تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818847232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت اخذ تسهیلات پشتیبانبرای کار آفرینی بانوان/ به کار بانوان در منزل بیشتر اعتقاد داریم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حسنی در گفتگو با مهر:
ضرورت اخذ تسهیلات "پشتیبان"برای کار آفرینی بانوان/ به کار بانوان در منزل بیشتر اعتقاد داریم
خمینی شهر - خبرگزاری مهر: مدیر بنیاد توسعه تعاون کارآفرینی زنان استان اصفهان گفت: دریافت وام های خود اشتغالی "پشتیبان" به جای وام مشاغل خانگی را در دستور کار خود قرار داده ایم زیرا این تسهیلات به کارفرمایان و یا همان بانوان دارای کارگاه خود اشتغالی اعطا می شود که صرفا در راستای تولید هزینه خواهد شد.



مهر السادات حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به دلیل مشکلات اقتصادی و صنعتی موجود در استان کارخانجات یا تعطیل شده و یا با ظرفیت کارگران کمتری کار می کنند که این امر به بیکاری مردان افزوده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی زنان نیز برای کمک به مخارج خانواده به دنبال اشتغال در بیرون از منزل هستند، افزود: یکی از دلایل استثمار و بهره کشی از زنان این است که مردان تن به کار با حقوق اندک را نمی دهند اما زنان به خصوص بانوان بد سرپرست حاضر به کارمزد اندک می شوند.

مدیر بنیاد توسعه تعاون کارآفرینی زنان استان اصفهان ادامه داد: این مرکز بر اساس برنامه خود آموزش مشاغل خانگی به بانون را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

 حسنی تصریح کرد: اعتقاد داریم که کار زنان در منزل به دلیل نگهداری از فرزندان از یک سو و مصون ماندن از برخی مشکلات اخلاقی در محیط کار برای وی بهتر است.

وی تاکید کرد: این بنیاد برای فعالیت بانوان در محیط های خارج از منزل نیز نیروی زن فرستاده است اما مشروط بر آنکه محیط کار کاملا زنانه باشد.

این کارشناس امور اشتغال زنان یادآور شد: تا از محل و محیط کار کارفرما بازدید نکنیم و اطمینان ما حاصل نشود به هیچ عنوان زنی را برای کار نمی فرستیم.

حسنی با بیان مثالی گفت: اخیرا شرکتی در خمینی شهر 40 نفر نیروی زن و همین تعداد مرد برای چسباندن سنگ نیاز داشت که در خواست خود را به این بنیاد مطرح کرد اما شخص کارفرما را متقاعد به ساخت جداگانه سوله برای کارگران زن و مرد و حتی گذاشتن درب خروجی و ورود مجزا را کردیم که وی این درخواست را عملی کرد.

تسهیلات "پشتیبان " بهتر از وام مشاغل خانگی است

وی در ادامه گفت: در سال گذشته تاکنون میزان اعطای وام های خود اشتغالی زنان که از سه میلیون تا 10 میلون تومان بود کاهش چشمگیر داشت چرا که افراد آن مبالغ را بیشتر صرف خرج زندگی خود می کردند تا ایجاد یک حرفه.

مدیر عامل خیریه کار آفرینی حضرت نرجس خمینی شهر افزود: دریافت وام های خود اشتغالی "پشتیبان" را در دستور کار خود قرار داده ایم چرا که این تسهیلات به کارفرمایان و یا همان بانوان دارای کارگاه خود اشتغالی داده اعطا می شود که صرفا در راستای تولید هزینه خواهد شد.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: زنان استعداد های زیادی در خلاقیت های هنری دارند که نباید به هدر رود به عبارت بهتر با آموزش صنایع دستی به آنها می تواند این افراد را در منزل به حرفه ای سرگرم کند.

آموزش صنایع دستی با جدیت دنبال می شود

وی از برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی مراکز خیریه کار آفرینی در خمینی شهر و استان خبر داد و گفت: آموزش خاتم کاری، مینا کاری، و همچنین بافت تابلو فرش به زنان با جدیت دنبال می شود.

مدیر بنیاد توسعه تعاون کارآفرینی زنان استان اصفهان ادامه داد: تاجران فرش این شهر تعهداتی برای خرید تابلو فرشها داده و در عمل نیز با خرید خود افراد را یاری کرده اند.

شهرداری خمینی شهر حامی تولیدات زنان

حسنی با بیان اینکه برخی ارگانهای دولتی صنایع دستی را به عنوان کادو به افراد مورد نظر هدیه می دهند گفت: خوشبختانه شهرداری خمینی شهر نیز در این راستا با خرید آثار هنری کمک زیادی به بانوان در این عرصه کرده است.

وی یادآور شد: امسال در چهار نمایشگاه صنایع دستی از جمله دو نمایشگاه عفاف و نمایشگاه بین المللی در شهر تهران دعوت شدیم که توانستیم آثار هنرمندانمان را در معرض دید و فروش بگذاریم.

مدیر خیریه کار آفرینی حضرت نرجس خمینی شهر گفت: مراکز کار آفرینی  فریدن، نجف آباد، فولادشهر و استان چهارمحال و بختیاری از مراکز هستند که تعامل و همکاری خوبی با آنها برقرار کرده ایم.


۱۳۹۳/۴/۱۴ - ۱۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن