تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات مکمل‌ رایگان ویژه زنان باردار و کودکان روستایی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جزییات مکمل‌ رایگان ویژه زنان باردار و کودکان روستایی
رییس دفتر وزارت بهداشت گفت: مادران بارداری که تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند، مکمل آهن، اسید فولیک و مولتی‌ویتامین مینرال را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
آفتاب: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اعلام جزییات برنامه مکمل یاری ریزمغذی‌ها ویژه زنان باردار و کودکان زیر 2 سال روستایی، از عملیاتی شدن این برنامه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 
دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه مکمل‌یاری ریزمغذی‌ها برای زنان باردار، گفت: این برنامه به صورت رایگان و از طریق شبکه‌های بهداشتی – درمانی کشور انجام می‌شود.
 
وی گفت: مادران بارداری که تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند، مکمل آهن، اسید فولیک و مولتی‌ویتامین مینرال را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
 
رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین افزود: طی سه، چهار سال گذشته به دلیل محدودیت‌های شدید اعتباری و عدم حمایت‌ها، تامین و تدارک این مکمل‌ها با مشکل مواجه شده بود و بعضا دانشگاه‌های علوم پزشکی و استان‌ها برای اجرای بخشنامه مربوطه، بدون مکمل می‌ماندند.
 
وی در این باره ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و حمایت وزیر بهداشت از برنامه مکمل‌یاری در دوران بارداری، دستور داده شد که اعتبارات مورد نیاز این برنامه تهیه و مکمل‌ها خریداری شده و در شبکه بهداشتی – درمانی به صورت رایگان در اختیار مادران باردار قرار گیرد.
 
رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین گفت: البته این برنامه مکمل‌یاری کودکان زیر دو سال را نیز شامل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه برنامه مکمل‌یاری علاوه بر روستاها، شهرها را نیز در برمی‌گیرد، افزود: توزیع رایگان مکمل‌ها در مراکز بهداشتی درمانی شهرها نیز انجام می‌شود، اما اگر محدودیت‌های اعتباری وجود داشته باشد آن زمان ناچاریم اولویت نخست را به روستاها بدهیم و در شهرها با آموزش به مادر توصیه کنیم که خود برای تهیه این مکمل‌ها اقدام کند.
 
عبداللهی در پایان گفت: اما واقعیت آن است که مناطق کم‌ درآمد در شهرها نیز جزو بخشنامه مربوطه هستند و باید مکمل‌ها به صورت رایگان در اختیار مادران باردار قرار داده شود.




تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن