تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805466045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رگه های قرون وسطایی در قاموس افراط گرایی - بهنام احمدی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رگه های قرون وسطایی در قاموس افراط گرایی - بهنام احمدی برای مردم ایران زمین فارغ از پیشینه درخشان تاریخی، بلکه صرفا در دنیای معاصر به اعتراف جهانیان که مردمانش از شور و شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند، صحبت از ممنوع التصویر و یا ممنوع البیان کردن افراد آن هم از جانب کسانی که نمایندگی طیفی از جامعه را یدک می کشند، چیزی جز وجود رگه های تفکر قرون وسطایی در قاموس افراط گرایی امروزی نمی توان متصور بود.


این تفکر غائله برانگیز زمانی شم افراطی آن پررنگ تر می شود که شخصیت مورد هجمه از سابقه درخشانی نه تنها در داخل کشور بخاطر سکانداری هشت ساله یک ملت آگاه بلکه در جهان معاصر بخاطر ایده گفت و گوی تمدنها در کره خون آلود امروزی که انسانیت در سراشیبی سقوط قرار گرفته از ایران بزرگ یک سیما و الگوی صلح جو و اهل گفت و گو به جهانیان ارائه داده است .
در شرایطی که این آب و خاک در مقابل رنسانس انقلاب اسلامی که اینک به درختی تنومند 35ساله تبدیل شده از هر دری وارد شده و تمام قد ایستاده اند و از سویی مشکلات معیشتی و به محاق رفتن خلق فرصت های شغلی جدید دامن جامعه را فرا گرفته برخی افراد که خود را نماینده قشری از مردم قلمداد می کنند به جای اینکه به دنبال راهکاری برای مقابله با این نیرنگ جدید اقتصادی دشمن بگردند،با دمیدن در شیپور وحدت شکنانه عمدا و یا سهوا راه اشتباهی را در پیش گرفته اند .
هر چند دولت تدبیر و امید با مشی اعتدال گرایانه در عمر کوتاه خود توانسته با ایجاد آرامش سیاسی و کاری در داخل کشور، در عرصه دیپلماسی خارجی نیز تابلوی ایران هراسی ایجاده شده ناشی از بی برنامه گی های سالهای اخیر را پایین بکشد، ولی بروز برخی افراط گری ها که به بهانه های مختلف گهگاهی در جامعه بروز می کند می تواند آسیب زیادی به پیکره جامعه مواجه با مشکلات وارد سازد که سالها جبران آن امکانپذیر نباشد.
هر چند به یمن دولت تدبیر و امید خبری از انسداد سیاسی گذشته نیست و خوان انتقاد و انتقاد پذیری گسترده شده و هر کسی می تواند به انتقاد های عالمانه و دلسوزانه روی اورد ولی برای کسانی که قانون را می نویسند و بخوبی از فراگیری آگاهی دارند با دور زدن قوه قضائیه پیرامون شخصیتی که در هیچ عدالت خانه ای برایش حکمی صادر نشده فتوای ممنوع التصویری و بیانی صادر کردن چیزی جز قانون شکنی و دخالت در کار دیگر قوا نمی توان تصور دیگری داشت.
هر چند باید گفت، دیدگاه افراد انگشت شمار در مجلس را قطعا نمی توان به پای یک قوه نوشت ولی باید دانست که بیان چنین دیدگاه هایی از کرسی نمایندگی به جایگاه رفیع و والای مجلس در انظار عمومی هم خدشه وارد می کند.
اما این روزها در ادامه سیاست ناکام مانده اسلام ستیزی که فکر تجزیه کشورهای همسایه از جانب دشمنان نیز مضاف بر ان شده و قوت گرفته؛ بر هر ایرانی دلسوزی واجب است تا با درک شرایط حساس و بدور از هر گونه نگاه تفرقه افکنانه بدنیال راهکاری برای مقابله با توطئه های رنگارنگ استکبار باشد.
در این وادی از نمایندگان ملت بعنوان بخشی از نخبگان جامعه انتظار می رود به جای ورود به مسائل حاشیه ساز که چیزی جز اتلاف وقت و انرژی ندارد به فکر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و پایدار با تکیه بر توان و داشته های داخلی کنند.
همچنین پیرامون اجرایی کردن شعار سال که همانا اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است، تدبیر کنند.
بی شک اگر در برنامه های محوری به نتیجه مطلوب رسیدیم، فرصت لازم برای پرداختن اصولی به دغدغه افرادی که در خصوص ممنوع التصویری و بیانی برخی ها حرف حسابی دارند و یا رسیدگی به اقدامات کسانی که چند سال گذشته سرزمین بکر ایران زمین را با تمام ظرفیت هایش شخم ناجوانمردانه زدند و خزانه را از بذر اعتبار تهی و تعهدات سنگینی را برای دولت جدید به ارث گذاشتند و هنوز هم حاضر به عذرخواهی به پیشگاه ملت نیستند و خود را طلبکار می شمرند، وجود دارد.
در پایان باید همه بپذیرند در سرزمینی که از زمامدار اولیه اش به عنوان ذوالقرنین در قرآن کریم یاد شده و در جهان معاصر هم در سایه ولایت فقیه افتخار زندگی را داریم صحبت از تفتیش عقاید که در معنای ممنوع الابیان خود را متجلی می کند آن هم برای کسی که حکمی برایش صادر نشده محلی وجود ندارد چرا که ترویج این بینش چیزی جز افراط گرایی محض دوران قرون وسطی را به ذهن متبادر نمی کند.
* رییس ایرنا مرکز فارس

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن