تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819461592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش ابزاری برای اوج دادن به دغدغه نژادی و تفرقه مذهبی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

صباح زنگنه: داعش ابزاری برای اوج دادن به دغدغه نژادی و تفرقه مذهبی است تهران-ایرنا- صباح زنگنه کارشناس مسایل بین الملل گفت: می توان گروهک داعش را ابزاری برای اوج دادن به دغدغه نژادی و تفرقه مذهبی دانست و آن را در خدمت طراحی های غیر اسلامی قلمداد کرد.


صباح زنگنه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره تحولات عراق گفت: آنچه در عراق رخ می دهد زمینه های تاریخی و معاصر دارد. بافت اجتماعی و اندیشه ای حاکم بر منطقه و حوادث بزرگی که در منطقه به وقوع پیوسته است همه در شکل دادن به تحولات این کشور نقش دارند.
وی داعش را محصول سوء درک مفاهیم اسلام از یک جهت و مدیریت نامناسب جامعه عراق و نیز محصول سوء مدیریت برخی کشورهای همسایه عراق دانست.
به گفته زنگنه نمی توان آنچه در عراق رخ داده است را منحصر به یک گروه تندرو و محدود دانست بلکه اتفاقات به وجود آمده محصول همه عوامل است.
این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به اینکه داعش را هرگز نمی توان به عنوان گروهی اسلامی به حساب آورد افزود: اسلام مفهومی مترقی با ساختاری مشخص است که در آن نحوه دعوت دیگران به اسلام، توسعه مفاهیم اسلامی و آنچه از پیامبر دیده شده غیر از رفتاری است که از سوی گروهک داعش می بینیم.
زنگنه گفت: می توان گروهک داعش را ابزاری برای اوج دادن به دغدغه نژادی و تفرقه مذهبی دانست و آن را در خدمت طراحی های غیر اسلامی قلمداد کرد. ممکن است ظاهرا به نام اسلام اقدام به اعمال تروریستی کنند اما در واقع کشتارهایی که کرده اند نشان داده که هیچ گاه به اسلام تعلق ندارند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران به لحاظ سیاسی از امنیت و یکپارچگی عراق حمایت می کند بیان داشت: تجزیه عراق به ضرر کردها و بقیه مردم عراق و هم به ضرر کشورهای منطقه است.
این کارشناس مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: در مسایل و درگیری های عراق، ایران نباید به جانبداری از یک طرف وارد شود اما در حمایت از روند سیاسی در عراق باید ایران پایبند باشد و بقیه کشورها را نیزبه احترام به روند سیاسی عراق و حق مردم عراق در سرنوشت خودشان دعوت کند.
سیام(4)**م.ش**1449

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن