تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819865346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هم دولت و هم کردهاي عراق از تجزيه کشور متضرر مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۴۰ب.ظ)
رئيس دستگاه قضا: هم دولت و هم کردهاي عراق از تجزيه کشور متضرر مي شوند آيت الله آملي لاريجاني خطاب به برخي «برادران کرد عراقي» که نداي تجزيه و استقلال را پس از حوادث اخير سرداده‌اند گفت: تجزيه هم به ضرر عراق و هم به ضرر کردهاي اين کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي گفت: آيت الله محمدي گيلاني بر حوزه هاي علميه و دستگاه قضايي منت بزرگي دارند؛ ايشان در فقه، اصول، اخلاق و عرفان به خوبي کار کردند که از اين نظر بر حوزه هاي علميه حق دارند و از سوي ديگر با لبيک گويي به نداي امام و حضور در دستگاه قضايي ايثار کردند و اين دستگاه را رهين الطاف خود قرار دادند.
رئيس دستگاه قضا « ايثار، فضل و صلابت» را سه ويژگي فعاليت قضايي رئيس اسبق ديوان عالي کشور برشمرد وافزود: اميدواريم که مسئولان قضايي حال حاضر دستگاه قضايي نيز همين مسير را طي کنند و از خداوند متعال براي آيت الله محمدي گيلاني رحمت، مغفرت و علو درجات و براي بازماندگان صبر جميل مسئلت مي‌کنيم.

حجاب و عفاف بر اساس قوانين شرعي بايد رعايت شود
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش جريان هاي فرهنگي کشور را مورد توجه قرار داد و خواستار ايفاي وظايف قانوني نهادها و سازمان هاي مسئول در برابر هنجارشکني‌ها شد.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه ملت ايران نشان داد ملتي «متدين و پايبند به ضوابط شرعي» است تأکيد کرد: دستگاه قضايي و نيروي انتظامي وظيفه دارد با هنجارشکني‌هايي که احساسات جامعه و مومنين و متدينين را جريحه دار مي‌کند بر اساس موازين قانوني برخورد کند.
رئيس دستگاه قضا حجاب و عفاف را يکي از مصاديق هنجارهاي قانوني و شرعي در کشور دانست و افزود: حجاب و عفاف بر اساس قوانين روشن و نصوص شرعي بايد رعايت شود؛ بر اين اساس اکيداً از مراجع قضايي و نيروي انتظامي مي‌خواهم که در اين باره بر اساس وظيفه قانوني و شرعي خود عمل کنند.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه تصريح کرد: دليل تأکيد بر مقابله با هنجارشکني‌ها به دليل برخي اظهارنظرهاي «غيردقيق» درباره «بهشت اجباري» نيست بلکه از باب حفظ حقوق ديگران است که بايد در دستور کار نهادها و سازمان‌هايي که در اين زمينه وظيفه دارند، قرار بگيرد.
رئيس قوه قضاييه نقض هنجارهاي قانوني و شرعي را مصداق بارز زيرپاگذاشتن حقوق متدينان، مومنان و بلکه همه مردم دانست و تأکيد کرد که هر يک از دستگاه ها بايد رعايت حجاب و عفاف را از زيرمجموعه خود آغاز کنند.
آيت الله آملي لاريجاني با انتقاد از ديدگاه برخي مسئولان فرهنگي که مي‌گويند «ما درباره پوشش ها نگراني نداريم، بلکه از سقوط اخلاقي جامعه نگرانيم»، اين سخن را نادرست ارزيابي کرد و گفت: برخورد با هنجارشکني‌ها با نگراني براي اخلاقيات منافاتي ندارد؛ توصيه ما اين است که همه دستگاه ها به موازات فعاليت فرهنگي براي گسترش امور اخلاقي و تبيين امور ديني به وظايف قانوني خود در برخورد با هنجارشکني‌ها نيز عمل کنند.
رئيس دستگاه قضا افزود: از زبان مسئولان کشور نبايد اظهارنظرهايي شنيده شود که براي برخي اين تلقي را ايجاد کند که مسئولان جمهوري اسلامي به هنجارشکني‌هاتوجهي ندارند.
آيت الله آملي لاريجاني تصريح کرد: ما هم قبول داريم که نمي‌توان کسي را با اکراه ديندار کرد اما تاکيد مي‌کنيم که بايد حقوقي که به موجب قانون براي نظم جامعه تصويب شده است منطقاً، شرعاً و قانوناً اجرا شود.

برخورد مزورانه غرب با حوادث عراق
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش اوضاع کنوني خاورميانه را «پيچيده» توصيف کرد وافزود: برخورد رژيم صهيونيستي با مردم بي‌دفاع و بي گناه فلسطين، همچنين اتفاقات عراق، بحرين و سوريه وضع دشواري را براي مردم منطقه به وجود آورده است.
آيت الله آملي لاريجاني برخورد کشورهاي سلطه‌گر غربي با حوادث منطقه را « مزورانه» خواند و گفت: آمريکايي‌ها از يک سو ادعا مي‌کنند که با داعش مخالف هستند و از سوي ديگر مشاهده مي‌شود کشورهاي اذناب آمريکا حامي اصلي تروريست ها در منطقه به شمار مي‌روند و به آنها پول و سلاح مي‌رسانند و از آنان حمايت مي‌کنند.
رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه مشخص است کشورهاي سلطه‌گر در عراق، بحرين، فلسطين و سوريه دنبال چه هستند، در تبيين اهداف آمريکا و کشورهاي اروپايي از بحران‌آفريني در عراق اظهار کرد: ناامن کردن يک کشور داراي غناي مالي و توانايي و فرهنگ غني، نخستين هدفي است که در عراق دنبال مي شود، زيرا اگر قدرت اين کشور توانمند به جهان اسلام اضافه شود نيروي عظيمي به وجود مي آيد.

منطقه در يک پيچ تاريخي قرار گرفته است
آيت الله آملي لاريجاني ايجاد شکاف ميان مسلمانان را هدف ديگر کشورهاي سلطه گر از ناآرام کردن عراق دانست و افزود: رفتار خشن، غيرانساني و دور از منطق تروريست ها که با نام اسلام صورت مي‌گيرد، نوعي اسلام‌هراسي را در دنيا تبليغ مي‌کند.
رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: البته با وجود بيش از يک ميليارد مسلمان در جهان نمي شود باور کرد که چنين خشونتي به اسلام ربط داشته باشد اما مذبوحانه تلاش مي شود که کارهاي داعش و القاعده و ديگر گروه‌هاي تروريستي به نام اسلام معرفي شود هرچند که همه مي‌دانند اين گروه ها با حمايت غرب به وجود آمده اند. چه کسي باور مي‌کند آمريکا با عملکرد داعش مخالف است و آن را محکوم مي‌کند در حاليکه در سوريه شاهد حمايت علني غرب از داعش بوديم و در عراق نيز کشورهاي اذناب اروپا و آمريکا از اين گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌کنند.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها از قدرت اسلام خبر دارند گفت: کشورهاي استعمارگر مي‌دانند اگر ظرفيت کشورهاي اسلامي آزاد شود چه قدرت بزرگي در جهان شکل خواهد گرفت، به همين دليل نمي‌خواهند چنين وضعي به وجود آيد.
رئيس دستگاه قضا يادآور شد که منطقه در يک « پيچ تاريخي» قرار گرفته است و افزود: همه مسلمانان بايد در اين مقطع هوشيار باشند و به ويژه برادران اهل تسنن نبايد اجازه دهند که يک گروه تکفيري و سلفي چهره‌اي کريه از اسلام ارائه و ميان مسلمانان تفرقه افکني کند.

هم دولت و هم کردهاي عراق از تجزيه کشو متضرر مي شوند
آيت الله آملي لاريجاني خطاب به برخي «برادران کرد عراقي» که نداي تجزيه و استقلال را پس از حوادث اخير سرداده‌اند گفت: تجزيه هم به ضرر عراق و هم به ضرر کردهاي اين کشور است.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران و مرجعيت شيعه در عراق و همچنين مسئولان بلند پايه عراقي مخالفت صريح خود را با تجزيه عراق اعلام کرده است افزود: در همه ادوار تاريخ معاصر تجزيه کشورها جزو اهداف استعمارگران بوده است.
همچنين در بحث مربوط به ابعاد نظارتي دستگاه قضايي برخي از مسئولان عالي قضايي به فراخور حوزه مسئوليت تحت امر خود به ارائه گزارش پرداخته و حجت الاسلام و المسلمين شفيعي دادستان انتظامي قضات نيز گزارش مبسوطي از نحوه نظارت و رسيدگي به تخلفات ارائه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن