تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819734068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوره آموزشي يك ساله قبل از ورود به دبستان در خوزستان اجرا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان ويژه دانش آموزان دو زبانه/
دوره آموزشي يك ساله قبل از ورود به دبستان در خوزستان اجرا مي شود
اهواز ـ خبرگزاري مهر: معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان از اجراي دوره يك ساله ويژه دانش آموزان دو زبانه قبل از ورود به دبستان در اين استان خبر داد.



اردشير شجاعي در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار كرد: طرح انسداد مبادي بي سوادي در استان خوزستان اجرا مي شود. تدوين بخشنامه بر اساس ليست ارسالي وزارت و پيگيري امور مربوطه برای اخذ آمار واقعي مناطق، بهره گيري از ظرفيت هاي برون و درون سازماني و برقراري ارتباط با نهادهاي مختلف مانند اداره ثبت احوال، بهزيستي و خانه بهداشت به منظور مشاركت دانش آموزان از جمله فعاليت هاي اين معاونت برای اجراي هر چه بهتر طرح در استان است.

وي ادامه داد: توسعه كلاس هاي آمادگي در مناطق روستايي دو زبانه و اجراي دوره يك ساله ويژه دانش آموزان دو زبانه قبل از ورود به دبستان و پيش بيني، تأمين و توزيع اعتبارات اجراي طرح بين مناطق نيز از ديگر فعاليت هاي اين معاونت در راستاي اجراي مطلوب طرح انسداد مبادي بي سوادي هستند.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان تصريح كرد: شناسايي دانش آموزان بازمانده از تحصيل و پيگيري امور تحصيلي، تنظيم قرارداد با معلمان تحت پوشش و برگزاري دوره هاي آموزشي خاص معلمان و استفاده از معلمان توانمند برای آموزش اين كودكان، ارائه حمايت هاي مالي لازم از خانواده هاي داراي فقر اقتصادي و توجه خاص به نحوه آموزش در كلاس هاي چند پايه و تشكيل كلاس با حداقل نفرات در مناطق بدون مدرسه را می توان از جمله فعاليت هاي معاونان آموزش ابتدايي، بهزيستي، كميته امداد، خانه بهداشت، انجمن اولياء و مربيان و خيرين آموزشي مناطق استان برای اجراي طرح در استان نام برد.

شجاعي خاطرنشان كرد: عوامل آموزشي و اجرايي مدارس نيز بايد براي اجراي طرح نسبت به برگزاري كلاس هاي آموزشي و فرهنگ سازي و ارتقاء سطح آگاهي عمومي اولياء نسبت به آموزش فرزندان استفاده از بسته هاي آموزشي ويژه دانش آموزان بازمانده از تحصيل اقدام كنند.

وي عنوان كرد: توسعه آموزش و پرورش دوره ابتدايي در كليه مناطق كمتر توسعه يافته روستايي و عشايري، برقراري عدالت آموزشي و رفع برخي از نيازمندي هاي دانش آموزان مناطق محروم از جمله ضرورت هاي اجراي اين طرح است.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان اذعان كرد: اهداف كيفي اجراي اين طرح شناسايي و جذب كودكان بازمانده از تحصيل دوره ابتدايي، حضور به موقع كودكان شش ساله واجد شرايط در كلاس اول ابتدايي و پيشگيري از ترك تحصيل پيش از اتمام دوره ابتدايي و همچنين تحت پوشش قرار دادن كودكان بازمانده از تحصيل (شش تا ده ساله) هدف كمي اجراي طرح است.

شجاعي بيان كرد: ماده 19 قانون پنجم توسعه، راهبرد كلان سه، هدف كلان سه و راهكارهاي سه تا پنج مفاد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مستندات قانوني اجراي اين طرح هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بازديد گروهي از مناطق و نواحي، گزارش گيري و جمع آوري آمار و اطلاعات در اجراي اين طرح صورت مي گيرد.


۱۳۹۳/۴/۱۴ - ۱۱:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن