تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819256785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسمومان قرص برنج بندرعباس حالشان خوب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسمومان قرص برنج بندرعباس حالشان خوب است بندرعباس- ایرنا- مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مساعدتر شدن شرایط عمومی بیماران مسموم شده با قرص برنج در شهر بندرعباس خبر داد .


فاطمه نوروزیان،دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعدادی از مسموم شدگان از کودکان سنین 22 ماه تا هشت سال بودند که به دلیل شدت مسمومیت تا شب گذشته در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستان کودکان بندرعباس بستری بودند، اما امروز با بهتر شدن شرایط عمومی شان به بخش کودکان منتقل شدند.
وی گفت: متاسفانه سه نفر از آنان روز یکشنبه فوت کردند که در مجموع با سه فرد فوت شده، تعداد مسمومین تا پایان روز گذشته به 25 نفر رسید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به شهروندان هشدار داد: برای سمپاشی و از بین بردن جانوران موزی در منازل مسکونی باید از مواد استاندارد و مورد تایید که اثرات جانبی بر روی انسان ندارد ، استفاده کنند و یا از شرکتهای متخصص در این کار که مورد تایید جهاد کشاورزی باشند، کمک بگیرند.
از بامداد روز یکشنبه 15 تیرماه ، تعداد 20 نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با علایم سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، دل درد و دل پیچه به مراکز درمانی سطح شهر بندرعباس مراجعه کردند که برای همه آنها مسمومیت تشخیص داده شد و سه نفر شامل دو بانوی 43 و 21 ساله و یک کودک چهار ساله جان خود را به دلیل شدت مسمومیت از دست دادند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان علت این مسمومیت را استنشاق گاز قرص برنج (فسفید آلومینیوم) اعلام کرد و گفت: فرد استفاده کننده تعداد 300 عدد از این قرص ها را برای از بین بردن جانوران موزی در منزلش به کار گرفته است.
محمود حسین پور افزود: مسموم شدگان با استنشاق گازهای متصاعد از این قرص ها دچار مسمومیت با شدت های مختلف شدند که سه نفر به دلیل شدت مسمومیت جان خود را از دست دادند.
قرص برنج که اسم علمی آن ˈ فسفید آلومینیوم ˈ و اسم فرنگی آن ˈ سلفوسˈ است ،ماده ای است با ترکیب فسفید که به صورت قرص های سه گرمی و به رنگ خاکستری تیره در بسته های استوانه ای، به میزان 10 قرص در هر بسته عرضه و با قیمتی نازل فروخته می شود.
این قرص که برخی از آن برای جلوگیری از فساد برنج و ماندگاری آن استفاده می کنند خاصیت تصعید (تبدیل جامد به بخار) دارد و در اثر این تصعید، گاز فسفین آزاد می کند و گاز آزاد شده سبب می شود لارو یا حشرات در دانه های غلات به ویژه غلات انبار شده از بین برود.
اگر گاز این قرص در فضای آزاد رها شود قابل استشمام خواهد بود که بویی بسیار نامطبوع همچون ماهی گندیده دارد و استنشاق آن برای انسان خطر آفرین است.
7198/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن