تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816485274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتوای هسته ای رهبر انقلاب، ریشه قرآنی و روایی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو ارشد جامعه مدرسین: فتوای هسته ای رهبر انقلاب، ریشه قرآنی و روایی دارد قم - ایرنا - عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب پیرامون تحریم تولید، انتشار و استفاده از سلاح های هسته ای برگرفته از آیات، روایات و فقه پویای اسلامی است.


آیت الله حسن ممدوحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ریشه متقن دینی این فتوا، مجامع جهانی باید از ظرفیت بالای این فتوا در زمینه خلع سلاح و جلوگیری از گسترش سلاح هسته ای در سراسر جهان نهایت استفاده را ببرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، فتوای رهبر انقلاب را دلیلی بر عظمت و شرافت مکتب اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در اعتقاد دینی ما، استفاده از سلاح هسته ای در حقیقت، جنگ یک کشور علیه کشور دیگر نیست، بلکه جنگ تمام عیار و خیانتی بزرگ در حق بشریت است.
آیت الله ممدوحی یادآورشد: اگر سلاح های هسته ای به کار گرفته شود خواه ناخواه بسیاری از بی گناهان، جانداران و محیط زیست و فضای حیات انسانی از میان می رود و یا آسیب جدی می بیند و این مخالف دستورات و اهداف اسلام است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: فتوای رهبر انقلاب، مبنی بر تحریم تولید، انتشار و استفاده از سلاح های هسته ای، از منابع غنی فقهی استخراج شده است.
آیت الله ممدوحی خاطرنشان کرد: سلاح هسته ای ویرانگر است و ضربات استفاده از آن اختصاص به دشمنان ندارد بلکه جراحات و صدمات ناشی از آن فراگیر خواهد بود و به طور طبیعی، مکتب و فقه اسلامی اجازه استفاده از چنین ابزارهایی را نمی دهد.
وی در عین حال گفت: رهبر فرزانه انقلاب با ادله صحیح فقهی، فتوایی صادر کردند که استفاده از این سلاح ها تحت هیچ شرایطی جایز نیست.
آیت الله ممدوحی توصیه کرد که دولتمردان غربی و سازمان های بین المللی از ظرفیت فتوای رهبر معظم انقلاب به خوبی استفاده کنند و پیامدهای مثبت آن برای بشریت را قدر بدانند.
وی ادامه داد: فتوای رهبر معظم انقلاب در حالی صادر شده که کشور ما در اوج اقتدار است و دانش کامل هسته ای را نیز در اختیار دارد، همین امر علاوه بر این که حسن نیت ایران را نشان می دهد، دیدگاه صحیح فقهی و مبتنی بر آیات و روایات را نیز به جهان معرفی می کند.
رهبر معظم انقلاب در پیامی به نخستین کنفرانس بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعه که فروردین ماه 90 با شعار «انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچ کس» برگزار شد، تاکید کردند: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته ای، دیگر انواع سلاح های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح ها را حس می کند و آماده است همه ی امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد.»
حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از این پیام، بار دیگر این فتوا را تکرار کردند که «ما کاربرد این سلاح ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه همگان می دانیم.» ک/3
7401 / 380/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن