تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار زنان ربوده شده از اسارت بوکوحرام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرار زنان ربوده شده از اسارت بوکوحرام تهران – ایرنا – مقامات محلی نیجریه اعلام کردند که بیش از 60 زن و دختر نیجریه ای که ماه میلادی گذشته به دست گروه افراط گرای ˈبوکوحرامˈ ربوده شدند، توانسته اند از چنگ این گروه تروریستی فرار کنند.


خبرگزاری ˈفرانسهˈ در گزارش امروز (دوشنبه) خود به نقل از ˈعباس گاواˈ (Abbas Gava) یکی اعضای گروه های محلی پاسبانی در مقابل حملات بوکوحرام اعلام کرد که گزارش هایی به دستش رسیده است مبنی بر این که در حدود 63 نفر از زنان و دختران ربوده شده توانسته اند اواخر وقت جمعه گذشته از اسارت بوکوحرام فرار کرده و به خانه هایشان بازگردند.
یک مقام امنیتی عالی رتبه در شهر ˈمایدوگوریˈ مرکز ایالت ˈبورنوˈ که خواست نامش فاش نشود، نیز خبر فرار این افراد را تایید کرد.
گاوا که از مقام های ارشد گروه های پاسبانی در ایالت بورنو است و با مقام های امنیتی این کشور همکاری نزدیک دارد، به روزنامه نگاران گفت که این زنان و دختران پس از آن که ربایندگانشان برای جنگ، محل بازداشت آن ها را ترک کردند، توانستند بگریزند.
طبق اعلام ارتش، درگیری های مذکور اواخر وقت روز جمعه گذشته میان اعضای بوکوحرام و نیروهای دولتی نیجریه در شهر ˈدامبوآˈ رخ داد که طی آن 50 نفر از اعضای این گروه تروریستی کشته شدند.
هنوز اظهار نظری از سوی سخنگویان نیروهای مسلح نیجریه و دولت این کشور در خصوص فرار ربوده شدگان منتشر نشده است.
گروه بوکوحرام که فعالیت های تروریستی خود را از سال 2009 آغاز کرد، مهم ترین چالش پیش روی دولت نیجریه محسوب می شود.
این گروه در ماه آوریل (اردیبهشت) با حمله به روستایی در استان بورنو بیش از 250 دختر دانش آموز را از مدرسه ای در یکی از محلات ایالت ˈبورنوˈ نیجریه ربود و به مکان نامعلومی منتقل کرد.
براساس آمارهای رسمی اعلام شده، از زمان آغاز فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه بیش از 10 هزار نفر کشته شده اند.
کارشناسان امنیتی معتقدند که ارتش ضعیف نیجریه قادر به مقابله موثر با شبه نظامیان بوکوحرام نیست. این گروه مدعی است که با هدف استقرار دولت اسلامی مستقل در شمال نیجریه در حال جنگ است.
خاورم**9156 *7074 *1446

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن