تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تابستان، فصل سوختن جنگل ها در یونان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تابستان، فصل سوختن جنگل ها در یونان آتن - ایرنا – هرساله با شروع فصل تابستان، درختان زیادی از جنگل های یونان دچار حریق شده و در آتش می سوزند.


به گزارش ایرنا از آتن، در این فصل بر اثر بی احتیاطی برخی شهروندان، هزاران هکتار از جنگل های زیبای این کشور طعمه حریق می شوند که بندرت عوامل این آتش سوزی ها شناسایی و یا دستگیر شده اند.
گزارش های حاکی از آن است که از اوایل سال جاری میلادی همچون سال های گذشته، بخش وسیعی از جنگل های یونان دچار حریق شده و هزاران هکتار از اراضی سبز این کشور بر اثر این آتش سوزی ها از بین رفته اند.
گزارش سازمان جنگل ها و مراتع یونان نشان می دهد که دستکم وقوع 150 مورد آتش سوزی طی دو هفته گذشته، موجب از بین رفتن هزاران هکتار از اراضی جنگلی این کشور شده و در کنار آن تعدادی از منازل مسکونی نیز در آتش سوخته و یا با تهدبد جدی روبه رو شده اند.
این آتش سوزی ها درحالی اتفاق می افتد که یونان دارای هواپیما و بالگردهای ویژه اطفای حریق است که ماموران آتش نشانی با استفاده از این تجهیزات قادرند به راحتی با آبگیری از دریاچه های همجوار، به مهار آتش بپردازند.
بر اساس گزارش های رسیده در هفته گذشته آتش سوزی های گسترده در جنگل های منطقه کوهستانی ˈپلیکوˈ، در جنگل های شهر ˈملیسنا ˈ واقع در جنوب و غرب یونان و نیز جنگل های منطقه ˈ کورینتویˈ واقع در جنوب و غرب، جنگل های واقع در جزیرهˈ کرتˈ در جنوب شرق، جنگل های منطقه پلی پونیز واقع در جنوب و غرب و در جنگل های 79 منطقه دیگر این کشور رخ داده است.
بر اثر این آتش سوزی ها هزاران هکتار از جنگل های زیبای این مناطق و نیز بسیاری از اراضی کشاورزی در نقاط یاد شده این کشور به خاکستر تبدیل شدند.
رسانه های خبری یونان روز یکشنبه اعلام کردند، در ادامه آتش سوزی در جنگل های این کشور، از روز گذشته نیز آتش سوزی وسیعی در جنگل های بسیار زیبایˈ اندیسکاریˈ واقع در جنوب و غرب یونان رخ داده به طوری که تعداد زیادی از نیروهای آتش نشان و شهرداری با تجهیزان خودرویی و چندین فروند بالگرد و هواپیمای ویژه اطفای حریق به همراه شماری از گروه های مردمی دواطلب، برای مهار و خاموش کردن آن راهی این مناطق شدند که به رغم تلاش گسترده عوامل مقابله کننده با آتش، تاکنون به علت وزش شدید باد موفقیت چندانی به دست نیامده است.
عمده شواهد موجود در این باره نشان می دهد که یکی از مهمترین عوامل در وقوع این حوادث نبود آگاهی و آموزش لازم نزد شهروندان این کشور است به گونه ای که از سوی مسوولان و رسانه ها به مفاهیمی همچون اهمیت جنگل ها، ضرورت حفظ جنگل ها، اهمیت جنگل در توسعه و زیبایی فضای کشور و نیز ضرورت حفظ محیط زیست کمتر توجه شده است.
برخی از صاحب نظران محیط زیست بر این باورند، دومین دلیل مهم وقوع این آتش سوزی ها وجود قانونی است که این امکان را به مراکز دولتی می دهد تا در صورت وقوع آتش سوزی و از بین رفتن جنگل، بتوانند به سادگی اراضی و مناطق باقی مانده را به فروش برسانند!
عامل سوم و مهم دیگر بحران مالی در یونان است.
برخی از کارشناسان معتقدند به علت گرفتار شدن یونان در بحران، دولت این کشور نمی تواند نیروهای جوان و ورزیده را برای امور آتش نشانی استخدام کند و بعضا برای تکمیل کادر مورد نیاز خود در این بخش از آتش نشانان بازنشسته و نیروهای قدیمی دعوت به کار می کند که همین امر موجب افت شدید کارآمدی سازمانی شده که می بایست دایم در حال آماده باش باشد.
اروپا**2170 **1144**5981

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن