تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819068224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام نامزدهاي ميزباني المپيک زمستاني2022


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: اعلام نامزدهاي ميزباني المپيک زمستاني2022
3 شهر به عنوان نامزدهاي نهايي المپيک زمستاني 2022 معرفي شدند.

به نقل از سايت کميته ملي المپيک، شهرهاي اسلو، آلماتي و پکن به طور رسمي نامزد ميزباني بازي هاي المپيک زمستاني سال 2022 شدند. هيئت اجرايي کميته بين المللي المپيک امروز در حالي که اولين روز از جلسات 3 روزه خود را در لوزان سوئيس سپري مي کرد بدون رأي مخالف شهرهاي اسلو در نروژ، آلماتي در قزاقستان و پکن در چين را به عنوان نامزد نهايي ميزباني المپيک 2022 تاييد کرد.

تصميم هيئت اجرايي براساس آناليز فني درخواست هاي ارائه شده در ابتداي سال گرفته شد. ارزيايي تکنيکي براساس استانداردهاي ضروري شامل ورزشگاه هاي محل برگزاري، سيستم حمل و نقل، اقامت و امنيت صورت گرفت.

از هر شهر خواسته شد تا درخواست ميزباني را منطبق با شرايط استثنايي خود ارائه کنند و اين درخواست با برنامه هايي که به بهترين شکل تاثيرات برگزاري بازي ها در شهر محل برگزاري را نمايان مي کند و اثراتي پايدار و ماندگار براي مردم منطقه دارد، همراه باشد.

هر سه شهر اين کار را به شکل زير انجام دادند:

- شهر اسلو درخواست خود را بر پايه جوانان و بازسازي آثار به جا مانده از ميزباني ليلهامر در سال 1994 متمرکز کرد. اسلو اميدوار است که ميزباني بازي هاي 2022 روي مردم براي داشتن سبک زندگي سالمتر و با تحرک بيشتر تاثير بگذارد.

- آلماآتي برنامه ميزباني خود را براساس تبديل شهر به مرکز توريستي، ورزشي و تفريحي آسيا به هيئت اجرايي ارائه کرد.

- پکن نيز درخواست خود را روي استفاده دوباره از ورزشگاه هاي ساخته شده براي المپيک 2008 در اين شهر متمرکز کرد. ضمن اينکه مسئولان پکن به دنبال ايجاد مرکز ورزش هاي زمستاني براي کشور چين و استفاده از اين ميزباني براي تحول و توسعه در صنعت توريسم و ورزش هاي زمستاني هستند.

نامزدهاي ميزباني 2022 تا ماه ژانويه سال 2015 براي ارائه فايل نقشه کامل پروژه هاي المپيک فرصت دارند. پس از آن رئيس کميته بين المللي المپيک تعدادي از اعضاء را مأمور بازديد از شهرهاي مزبور مي کند. گزارش اين بازديدها در جلسات بررسي 2 روزه اي به اعضاء کميته ارائه مي شود و فرصت پرسش و پاسخ مستقيم از شهرهاي نامزد ميزباني در مورد برنامه هاي آنها نيز در اين جلسات وجود دارد.

IOC براي نشان دادن شفافيت اطلاعات، تمام اسناد مربوط به پروسه انتخاب شهرها را روي سايت رسمي در معرض بازديد عموم قرار مي دهد.

کميته بين المللي با توجه به وسعت پروژه ميزباني المپيک به شهر برگزيده نهايي کمک هاي مختلفي از جهت مالي و همچنين انتقال دانش برگزاري بازي ها ارائه مي کند، به خصوص از جهت مالي، بودجه عظيمي از سوي IOC و کميته هاي آن به شهر ميزبان اختصاص پيدا مي کند. براي مثال مبلغ 590 ميليون دلار از سوي کميته بين المللي به شهر سوچي ميزبان بازي هاي زمستاني 2018 اختصاص پيدا کرده است. اين مبلغ به اضافه 150 ميليون دلار از حق پخش بازي ها، کمک هاي کميته بين المللي را به حدود 750 ميليون دلار تا سال 2018 مي رساند.

جلسه نهايي براي انتخاب ميزبان بازي هاي 2022 روز 31 جولاي 2015 به ميزباني شهر کوالالامپور برگزار مي شود.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

سه شنبه 1393/04/17 13:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن