تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتشی که عربستان برای دیگران روشن کرده بود، دامن خودش را هم گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آتشی که عربستان برای دیگران روشن کرده بود، دامن خودش را هم گرفت تهران - ایرنا - آتشی که مقام های عربستانی با تشکیل گروه های افراطی همچون ˈالقاعدهˈ و ˈداعشˈ برای نابودی دیگران روشن کرده بودند، دامن خودشان را هم گرفت.


شبکه ˈالمیادینˈ روز شنبه اعلام کرد: گروه ˈالقاعدهˈ (شاخه یمن) مسوولیت حمله دیروز به گذرگاه مرزی بین یمن و عربستان را بر عهده گرفت.
یک منبع نزدیک به گروه القاعده از هماهنگی بین رهبران این گروه در یمن و گروه داعش خبر داد. وی گفت که حمله دیروز به یک گذرگاه مرزی بین یمن و عربستان، آغاز عملیاتی گسترده در مرز دو کشور است.
وزارت کشور عربستان اعلام کرد که یک گشتی امنیتی این کشور در گذرگاه مرزی با یمن هدف قرار گرفت و یک نیروی امنیتی این کشور کشته شد. نیروهای امنیتی عربستان ادعا کردند که مهاجمان را تا جنوب عربستان تعقیب کردند و سه نفر از آنان را کشتند و نفر چهارم را هم دستگیر کردند.
عربستان که طی سال های گذشته در برابر جنایات متعدد القاعده و نیز گروه تروریستی داعش در کشورهای منطقه سکوت اختیار کرده بود، دو هفته پیش و در پی عملیات داعش در چند استان عراق نسبت به خطر این گروه هشدار داد و وقوع عملیات تروریستی در مرزهای خود با عراق را پیش بینی کرد.
عربستان به دلیل نگرانی از گسترش نفوذ تروریستهای داعش به خاک این کشور بیش از 30 هزار نیروی خود را در مرزهای مشترک با عراق مستقر کرد، ولی گروه های ساخته دست خودش او را در مرزهای جنوبی با یمن غافلگیر کردند.
استان ˈحضرموتˈ در یمن که گذرگاه مرزی این کشور با عربستان است ، صحنه عملیات القاعده بود، یکی از مهم ترین مراکز استقرار این شبکه که ˈشاخه جزیرة العربˈ نامگذاری شده است.
عربستان از سال 2006 تا کنون تقریبا شاهد عملیات تروریستی نبوده، اما نزدیک شدن عناصر گروه های القاعده و داعش به مرزهای این کشور، ریاض را واداشت زنگ خطر را برای همه کشورهای همسایه به صدا در آورد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه متحل آسیب های سنگینی از دست ساخته های عربستان شده بودند، اما ریاض تا زمانی که منافع خودش در خطر نبود نه تنها کمکی به سرکوب تروریست ها نکرد، بلکه با اعطای سخاوتمندانه پول، سلاح و سایر تجهیزات خود را به عنوان اصلی ترین حامی منطقه ای تروریست ها در صحنه مطرح کرد.
خاورم 1491**7074**1651

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن