تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820315985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي مسائل زيست محيطي و راهكارهاي بهره برداري پايدار آن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ تير ۱۳۹۳ (۱:۲۹ق.ظ)
بررسي مسائل زيست محيطي و راهكارهاي بهره برداري پايدار آن موضوع آلودگي و حفاظت از محيط زيست يك مسأله جهاني است كه امروزه حتي در امور سياسي كشورها هم وارد شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، در مقالات اولين همايش زيست بوم پايدار و توسعه، بخشي از مقاله بررسي مسائل زيست محيطي و راهكارهاي بهره برداري پايدار آن را در زير مي خوانيد.
در دهه هاي اخير تغييرات زيست محيطي نامطلوبي همانند گرم شدن كره زمين و افزايش ميزان انتشار گازهاي گلخانه اي نگراني هاي زيادي را در سرتاسر جهان فراهم آورده است. اين مقاله تلاش مي نمايد به بررسي مسائل زيست محيطي و ضرورت حفاظت آن بپردازد. بسياري از نگراني هاي موجود در خصوص اتمام منابع طبيعي و همچنين فرآيند آسيب پذيري محيط زيست در مفهوم توسعه پايدار منعكس ميشود. تحقق توسعه پايدار در هر محيط با نگاهي نظام مند، هماهنگ و چند بعدي به پارامترهاي اقتصادي، اجتماعي و بوم شناختي امكانپذير است. در اين بين محيط زيست نيز به عنوان يكي از عوامل اصلي توسعه پايدار كه در حيات انساني نقش مؤثري را ايفا مينمايد. در صورتيكه روند فعلي بهرهبرداري و تخريب محيط زيست ادامه يابد، نه تنها مانع از تحقق توسعه پايدار خواهد شد بلكه آينده حيات را در زمين در معرض خطر نابودي قرار ميدهد. بنابر اين با اصلاح شيوه هاي بهره برداري از محيط زيست، استفاده از انرژي هاي پاك، اتخاذ سياست هاي مناسب اقتصادي، اجتماعي براي كاهش انتشار آلاينده هاي محيط زيست واصلاح الگوي توليد و مصرف با همكاري دولت ميتوان گام هاي مؤثري در اين زمينه برداشت.
نويسند‌گان:
-هادي اسماعيل پورمقدم، دانشجوي كارشناسي ارشد اقتصاددانشگاه فردوسي مشهد
-محمدرضا لطفعلي پور، استاد گروه اقتصاددانشگاه فردوسي مشهد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن