تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانسه پیشنهاد حذف دلار را در معاملات بین المللی مطرح کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرانسه پیشنهاد حذف دلار را در معاملات بین المللی مطرح کرد تهران- ایرنا- ˈمیشل ساپنˈ وزیر دارایی فرانسه از پیشنهاد کشورش برای جایگزین کردن واحدی به جای دلار در معاملات بین المللی و به ویژه معاملات بزرگ اروپایی خبر داد.


به گزارش روزنامه فرانسویˈلو فیگاروˈ، ساپن اعلام کرد: در نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا که امروز (دوشنبه) در بروکسل برگزار می شود، فرانسه پیشنهاد ایجاد توازن ارزی را در مبادلات بین المللی ارایه می کند.
این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که جریمه سنگین بانک فرانسوی ˈب ان پ پاریباˈ به جرم نقض تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی آمریکا، به تازگی فرانسه را متوجه سوء استفاده واشنگتن از برتری پولی دلار در بازار بین المللی کرده است.
دادگستری آمریکا در اول ژوئیه (10 تیر) حکم نهایی خود را در مورد بانک فرانسوی اعلام کرد. این بانک به پرداخت جریمه هشت میلیارد و 900 میلیون دلاری و تعلیق یک ساله عملیات بانکی با واحد پولی دلار در زمینه معاملات بازار نفت و گاز محکوم شد.
ساپن معتقد است انجام مبادلات این بانک با واحد دلار، ردیابی آن را ممکن کرده بوده است.
وی در مصاحبه با نشریه ˈفایننشال تایمزˈ گفت: ما اروپایی ها حتی در مبادلاتی که در حوزه اروپا صورت می گیرد همچون خرید هواپیما از واحد دلار استفاده می کنیم. معتقدم که این امر ضرورتی ندارد. می توان گفت که توازن ارزی نه تنها در حوزه یورو بلکه در سایر واحدهای پولی امری ممکن و حتی ضروری است.
وزیر دارایی فرانسه بر لزوم یافتن جایگزینی برای دلار در گفت وگو با همتایانش در حوزه یورو در نشست امروز بروکسل تاکید کرد.
اروپام ** 9053 **1561 ** 1064

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن