تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820781604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام 6 هزار پزشک عمومی به مناطق محروم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون آموزش وزارت بهداشت خبر داد
اعزام 6 هزار پزشک عمومی به مناطق محروم
ضیایی گفت: در بحث دستیاری پزشکی تربیت و توزیع نیروی انسانی 2 مشکلی است که با آن مواجه هستیم و ما مجبور می‌شویم بعضی از سهمیه ها را اعمال کنیم.


سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو  با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  مبنی بر اینکه در آزمون دستیاری افرادی که رتبه‌ی بالاتری دارند با سهمیه‌ی مناطق نتوانند صندلی دانشگاهها را به دست بیاورند، گفت: این یک امر طبیعی است که در کنکور هم اتفاق می‌افتد و سهمیه مناطق باعث می‌شود افراد با رتبه‌ی بالاتر نتوانند در جایی که می‌خواهند پذیرفته شوند.


وی افزود: این موضوع را از 2 دیدگاه می‌توان بررسی کرد، یکی اینکه بهترین افراد را در جای خوب پذیرش کنیم و دوم نیرو را خوب توزیع کنیم که این دو موضوع با همدیگر گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود.


وی ادامه داد: ما در بحث دستیاری پزشکی یکی مشکل تربیت نیروی انسانی را داریم که تا حد زیادی آن را برطرف کرده‌ایم و مشکل بعدی توزیع نیروی انسانی است که روی آموزش فشار می‌آورد و ما مجبور می‌شویم بعضی از سهمیه‌ها را اعمال کنیم.


وی اظهار داشت: ما درصدد هستیم با تغییراتی که هم در تربیت نیروی انسانی و هم بهبود پرداختها در مناطق محروم ایجاد می‌کنیم این سهمیه‌ها را کاهش دهیم و افراد را بدون استفاده از قوانین اجباری در مناطق محروم داشته باشیم.


ضیایی گفت: ما سالانه 2500 نیروی متخصص در 27 رشته‌ی تخصصی تربیت می‌کنیم که شهریور ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند و در بخش تخصصی حدود 6 هزار پزشک عمومی داریم که برای مناطق مورد نیاز فرستاده می‌شوند.


ضیایی خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت در رشته‌های تخصصی بسیار مشکل است و ما تصمیم گرفتیم در رشته‌هایی که نیرو کم داریم ظرفیتها را افزایش دهیم از جمله در رشته‌های جراحی اعصاب، ارتوپدی و رادیولوژی این افزایش را ایجاد می‌کنیم.






انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن