تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804400984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زايمان طبيعي در بهشهر با رشد 11 درصدي مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران صالح طبري:
زايمان طبيعي در بهشهر با رشد 11 درصدي مواجه است
بهشهر- خبرگزاري مهر: مدير شبكه بهداشت و درمان بهشهر گفت: در يك ماه و نيم گذشته و با اجراي طرح تحول سلامت، زايمان طبيعي با رشد حدود 11 درصدي در این شهرستان مواجه شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقي صالح طبري، بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي در سالن اجتماعات فرمانداري بهشهر افزود: ترويج زايمان طبيعي يكي از بسته هاي مهم در طرح تحول سلامت است كه خوشبختانه با فرهنگ سازي مناسب در اين زمينه با رشد قابل توجهي در اين رابطه در ماه گذشته روبرو بوده ايم.

وي اظهار داشت: آمار زايمان سزارين از جمله آمارهاي پر خطري است كه اين آمار در كشور آلمان 27 درصد، انگليس 26درصد، آمريكا حدود 40 درصد و در ايران داراي آمار 67 درصدي است.

مدير شبكه بهداشت و درمان بهشهر با بيان اينكه شهرستان بهشهر با دارا بودن بيش از 86 درصد زايمان سزارين در سالهاي گذشته رتبه اول در زايمان سزارين كشور را دارا بوده است يادآور شد: خوشبختانه اكنون اين آمار بصورت قابل توجهي پايين آمده و رشد 11 درصدي زايمان طبيعي بيانگر اين ادعا است.

وي گفت: براساس آمار اعلام شده زايمان سزارين در ايران بين 57 تا 67 درصد بوده است كه اين آمار در مازندران 73درصد از زايمان ها را شامل مي شده و شهرستان بهشهر بيش از 80 درصد زايمان سزارين را در سالهاي گذشته داشته است.

صالح طبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هتلينگ بيمارستانها اظهار داشت: بهشهر با دارا بودن 2 بيمارستان دولتي و 2 بيمارستان خصوصي و يك بيمارستان در حال ساخت دولتي از جمله شهرستانهايي است كه خدمات مختلف و مناسبي را در زمينه بهداشت و درمان ارائه مي دهد.

وي گفت: با توجه به قدمت 75 ساله بيمارستان امام خميني (ره) بهشهر و ساختار كهنه و فرسوده و قديمي اين بيمارستان، عدم وجود گرمايش و سرمايش مناسب، عدم ارائه خدمات تصويري، عدم وجود سرويس بهداشتي در اتاق هاي بيماران و... موجب شده بود كه گرايش مردم به بيمارستانهاي خصوصي افزايش يابد كه خوشبختانه تغيير و تحولات در سيستم گرمايش و سرمايش، رنگ آميزي، كاهش تخت هاي اتاق ها، افزايش سرويس بهداشتي و... در جهت كيفيت سازي تلاش شده است.

مدير شبكه بهداشت و درمان بهشهر با اشاره به عدم پزشك در شيفت عصر و شب و روزهاي تعطيل در بيمارستان امام و شهداي بهشهر نيز گفت: خوشبختانه اين مشكل هم برطرف شده و در بيمارستان امام بهشهر پزشكان بيهوشي، جراحي، داخلي و قلب و در بيمارستان شهدا پزشك بيهوشي، زنان و كودكان بصورت 24 ساعته حاضر هستند.

صالح طبري با اشاره به اجراي طرح تحول سلامت يادآور شد: از 15 ارديبهشت ماه تا دهم تيرماه سال جاير با اجراي اين طرح، يك هزار و 522 بيمار در قالب اين طرح ترخيص شده اند كه فقط 10 درصد از صورتحساب را پرداخت كرده اند و جمع صورتحساب پرداختي آنان 13 ميليارد ريال بوده است.

وي گفت: در بيمارستان شهداي بهشهر نيز با توجه به افزايش زايمان طبيعي و كاهش جراحي ها، درآمد اين بيمارستان در ماههاي گذشته كاهش يافته است كه در بخش افزايش درآمدي با كمك دانشگاه علوم پزشكي مازندران به كمك اين بيمارستان خواهيم آمد.

صالح طبري با اشاره به اجراي طرح پزشك خانواده روستايي در روستاها نيز گفت: اين طرح از مرداد 84 در بهشهر عملیاتی شده كه در سال جاري سرانه بيمه روستايي 4 درصد افزايش يافته تا كمك كار روستاييان بوده و خدمات بهتري ارائه شود كه در حال اجرا است.


۱۳۹۳/۴/۱۲ - ۱۵:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن