تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809702463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبرد روي بام ها را از پستوهاي فکري اداره نکنيد!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۲۳ق.ظ)
جوان: نبرد روي بام ها را از پستوهاي فکري اداره نکنيد!
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه جوان چنين نوشت:
بعضاً خوشحاليم از اينکه با نصب ديش ماهواره و استفاده از شبکه هاي مختلف ماهواره اي، به دنياي مدرن پيوسته ايم و ديگر دوستان، آشنايان و همسايگان ما را بي فرهنگ و عقب مانده از قافله پيشرفت و تمدن نمي دانند. از اين پس، همسر و فرزندانمان از نداشتن ماهواره پيش فاميل و دوستانشان خجالت نمي کشند و از داشتن ماهواره بر خود مي بالند. اما اين يک روي سکه بوده و اين سکه روي ديگري هم دارد. واقعيت آن روي سکه را مي توانيم از پاسخ به دهها سؤال به دست آوريم. سؤالاتي از قبيل:
1- سرمايه گذاران اصلي شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان چه کساني هستند؟
2- شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان که همانند قارچ در سال هاي اخير روييده اند، چه سياست ها و اهدافي را در قبال مخاطبين دنبال مي کنند؟
3- نسبت سرمايه گذاران اين شبکه ها با استکبار جهاني به سرکردگي امريکا و صهيونيسم بين الملل به سرکردگي رژيم صهيونيستي چگونه است؟
4- برنامه هاي گوناگون اين شبکه ها در قالب فيلم ها، مستندها و سريال ها، چه نوع سبک زندگي را در جامعه ايران تبليغ و ترويج مي نمايد و اين سبک زندگي با هويت اسلامي- ايراني ما چه نسبتي دارد؟
5- آيا اين شبکه ها به تحکيم خانواده به عنوان هسته اصلي جامعه کمک مي کند يا بالعکس، عامل مهمي در فروريختن بنيان خانواده است؟
6- آيا شبکه هاي ماهواره اي بر ايمان، حيا، عفت و پاکدامني همسر و فرزندانمان مي افزايد يا اينکه بسان دزدي عمل مي کند که همه اينها را به يکباره سرقت مي کند؟
آري براي فهم آن روي سکه ماهواره، بايد سؤالاتي از اين دست را پاسخ داد. به اين سؤالات پاسخ دهيم و آنگاه؛ اگر بر بالاي بام ديش نبرده ايم، نسبت به بالا بردنش بيشتر تأمل کنيم و اگر برده ايم، در حفظ و نگهداري و استفاده از آن دورانديشانه تصميم بگيريم.
در کل جهان 300 ماهواره تلويزيوني فعال است که از اين تعداد 116 ماهواره فضاي ايران را پوشش مي دهند. شبکه هاي فارسي زبان که فقط براي فارسي زبانان و خصوصاً ايراني ها برنامه توليد و پخش مي کنند، هم اينک به بيش از 160 کانال رسيده است. اما ماهواره هايي که در فضاي ايران فعالند، امکان دريافت حدود 18 هزار شبکه تلويزيوني را فراهم کرده اند و از اين تعداد حدود 2 هزار شبکه را با ديش هاي معمولي مي توان با کيفيت بالا دريافت کرد. بررسي ها نشان مي دهد، در بين اين شبکه ها، 380 کانال به صورت شبانه روز در حال پخش موسيقي، کليپ، رقص، آهنگ هاي درخواستي و کنسرت هستند. حدود هزار و 200 شبکه در خلال برنامه هاي خود، کليپ ها و شوهاي موزيکال پخش مي کنند. حدود 80 شبکه به نمايش مد و لباس اختصاص دارند. در يک تحليل محتوايي، عمده آنچه اين شبکه ها پخش مي کنند و روي مخاطب اثر مي گذارند، با سنت و فرهنگ اسلامي- ايراني در تضاد بوده و آثار بسيار مخرب روحي و رواني دارند. شبکه هاي فارسي زبان در ابتداي راه اندازي، بيشتر موضوعات سياسي را دنبال مي کردند، لکن هم اکنون وارد حوزه فرهنگ شده، تغيير و تحولات فرهنگي را به صورت هدفمند در ايران دنبال مي کنند. برخي از اين شبکه ها مانند BBC فارسي، VOA، من و تو و فارسي وان، در ميان مخاطبين شهرت بيشتري يافته و توانسته اند بخشي از جامعه ايراني را تحت تأثير خود قرار دهند.
در ميان اين شبکه ها، شبکه فارسي وان بيشتر از ديگر شبکه ها، کانون خانواده را مورد توجه قرار داده است.
در خصوص اين شبکه و ديگر شبکه هاي فارسي زبان، دو نکته اساسي را بايد مورد توجه قرار داد: 1- مديريت و گردانندگان؛ 2- اهداف و محتوا. شايد بينندگان اين شبکه ها تصور کنند عده اي دلسوزانه و براي پر کردن اوقات فراغت، به دنبال فراهم کردن زمينه هاي تفريح و سرگرمي آنان هستند، لکن تأمل در دو نکته مذکور نتايج ديگري را به دست مي دهد.
چهارمين مرد ثروتمند آسيا، يک يهودي استراليايي به نام «رابرد مرداک» است. رابرد مرداک به يک امپراتوري رسانه اي و در واقع به «سلطان شيطاني رسانه ها» معروف است. مرداک يهودي، داراي 60 شبکه تلويزيوني به 13 زبان مختلف بوده و مسئوليت 100 روزنامه و مجله معروف چون ديلي تلگراف، وال استريت ژورنال، تايمز، ساندي تايمز، نيويورک پست و نيز شبکه هاي معروفي چون فاکس، فاکس نيوز، اسکاي نيوز و سايت هايي چون «مامي اسپيس» را بر عهده دارد. آري شبکه فارسي وان، متعلق به چنين فرد يهودي است؛ فردي که به لحاظ ماهيت عملکردي رسانه هايش، او را «سلطان شيطاني رسانه ها» نام نهاده اند. براي دست يافتن به درک بهتري از ماهيت مرداک، همين نکته کفايت مي کند که بدانيم پرتيراژ ترين مجله انگليسي «نيوز آو ورلد» که يک مجله جنسي و سکسي است، متعلق به اوست! همين مقدار اطلاعات در مورد صاحب شبکه فارسي وان، کفايت مي کند تا بفهميم او براي خانواده هاي ايراني، چه برنامه ها و نقشه هايي را تدارک ديده و مي بيند.
مستندها، فيلم ها و سريال هاي شبکه فارسي وان که دفتر مرکزي اش در «هنگ کنگ» قرار دارد، از ميان برنامه هاي روز امريکا و اروپا انتخاب و براي مخاطب فارسي زبان دوبله مي شوند. بررسي و تحليل محتوايي مجموعه اي از برنامه هاي فارسي وان، نشان مي دهد که دست اندرکاران اين شبکه، چگونه به جنگ اعتقادات، باورها و ارزش هاي انساني، اسلامي و ايراني خانواده هاي ايراني آمده اند و از طريق رسانه به دنبال تغيير هويت و فرهنگ ملت ايران هستند. نکات برجسته اين سريال ها و فيلم ها که هر يک از آنها براي فروپاشي يک خانواده ضعيف الايمان کفايت مي کند، عبارتند از:
- ترويج و عادي جلوه دادن خيانت زن به همسر و شوهر به زن از طريق ارتباط با ديگران
- عادي جلوه دادن رابطه جنسي دختران و پسران قبل از ازدواج و حتي باردار شدن دختران قبل از ازدواج
- هويت زدايي از مفهوم خانواده و بي اهميت جلوه دادن احترام به والدين در محيط خانه
- عادي جلوه دادن سقط جنين براي دختران قبل از ازدواج
- ترويج فمنيسم و خشونت
- زمينه سازي ذهني براي پذيرش تفکر شيطان پرستي در جوانان و نوجوانان
آري، بسياري از آنچه اين روزها در جامعه ايراني و در شهر هاي بزرگ به صورت اخبار ناگوار از خانواده هاي ايراني به گوش مي رسد، ارمغان اين شبکه هاي ماهواره اي براي مخاطبان است. شبکه هاي ماهواره اي يکي از کارآمدترين ابزار هاي مؤثر دشمنان در جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي و ملت ايران هستند. برخي از اين شبکه ها، بنيان خانواده ايراني را به عنوان هدف نشانه رفته اند. بنيان خانواده اي که رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در خصوص اهميت و نقش آن مي فرمايند: «هر کشوري که در آن بنيان خانواده مستحکم باشد، بسياري از مشکلات آن کشور، به خصوص مشکلات اخلاقي و معنوي آن به برکت خانواده سالم و مستحکم برطرف مي شود يا اصلاً به وجود نمي آيد.»
غرب براي فروريختن مقاومت ملت ايران و ويران ساختن جامعه ايران، خانواده هاي ايراني را از طريق شبکه هاي ماهواره اي با صرف هزينه هاي ميلياردي نشانه رفته است.
بنيان هر خانواده ، آنگاه فرو خواهد ريخت، که تعهدات زناشويي و اعتماد متقابل زن و شوهر نسبت به يکديگر، از بين برود. شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان همانند فارسي وان، اين تعهدات زناشويي و اعتماد متقابل را نشانه رفته اند. با فروريختن اعتماد متقابل در هر خانه اي بين زن و شوهر، اين خانواده در سراشيبي سقوط و فروپاشي قرار مي گيرد. بر اساس آمار در سال 1392 به ازاي هر 7/4 ازدواج (کمتر از 5) يک طلاق در کشور ثبت شده است و نسبت طلاق به ازدواج در اين سال به حدود 21 درصد افزايش داشته است.
بررسي ها نشان مي دهد، برنامه هاي ماهواره اي از عوامل مؤثر در پيدايي شرايط و زمينه هاي منجر به طلاق است. يکي از افرادي که خانواده اش اينگونه فرو ريخته است، مي گويد: «نزديک به 10 سال قبل ازدواج کردم و حاصل اين ازدواج دو فرزند است. سال گذشته تصميم گرفتم که يک دستگاه ماهواره خريداري کنم، اما همسرم با اين تصميم به شدت مخالفت کرد تا اينکه بالاخره در اثر اصرار هاي مکرر و بدون توجه به نظر وي اقدام به خريد و نصب ماهواره کردم. پس از مدتي، با تماشاي برنامه هاي شبکه هاي مختلف، از کرده خود پشيمان شدم اما چون اين اقدام با اصرار خودم عملي شده بود، به روي خود نياوردم تا اينکه پس از گذشت چندين ماه متوجه شدم رفتار هاي همسرم تغيير کرده و چون سريال هاي فارسي وان در رأس همه امور زندگي ما قرارگرفته بود، کمتر به انجام فرايض ديني اهميت مي داد. ... مزاحمت هاي تلفني، رد و بدل کردن پيام و بي توجهي همسرم به من و بچه ها و... باعث شد که پس از مدتي متوجه شوم همسرم به تقليد از سريال هاي شبکه فارسي وان با جواني دوست شده است. در پي اين رسوايي درخواست طلاق داده و همسرم نيز بي تفاوت نسبت به موضوع، من و بچه ها را رها کرده و به منزل پدرش در تهران رفته است!»
آري اين اعتراف، نمونه اي از دستاوردهاي پيوستن به قافله تمدن با ماهواره است. نمونه اي که بايد هر شنونده و خواننده اين مطلب را به فکر فرو ببرد.
بايد فکر کرد و به آسيب ها و خطرات ناشي از تماشاي برنامه هاي شبکه هاي ماهواره براي خود، همسر و فرزندان توجه نمود. سست شدن بنيان خانواده، ترويج خشونت، زياد شدن آمار دختران فراري، اختلافات خانوادگي و شکستن حريم هاي خانواده، بدحجابي و افزايش تعداد زنان خياباني، تنوع طلبي و هوس بازي در زنان و مردان، بلوغ زودرس در جوانان دختر و پسر، افزايش سن ازدواج و ترويج زندگي مجردي، افزايش طلاق و شکستن قبح گناه و از بين رفتن حيا و بي عفتي در جامعه، نمونه هايي از اين خطرات و آسيب هاست.
چه بايد کرد؟ اين سؤالي است که به ذهن هر دلسوزي و انسان با غيرتي خطور مي کند. براي پاسخ به اين سؤال، بايد اول بدانيم و به ديگران بفهمانيم که دشمن خط مقدم نبرد و جنگ نرم را به بالاي پشت بام هاي ما کشانده است. البته اين خود ما هستيم که دشمن را دراين عرصه به پيش آورده ايم. پس بايد اراده کنيم و خط مقدم دشمن را فرو ريزيم. بايد اراده کنيم و به تعميق باور هاي ديني و اعتقادي در سطح جامعه و خانواده همت گماريم. بايد با همت و کار و تلاش و تقويت روحيه استقلال، سبک زندگي اسلامي- ايراني را در خود، خانواده و جامعه مبناي هر نوع عملي قرار دهيم. اگر چنين رويکردهايي را در پيش گرفتيم، آنگاه از خطرات ناشي از ماهواره ها در امان خواهيم بود.
نويسنده: دکتر يدالله جواني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن