تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804793559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفکرات تکفیری‌ها جهان اسلام را به آتش کشیده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم آیت الله سبحانی:
تفکرات تکفیری‌ها جهان اسلام را به آتش کشیده است
قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: تکفیری‌ها همه مسلمانان غیر از خود را مشرک می‌دانند و همین تفکر باعث این همه خونریزی و کشتار در جهان اسلام است.



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه آیات ابتدایی سوره زمر به حرف مشرکان درباره وسیله قرار دادن بت‌ها در نزد خدا پرداخته است، اضافه کرد: مشرکان می‌گفتند ما به خدا بودن بت‌ها اعتقادی نداریم بلکه آنها را وسیله برای تقرب به خدا می‌دانیم و بنیانگذاران وهابیت و کسانی مانند ابن وهاب نیز همین تفکر را دستاویز قرار داده و شفاعت و توسل را زیر سؤال می‌برند. وی با بیان اینکه همین تفکرات مسموم و اشتباه در طول تاریخ سبب انحراف افراد زیادی شده است، اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که در سوریه و عراق جنایاتی رخ می‌دهد که نتیجه همین افکار مسموم و بدون پشتوانه عقلی تکفیری‌هاست. این مفسر قرآن کریم بر لزوم مقابله با این افکار خشک و منجمد تاکید کرد و گفت: تنها راه برای برخورد با این افکار آن است که علمای سنی نیز در کنار ما این تفکرات را نفی کنند و زیر سؤال ببرند و با آن مقابله کنند. اعتقاد ما به شفاعت و توسل ریشه در قرآن و روایات دارد آیت‌ الله سبحانی با بیان اینکه اعتقاد ما به شفاعت و توسل ریشه در قرآن و روایات دارد، گفت: وهابیت تهمت علیه ما روا می‌دارند در حالی که شیعیان به هیچ وجه اعتقادی به ربوبیت ائمه و پیامبر ندارند و آنان را عبد صالح خدا می‌دانند.

وی تاکید کرد: مشرکان بت‌‌ها را پرستش می‌‌کردند و آنها را شفیع خود قرار می‌دادند در صورتی که ما هیچ اعتقادی به اینگونه مسائل نداریم. استاد برجسته حوزه اضافه کرد: توسل به پیامبر(ص) و یاری خواستن از او سفارش قرآن است و تضادی با توحید ندارد زیرا شفاعت به اذن خدا صورت می‌گیرد در حالی که دشمنان اسلام هر روز علیه شیعه شبهه افکنی می‌کنند تا دیگران را نسبت به آن بدبین کنند. وی با بیان اینکه معتقدان به این تفکر به شدت از اسلام و حقیقت دورند، تصریح کرد: آنها با اجبار می‌خواهند مطالب ضد عقلی خود را بر دیگران تحیمل کنند به همین دلیل ما را به شرک متهم می‌کنند. آیت الله سبحانی اضافه کرد: آنها اگر برداشت درستی از قرآن داشته باشند خواهند دید که در آیه 58 سوره نساء خداوند فرموده که مردم از پیامبر یاری بخواهند و به او توسل کنند. اولیاء الهی در حیات و ممات واجد اثر هستند وی در رد این دیدگاه وهابیت که می‌گوید شیعه به مردگان متوسل می‌شوند، گفت: از دید ما اولیاء الهی در حیات و ممات واجد اثر هستند و از طرفی چگونه ممکن است کسی در زمان حیات نماد توحید و در زمان وفات نماد شرک باشد. این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از اهل سنت اضافه کرد: اگر بعد از مرگ پیامبر(ص) توسل به ایشان شرک باشد پس باید به همه انبیاء نیز نسبت شرک داد. وی تاکید کرد: این جنایتکاران همه مسلمانان غیر از خود را مشرک می‌دانند و همین تفکر باعث این همه خونریزی و کشتار در جهان اسلام است.
 


۱۳۹۳/۴/۱۱ - ۱۷:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن