و نگران کننده برخی نیروهای محلی و رسمی لبنانی با داعشی ها را تایید کرده اند.
مهمتر از همه اینکه ارتش بزرگ داعشی در هر لحظه و در چارچوب یک عملیات نظامی کامل می تواند حمله همه جانبه ای را به خاک لبنان از بلندی های مقابل شهرک عرسال شروع کند.
این حمله می تواند تحت پوشش یک سلسله انفجارها در بسیاری از مناطق، سلسله عملیات انتحاری علیه اهدافی نظامی و امنیتی و یا ترور شخصیت ها در لبنان کلید بخورد.
باندهای داعشی سازمان یافته خفته در برخی نقاط داخل لبنان و برمبنای راهبردی نظامی، تحرکاتی را درچارچوب هماهنگی و همکاری با ساکنان برخی مناطق حساس لبنان و همچنین اردوگاه های فلسطینی یا پناهجویان سوری شروع کرده اند.
الاخبار تاکید کرد: این سناریو یک نظریه خیالی و توهمی نیست بلکه خطری بسیار جدی و احتمال تحقق آن بسیار زیاد است.
اکنون این سئوال مطرح است که مقامات رسمی لبنان با این اطلاعات چگونه برخورد و تعامل می کنند؟
در این گزارش با بیان اینکه که یک توافق لبنانی و تصمیم بزرگ سیاسی برای مقابله با این خطر ضروری است، تاکید شده که ارتش لبنان قبلا برای بررسی دقیق شرایط وارد منطقه شده اما هر بار از سوی طرف مقابل به سوی گشتی های آن آتش گشوده شده و این خود هشداری برای احتمال شروع درگیری ها است.
در این گزارش آمده است که برای حضور در این درگیری قطعی و نهایی لازم است نیروی نظامی لبنان کمتر از سه لشکر نباشد ، به نیروهای زبده و ویژه مجهز باشد، هماهنگی میدانی روشن و کامل با نیروهای حزب الله و مقامات رسمی سوریه صورت گیرد.
الاخبار براساس این گزارش افزود: یک تصمیم لبنانی جامع و همه جانبه در سطح رسمی دولتی و سیاسی مردمی باید از نبرد حمایت کند و با نیروهای خارجی مرتبط با بحران های در منطقه هماهنگی صورت گرفته باشد تا یک چتر حمایتی بین المللی از این درگیری بزرگ و خطرناک انجام دهند.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن