تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819683994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربیت دموکراتیک از مدرسه با فعالیتهای مشارکتی رسمیت می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی استان اصفهان : تربیت دموکراتیک از مدرسه با فعالیتهای مشارکتی رسمیت می یابد خبرگزاری پانا : رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی استان اصفهان : تربیت دموکراتیک از مدرسه با فعالیتهای مشارکتی رسمیت می یابد
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۷ تير ساعت 14:25




به گزارش خبرگزاری پانا ،زهرا نعمتیان گفت : تربیت از آغاز کودکی است از همان ابتدا اولیاء به فرزندشان یاد می دهند که حدود خود را بداندو به حدود دیگران احترام بگذارند ، ولی تربیت دموکراتیک با آغاز فعالیتهای مشارکتی در خانه و مدرسه  آغاز می شود .
وی در ادامه افزود: خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم  وغیررسمی رسمی است و آموزش و پرورش عاملی اساسی برای تقویت روح دموکراسی و آزاداندیشی هستند.
وی در ادامه در زمینه قانون و پایبندی به قانون گفت : اگرچه بصورت غیررسمی این تربیت از کودکی آغاز می شود ولی با ورود به اجتماع و بخصوص مدرسه این پایبندی جنبه رسمی پیدا می کند .
وی در ادامه به اهمیت مجلس دانش آموزی اشاره کرد و افزود : فعالیت مجلس دانش آموزی با آئین نامه و چهارچوبی خاص آغاز می شود تا دانش آموزان از سن نوجوانی با مراحل مختلف کار در مجلس آشنا و قانونمند جلو بروند.
وی در ادامه افزود:  دانش آموزان با قرار گرفتن در برنامه ها از مهارت های اجتماعی از جمله تعامل با دیگران ، فنون گفتگو بدون مشاجره، مشورت پذیری ،خود مدیریتی ، فن بیان ، فنون نوشتن و ارائه درخواست ، حل مسئله را به شکل عملی می آموزند و حضور آنان در این برنامه موجب می شود که زودتر از سن خود پخته شوند و رشد نمایند.
کارشناس سازمان دانش آموزی در ادامه با اشاره به اهمیت شورای دانش آموزی در مدارس افزود: شوراها به دانش آموزان اعتبار بخشیده است بگونه ای که در زمینه های تصمیم گیری و تصمیم سازی دانش آموزان با مربیان خود ،همرا ه می شوندو در حقیقت پایه گذاری دموکراسی در فضای مدرسه شورای دانش آموزی است .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن