تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803884429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماه رمضان فرصت مناسبی برای آشتی بیشتر جوانان با مسجد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان شمالی کیفی بجستانی:
ماه رمضان فرصت مناسبی برای آشتی بیشتر جوانان با مسجد است
بجنورد - خبرگزاری مهر: یک استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای آشتی بیشتر جوانان با مساجد است.



به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کیفی بجستانی چهارشنبه شب در جمع نمازگزاران بجنوردی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت های معنوی ماه رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان‌ ماه نزول برکت و ماه گشوده شدن درهای رحمت به ‎روی بندگان و آمرزش گناهان است. وی اضافه کرد: ماه رمضان ماهی است که در آن انسان‎ها در چشمه زلال غفران الهی فرصتی برای آمرزش خود می‎یابند و میهمان ضیافت الهی هستند. کیفی بجستانی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تقویت باورها ذکر و اظهار کرد: رمضان ماه رحمت و برکت بوده و خداوند متعال در این ماه به بندگان مخلص خود برای دستیابی به تقوا کمک می‌کند. وی با بیان این که بنا به فرموده پیامبر اسلام(ص) رمضان ماه رحمت و برکت بوده و حتی خواب روزه‌دار در این ماه نیز عبادت است، افزود: در این ماه مبارک تسلط شیطان بر انسان ضعیف می شود لذا باید همه برای تقویت بعد معنوی خود تلاش بیشتری داشته باشیم و خود را برای دیگر ماه های سال بیمه کنیم. این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی در ادامه ماه رمضان را فرصت مناسبی برای آشتی بیشتر جوانان با مسجد دانست و گفت: تجربه نشان داده هر موقع که جوانان و نوجوانان به مساجد نزدیک‌تر باشند در زندگی مؤفق‌تر خواهند بود اما نتیجه دوری جوانان از مساجد درگیر شدن بیشتر آنها با معضلات اجتماعی است. وی اظهارداشت: در گذشته والدین آن چنان اصول و فروع دین را به فرزندان می‌آموختند که در ذهن آنها می‌‌ماند و با تکرار در عمل هیچ گاه از یاد آنها نمی رفت اما امروزه پدران و مادران توجه کافی به تربیت دینی فرزندان خود ندارند و تذکر دادن‌هایی که در گذشته جایگاه خوبی داشت امروز در جامعه جایگاه کمرنگی دارد. کیفی بجستانی افزود: انتظار می‌رود با برگزاری برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان، زمینه ترویج بیش از پیش معنویت در جامعه به ‌ویژه در بین جوانان فراهم شود و در این راستا نه تنها ادارات و سازمان‌های دولتی بلکه خود مردم نیز باید مشارکت و همراهی مناسبی را داشته باشند. وی با بیان این که در ماه میهمانی خدا باید هر فرد با تقویت باورهای درونی و مذهبی، اخلاق‌مداری را پیشه کند، گفت: برخورد شایسته و خداپسندانه در همه رفتارهای فردی و اجتماعی می‌تواند از جمله مصداق‌های بارز اخلاق‌مداری باشد. این مدرس دانشگاه اضافه کرد: همانگونه که در آیات و روایات نیز تأکید شده باید با اصول و مبانی قرآن خود را عجین کنیم زیرا اگر قرآن و آموزه های الهی با گوشت و خون انسان عجین شود جدا شدن آن از انسان غیرممکن خواهد بود. وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه معنویت است و باید در این ماه روحیه نشاط را در جامعه حاکم کرد، گفت: اگر لوح دل خود را پاک کنیم همه زیبایی‌های عالم را می‌بینیم و این ماه مبارک فرصت ارزنده ای برای پاک کردن روح و جان از پلشتی ها و نازیبایی ها است.


۱۳۹۳/۴/۱۲ - ۱۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن