تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803356300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهدای خراسان شمالی حجاب را برتر از خون خود عنوان کرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهدای خراسان شمالی حجاب را برتر از خون خود عنوان کرده اند بجنورد - ایرنا - شهدای خراسان شمالی در وصیتنامه های خود، پاسداشت ارزش های قرآنی و اسلامی بخصوص حجاب را برتر از خون خود خوانده و به زنان جامعه اسلامی سفارش کرده اند که با حفظ حجاب از خون شهدا پاسداری کنند.


پرداختن به مساله حجاب در عصر کنونی، از عمده ترین ضرورت های فکری و فرهنگی است، زیرا حجاب و حفظ پوشش اسلامی، مهم ترین نماد دینداری و پایبندی به ارزش های الهی در جامعه دینی ما به شمار می رود.
پوشش و لباس انسان در حکم پرچم تفکر و عقیده اوست، پرچمی که برافراشته داشته تا اعلام کند که از کدام فرهنگ تبعیت می کند و به کدام دین و آیین گرایش دارد.
شهیدان نیز که در راه حفظ آرمان های ناب اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کرده اند بر رعایت این قانون الهی توسط آحاد جامعه تاکید کرده اند.
اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره های قرآن از آن به عنوان یک ضرورت یاد می کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های جسمی و روحی می داند.
هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظایف و رسالت اساسی خویش را انجام دهد که حفظ نسل انسان، پرداختن به شوون خانه و خانه داری، تربیت کودک و اهمیت دادن به آن است.
دین مبین اسلام حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی و تحکیم بنیان خانواده، عفت و اخلاق اجتماعی بر زن واجب فرموده و اسوه های عفاف و پاکی را نیز معرفی کرده است،
رعایت حجاب از توصیه های همیشگی شهدای ما در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است که از آن به عنوان سنگری برای حفظ ارزشها و ضامن بقای جامعه اسلامی یاد کرده اند.
با نگاهی به وصیت نامه برخی از شهدای استان خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس به اهمیت حجاب در جامعه و نقش آن در پیشبرد اهداف اسلام پی می بریم.
شهید ˈعبدالحسین توکلیˈ در وصیت نامه خود بر ضرورت حفظ حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرده و گفته است:ˈ خواهرانم زینب وار در صحنه باشید و حجاب اسلامی را رعایت کنیدˈ.
شهید ˈعلی اصغر احسانیˈ نیز با توجه به اینکه شهدا برای پاسداشت حفظ و ارزش های اسلامی در راه قرآن و اسلام خون می دهند و جان نثاری می کنند وظیفه زنان و دختران را در این راه حفظ پوشش اسلامی دانسته و گفته است: ˈتو ای خواهرم؛ حجابت را حفظ فرما که حجاب تو برتر از خون من استˈ.
شهید ˈحسین جان اسکندریانˈ در بخشی از وصیتنامه خود با اشاره به اینکه حجاب مانع شیوع فساد در جامعه می شود، تاکید می کند: خواسته ام از خواهرانم این است که همچون زینب (س) صبر کنید و حجاب اسلامی خود را حفظ کنید و به این طریق مشت محکمی به دهان یاوه گویان شرق و غرب بزنندˈ.
شهید ˈحسن اسلامیˈ نیز با تاکید بر رعایت حجاب اظهار می کند: ˈخواهرم، حجابت را رعایت کن زیرا با این کارت مشتی محکم بر دهن ابرقدرت های شرق و غرب می زنیˈ.
شهید ˈنریمان حمیدی زادهˈ نیز همه را به این مساله قسم می دهد و بیان می کندˈ که محیط هنوز آلودگی دارد پس سعی کن با پناه بردن به حجاب، خودت را از آلودگی های جامعه دور نگاه داریˈ.
شهید ˈمحمدرضا رحمانیˈ نیز بر ماندگاری و دوام اسلام و ارزش های آن در جامعه تاکید کرده و گفته است: ˈخواهرانم؛ حجاب اسلامی را کاملا رعایت کنید که حجاب سنگر است و در سنگر ماندن عبادت استˈ.
شهید ˈفریدون شم آبادیˈ در بخشی از وصیتنامه خود بر اهمیت حفظ حجاب در بین زنان مسلمان تاکید کرده و بیان داشته است: ˈبه شما خواهرانم توصیه می کنم که همچون زینب (س) بتوانید با حجابتان در پشت جبهه مرا خشنود کنیدˈ.
شهید ˈرمضانعلی صادقیˈ نیز در وصیتنامه خود گفته است: ˈخواهر، حجاب اسلامی را رعایت کن که حجاب تو کوبنده تر از خون من استˈ.
شهید ˈعباس میرزازادهˈ نیز در بخشی از وصیت نامه خود به فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرده و گفته است: ˈمادر مهربانم و خواهر عزیزم؛ حجابتان را کاملتر و بهتر کنید، که این خودش مشت محکمی بر دهان ضد انقلاب استˈ.
شهید ˈمحمود عوض پورˈ نیز در وصیتنامه خود حجاب در بین زنان را حتی والاتر و اثر گذارتر از خون شهدا دانسته و در این زمینه گفته است: ˈهمسرم، سعی کن که پاکدامن و یا عفت باشی، مادرم، وظیفه ای سنگین به گردن داری حجاب تو برنده تر از خون من استˈ.
شهید ˈغلامرضا کاظمیˈ نیز در خصوص عفت و پاکدامنی در میان زنان و دختران مسلمان گفته است: ˈ ای دخترم؛ سنگر شما حجاب شماست و با حفظ حجاب خون شهدا را حفظ کنیدˈ.
شهید ˈمحمود لنگریˈ نیز حجاب و پوشش اسلامی در جامعه را مهم و ارزشمند دانسته و ضمن تاکید بر ساختن جامعه ای با روابط سالم در وصیت نامه خود از تمامی زنان و دختران رعایت این مهم را خواستار شده و گفته است: ˈاز خواهران ایرانی هم می خواهم که حجاب اسلامی را رعایت کنندˈ.
شهید ˈسیدمرتضی محمدیˈ نیز با توجه به اینکه دشمنان انقلاب، قرآن و اسلام سعی در ترویج فرهنگ غربی و بی حجابی در بین جامعه اسلامی دارند در بخشی از وصیت نامه خود به فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی پرداخته و گفته :ˈ خواهرم؛ اولین سخن من با تو این است، که حجابت را حفظ کن، زیرا حجاب تو، وقار توست، و وقار تو، افتخار ماست و حجاب تو بزرگترین مشتی است که به دهان ضد انقلاب زده می شود، امیدوارم به عنوان خواهر یک شهید دینت را به انقلاب ادا نماییˈ.
شهید ˈمهرداد مشکینیˈ نیز در وصیت نامه خود آورده است: ˈاز خواهران خود تقاضا دارم، که با حجاب خود اسلام و مسلمانان را یاری و کاری زینبی کنندˈ.
شهید ˈمجیدجمشید نامورˈ نیز در وصیت نامه خود با بیان اینکه اسوه و الگوی زنان ایرانی حضرت زینب (س) است گفته است: ˈاز خواهران خود می خواهم که زینب وار زندگی کنند و حجابشان را حفظ کنندˈ.
شهید ˈحسین وحدانیˈ گفته است: ˈخواهرها هم می توانند با حجاب خودشان پشت جبهه ها را حفظ کنندˈ.
سردار ˈشهید علی رمضانیˈ نیز در بخشی از وصیت نامه خود بیان کرده است: ˈاز همه قوم و خویشان بخصوص پدر و مادر عزیزم می خواهم که مرا ببخشید و عفو کنید، از دختران خوبم می خواهم که با حجابشان پاسدار خون پدرشان باشندˈ.
استان 867 هزار نفری خراسان شمالی علاوه بر تقدیم دو هزار و 772 شهید به نظام اسلامی، بیش از شش هزار جانباز سرفراز دارد و پنج تن از شهدای این استان را بانوان تشکیل می دهند.
این استان در دوران هشت ساله دفاع مقدس 35 هزار رزمنده در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشته است. ک/4
7184/626/330

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن