تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820781810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالزی چهار مظنون ببرهای تامیل سریلانکا را دستگیر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مالزی چهار مظنون ببرهای تامیل سریلانکا را دستگیر کرد کوالالامپور- ایرنا - پلیس مالزی روز شنبه از دستگیری چهار مظنون وابسته به جدایی طلبان ببرهای تامیل از جمله یک مرد که گفته می شود در سوء قصد به رییس جمهور سابق سریلانکا دست داشته است، خبر داد.


به گزارش ایرنا، دستگیری این افراد پس از بازداشت اوایل خرداد سه مرد مظنون به همکاری با گروه جدایی طلب ببرهای تامیل سریلانکا در این کشور انجام می شود.
دستگیری قبلی دو نفر از این افراد که پناهنده مالزی بودند با انتقاد آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد مواجه شد.
ˈخالد ابوبکرˈ بازرس کل پلیس مالزی گفت که این چهار نفر پس از حملات روز پنجشنبه پلیس در اطراف کوالالامپور پایتخت مالزی دستگیر شدند.
این مقام پلیس مالزی در بیانیه ای اعلام کرد این افراد عضو گروه جدایی طلب ببرهای تامیل در تلاش برای راه اندازی پایگاهی در مالزی بوده اند.
وی گفت در بین دستگیر شدگان یک کارشناس بمب دیده می شود. همچنین اعتقاد بر این است یکی از این افراد دستگیر شده در سوء قصد به جان ˈچاندریکا کوماراتونگاˈ رییس جمهور سابق سریلانکا در سال 1999 دست داشته است.
در حمله پلیس مالزی تعداد زیادی گذرنامه های کشورهای مختلف و مهر جعلی اداره مهاجرت مالزی بدست آمد.
خالد گفت: 14 نفر وابسته به ببرهای تامیل از سال 2009 میلادی تاکنون در مالزی دستگیر شده اند که نیمی ازآن ها کارت پناهندگی داشته اند.
دستگیری این افراد با انتقاد آژانس پناهندگان سازمان ملل مواجه شده است.
سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مالزی گفته است از وضعیت آخرین افراد دستگیر شده اطلاعات بیشتری ندارد.
جنگ های داخلی سریلانکا یکی از طولانی ترین جنگ های داخلی تاریخ معاصر بود که از سال 1972 آغاز شد و در سال 2009 میلادی پس از شکست جدایی طلبان تامیل به پایان رسید.
ولوپیالای پرابهاکاران رهبر شورشیان تامیل نیز 28 اردیبهشت سال 1388 هنگام فرار از دست نیروهای دولتی به ضرب گلوله کشته شد و پس از آن این گروه در بیانیه ای پایان دوره مبارزه مسلحانه در سریلانکا را اعلام کرد.
منازعات شورشیان تامیل برای استقلال از سریلانکا به قیمت جان بیش از 75 هزار نفر تمام شد.
انگلیسی ها برای آن که با استقلال سریلانکا مقابله کنند از شورشیان تامیل که در این کشور در اقلیت بودند در نبرد علیه اکثریت جمعیت سریلانکا حمایت و آن ها را تجهیز کرده بودند.
پس از استقلال سریلانکا، تامیلی ها با این تفکر که مورد تبعیض قرار گرفته اند، حس ملی گرایی در بین آن ها اوج گرفت و این سرآغاز نبردی خونین شد.
آساق**1611

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن