تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803356910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکن های نیمه تمام مهر در خراسان شمالی/ متقاضیانی که نه راه پس دارند و نه پیش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان شمالی گزارش خبری/
مسکن های نیمه تمام مهر در خراسان شمالی/ متقاضیانی که نه راه پس دارند و نه پیش
بجنورد - خبرگزاری مهر: هفت هزار و 500 واحد مسکن نیمه تمام مهر در خراسان شمالی وجود دارد، ساختمان هایی که بخشی از آنها با وضعیت موجود تا چند سال آینده نیز به بهره برداری نمی رسند و در این میان متقاضیان واحدها و سهام داران این شرکت ها سرگردان و چشم به راه آینده هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، مسکن مهر یادگار دولت مهرورزی است؛ طرحی که در آن قرار بود با اعطای زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت، خانواده های کم درآمد صاحب خانه شوند. اگر چه با اجرای این طرح شماری از خانواده ها سرانجام صاحب خانه هایی نیم بند و فاقد استانداردهای لازم شدند اما هر چه بود حداقل سقفی بالای سر محسوب می شد؛ حال بماند که همین خانواده ها نیز باید تا سال ها اقساط تسهیلات دریافتی برای ساخت مسکن مهر که از قضا اصلا هم ارزان قیمت و کم سود نیست را بپردازند. اما در این میان بسیاری در میانه راهی ماندند که نه یارای تمام کردن آن را دارند و نه دل بازگشت از مسیر نیم رفته و قبول ضررهای مالی فراوان؛ این قصه پرغصه متقاضیان مسکن مهری است که چندین سال پیش ثبت نام کردند و هر از چند مدتی نیز مبلغی به عنوان افزایش آورده نقدی از آنها گرفته شد اما هنوز خانه های آنها تحویل داده نشده و به آنها گفته شده که باید چندین میلیون دیگر آورده نقدی بیاورند تا شاید در یکی دو سال آینده خانه های کذایی به آنها تحویل داده شود. این جفا در حالی روی می دهد که آن دولت مهرورز رفته و دولت تدبیر و امید نیز چندان التفاتی به مسکن مهر ندارد؛ در این میان متقاضیان چشم انتظار مسکن های مهر نیمه تمام و همچنین کسانی که به امید بهتر شدن اوضاع قدم به درون واحدهای مسکن مهر با زیرساخت های ناکافی رفتند؛ دستشان در پوست گردو مانده است.

هفت هزار و 500 مسکن نیمه تمام مهر در خراسان شمالی طبق آمار اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي در این استان ساخت 29 هزار و 192 واحد مسکن مهر برنامه ریزی شد که بر اساس برنامه می باید از این تعداد 22 هزار و 500 واحد مسکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و مابقی هم در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ساخته می شد. اکنون علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، می گوید که از 22 هزار و 500 واحد مسکن مهر برنامه ریزی شده در شهرهای استان تاکنون 15 هزار واحد آن تحویل داده شده و هفت هزار و 500 واحد نیز در دست ساخت است. وی اظهار می کند: مسکن های نیمه تمام مهر در استان تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان می شود و پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد. به گفته بدیعی مقدم با توجه به این که دولت یازدهم اشکالاتی اساسی به طرح مسکن مهر وارد کرده؛ پس از اتمام واحدهای نیمه تمام، دیگر مسکن مهر احداث نمی شود و این دولت طرحی دیگر به نام مسکن اجتماعی را در بافت های فرسوده شهرها اجرایی خواهد کرد. وی مهمترین مشکل پروژه های مسکن مهر در خراسان شمالی را نداشتن امکانات زیربنایی آب، برق و گاز می داند و می گوید: تلاش می شود با  تامین زیرساخت های مزبور، واحدهای نیمه تمام مهر در استان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. ابهام در اتمام مسکن های مهر خراسان شمالی اگر چه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اتمام پروژه های مسکن مهر استان تا پایان امسال خبر می دهد اما مدیر مسکن و ساختمان همین اداره کل می گوید که معلوم نیست مسکن های نیمه تمام مهر در استان تا پایان امسال و یا حتی تا چند سال آینده به بهره برداری برسند. مسعود سفيدگران در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار می کند: اتمام پروژه های نیمه تمام مسکن مهر در خراسان شمالی در گرو تأمین آورده نقدی از سوی متقاضیان است و اگر این متقاضیان نتوانند آورده نقدی خود را تأمین کنند؛ واحدهای آنها تا چند سال دیگر هم افتتاح نخواهد شد.

او از مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر خراسان شمالی می خواهد با فشار آوردن بر روی اعضا و یا حذف افرادی که همکاری نمی کنند؛ نسبت به تامین آورده نقدی و تکمیل واحدها اقدام کنند در غیر این صورت با اتمام مدت قرارداد، اراضی از شرکت ها پس گرفته می شود. سفیدگران اضافه می کند: البته مسکن هایی که از سوی انبوه سازان در دست احداث است تا پایان سال جاری به طور حتم تحویل متقاضیان می شود اما این موضوع در مورد شرکت های تعاونی در صورت عدم همکاری اعضا صدق نمی کند. تکمیل مسکن های مهر خراسان شمالی تا پایان دولت یازدهم! اما در این میان رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن مهر خراسان شمالی در پاسخ به علت طولانی شدن روند احداث مسکن های مهر استان و افزایش میزان آورده نقدی گلایه های فراوانی دارد؛ جعفر محمدی اصل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار می کند: مقصر طولانی شدن روند ساخت مسکن های مهر در استان مدیران عامل شرکت های تعاونی نیستند. به گفته وی عدم مشارکت به موقع اعضای شرکت و نیز عدم هماهنگی و همکاری مسؤولان مربوطه مهم ترین دلایل طولانی شدن ساخت مسکن های مهر استان هستند. محمدی اصل اضافه می کند: اگر مردم و مسؤولان امر همکاری داشته باشند دلیلی ندارد ساخت واحدهایی که حداکثر در یکی دو سال احداث می شود؛ شش سال به طول انجامد. وی اظهار می کند: با طولانی شدن این روند و افزایش قیمت ها و هزینه ها؛ اکنون متقاضیان مسکن های نیمه تمام مهر باید چندین میلیون تومان دیگر بپردازند تا واحدهای آنها آماده شود؛ مبلغی که در بجنورد در مورد برخی شرکت ها تا بیش از 25 میلیون تومان آورده نقدی برآورد می شود. محمدی تأمین نبودن زیرساخت های لازم برای کار ساختمانی از جمله برق و آب را از جمله موانع تسریع در روند ساخت واحدهای مکن مهر استان می داند و می گوید: در حالی که هزینه انتقال خدمات مزبور دو سال پیش به شرکت های مربوط پرداخت شده و آنها می باید همان موقع نسبت به انتقال این خدمات اقدام می کردند اما هنوز این مشکلات پابرجا بوده و مشخص است که در پروژه ای که برق ندارد نمی توان کارهای ساختمانی را به خوبی انجام داد.

وی همچنین با گلایه از عدم همکاری دستگاه های مربوط برای تسریع در ساخت مسکن های نیمه تمام مهر در خراسان شمالی، می افزاید: با روی کار آمدن دولت یازدهم متأسفانه برخی به پروژه مسکن مهر نگاهی سیاسی دارند و به همین دلیل نیز در میان برخی مسؤولان اراده چندانی برای اتمام آن دیده نمی شود. محمدی اصل اتمام پروژه های مسکن مهر در خراسان شمالی تا پایان سال جاری را بیشتر شبیه یک شوخی می داند و می گوید: با وضعیت موجود مسکن های نیمه تمام مهر در این استان تا پایان دولت یازدهم هم به اتمام نمی رسد و معلوم نیست مسؤولان با چه استدلالی سخن از اتمام ساخت این واحدها تا پایان امسال می کنند. رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن مهر خراسان شمالی تصریح می کند: اگر واقعا مسؤولان قصد دارند مسکن های نیمه تمام مهر در این استان به بهره برداری برسد باید با جان و دل به میدان آمده و برای رفع مشکلات پیش روی شرکت ها اقدام کنند چرا که بخش اعظمی از مشکلات موجود در برابر تکمیل مسکن های مهر مربوط به دستگاه ها و ادارات است اما چوب آن را مردم و متقاضیان مسکن مهر می خورند.    


۱۳۹۳/۴/۱۸ - ۰۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن