تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819658507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوقات فراغت دانش آموزان بايد متناسب با نيازها علايق و استعدادهايشان برنامه ريزي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۵۵ب.ظ)
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش قم: اوقات فراغت دانش آموزان بايد متناسب با نيازها علايق و استعدادهايشان برنامه ريزي شود معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش قم گفت: ايام تابستان فرصت بسيار مناسب و بستر مهيايي براي نوجوانان و جوانان فراهم مي سازد تا از ظرفيت هاي موجود نهاد هاي فرهنگي و اجتماعي ، متناسب با نياز ها علايق واستعداد ها خويش براي غني سازي اوقات فراغت خود بهره ببرند .
به گزارش خبرگزاري موج، ناصر حمزه اي درجلسه ساماندهي اوقات فراغت دانش آموزان استان قم که در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزارشدبا بيان اين که بايد در برنامه ريزي فعاليت هاي فراغتي دانش آموزان استان کمر همت را بست و از کارهاي موازي نيز پرهيز نمود گفت : برنامه هاي اوقات فراغت دانش آموزان لازم است متناسب با علايق و استعدادها ي اين عزيزان برنامه ريزي شود.
وي افزود: آموزش و پرورش استان قم نيز در همين راستا ودر کنار تمام نهادها و درتعامل سازنده با آنها ، از طريق اعزام اردوهاي دانش آموزي ، فعاليت هاي اجتماعي ، تشکيل پايگاههاي فرهنگي ، هنري و ورزشي همه ساله سهم عظيمي را براي انجام اين رسالت بر عهده گرفته است.
حمزه اي هدف از اين طرح را پرکردن و غني سازي اوقات فراغت به نحو مطلوب و متناسب با شرايط تحصيلي ، علمي ، روحي و جسمي و سني دانش آموزان ،جذب جوانان ونوجوانان در محيط هاي سالم و شاداب و برگزاري کلاسهاي آموزشي متناسب با نيازهاي آنان ، تقويت باورهاي ديني در جوانان و نوجوانان و آشنايي با فرهنگ ملي و تاريخي کشور، استفاده از نيروي فکر، خلاقيت و توان جسمي جوانان و نوجوانان در زمينه هاي مختلف و هدايت آن در جهت پويايي انديشه و توانائي هنري دانست و افزود: رشد و توسعه اخلاق و معنويات ديني که پايه و اساس برنامه و زير ساخت اوقات فراغت مي باشد نيز در اين اهداف ديده شده است.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره کل آموزش و پرورش استان قم فعاليت هاي قرآني و مذهبي شامل کلاس هاي حفظ قرآن ، کلاس هاي روخواني و روانخواني قرآن ، کلاس هاي آموزش تجويد قرآن کريم و تفسير قرآن ، کلاس هاي احکام ، کلاس هاي معرفتي در دارالقران ها و پايگاه هاي تابستاني تحت پوشش قم را يکي از برنامه هاي اصلي و ويژه کلاس هاي اوقات فراغت عنوان کرد..
وي از ديگر برنامه هاي اوقات فراغت را در بعد آموزشي دانست و گفت : اين فرايند نيز با برگزاري کلاس هاي آموزش زبان انگليسي جهت آشنايي با حروف و زبان انگليسي ، دوره starter 1 ويژه دوره ابتدايي و دورهletsgo مکالمات سطحي و مقدماتي ويژه و دوره راهنمايي و دوره interchange ارتقاي مکالمه به سطح پيشرفته ويژه متوسطه،برگزاري کلاس هاي آموزش رايانه شامل مباني و مقدمات رايانه- آشنايي با مديريت فايل ها ، شگرد هاي ويندوز،نصب و اجراي برنامه هاي نرم افزاري ، نصب ويندوز و آموزش برنامه هاي کاربردي ، فتوشاپ مقدماتي و پيشرفته و آمو.ش ICDL و IT در برنامه هاي اوقات فراغت دانش آموزان گنجانده خواهد شد.
ناصر حمزه اي با بيان اين که فعاليت هاي فرهنگي – هنري از محورهاي ديگر برنامه هاي اوقات فراغتي دانش آموزان استان است اظهار داشت : کلاس هاي آموزش خوشنويسي، برگزاري کلاس هاي طراحي و نقاشي شامل نقاشي روي پارچه ، استفاده از اشکال هندسي براي نقاشي ،آموزش نقاشي اشياء ،طبيعت و حيوانات ،آموزش سايه و روشن جزئء ديگر برنامه هايي است که براي دانش اموزان عزيز استان در ايام تابستان پيش بيني شده است.
وي افزود :برگزاري کلاس هاي مداحي شامل تمرين سبک هاي مختلف مداحي ،تمرين بصورت انفرادي و گروهي وآموزش سفال شامل : کار با گل ،ساخت اشياء اشکال و حيوانات ،کتيبه ، کوزه گري ،آموزش بازيگري و نمايشنامه نويسي شامل : تمرينات فن بيان ،فرم و حالت و... آموزش خياطي مقدماتي و تکميلي آموزش روبان دوزي ، آموزش شمع سازي ،آموزش جعبه سازي ، سفره آرايي ، نجوم ، گيپور بافي ،قالي بافي ،آموزش معرق ،عروسک سازي ،پرورش گل هاي آپارتماني ،پرورش زنبور عسل ،کلاس هاي عقيدتي و معرفتي ، آموزش روبوکاپ و فعاليت هاي علمي ، پژوهشي در پژوهش هاي دانش آموزي ، گسترش آداب و مهارت هاي زندگي ، افزايش سطح سلامت و بهداشت،تربيت اقتصادي ، فرهنگ کار وبهره وري در کانون هاي فرهنگي تربيتي ، فعاليت در فضاي مجازي شبکه قرآني ، ديني ،فرهنگي ، اجتماعي ، بهره مندي و نقش آفريني درباشگاه خبر نگاران دانش آموز « محيط وب » فضاي مجازي نيز با جديت در پايگاه ها پيگيري گرديده و با استقبال خوب نوجوانان و جوانان عزيزمان روبرو شده است.
وي در پايان با توجه به نقش ورزش و فعاليت هاي ورزشي در زندگي دانش آموزان و تبيين و تشريح عقل سالم در بدن سالم گفت : در اين زمينه نيز تمامي مقدمات فراهم گرديده و اقدامات اساسي جهت ساماندهي مربيان مجرب انجام شده است و تقريبا تمامي رشته هاي ورزشي فعال است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن