تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803975169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل :برای بقای بشریت جنگل ها را حفظ کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سازمان ملل :برای بقای بشریت جنگل ها را حفظ کنیم تهران-ایرنا-یک مقام ارشد سازمان ملل با بیان اینکه جنگل یک عامل حیاتی برای بقای بشریت است،گفت:جنگل ها یک منبع با ارزش و غیرقابل جایگزین از منابع ژنتیک هستند.


به گزارش ایرنا از بی بی سی،اوا موئلر مسئول بخش جنگل ها در فائو، سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد، گفت که درخت ها منبع مستقیم تامین غذا، سوخت و درآمد هستند.
وی که در مورد گزارش تازه سازمان ملل در مورد وضعیت جنگل های جهان اظهار نظر می کرد، افزود:جنگل ها در عین حال محل زیست 80 درصد از گونه های گیاهی و جانوری کره زمین هستند.
این گزارش همزمان با نشست بخش جنگل های سازمان فائو در شهر رم منتشر شد.
موئلر افزود:مواد غذایی جنگلها مثل میوه ها، انواع قارچ ها، برگ ها و ریشه های خوراکی، حشرات و جانوران وحشی یکی از منابع تامین غذای تکمیلی برای ساکنان نواحی روستایی هستند و در دوره های سختی که محصولات کشاورزی ناکافی است منابع غذایی جنگلها نقش مهمی پیدا می کنند.
وی تاکید کرد:جنگل ها، درختان، مزارغ و جنگل کاری به شیوه های مختلف و از جمله تامین مستقیم مواد غذایی، سوخت، اشتغال و درآمد در تغذیه و رفاه انسان ها نقش مهمی ایفا می کنند. جنگل ها در حیات مردمان ساکن این مناطق و از جمله قبایل بومی مناطق جنگلی نقش حیاتی دارند.
این گزارش در آغاز هفته ای منتشر شد که توسط سازمان ملل متحد با عنوان هفته جنگل های جهان اعلام شده و تاکید می کند که زمان آن فرا رسیده تا در حفاظت و بهره برداری از این منابع توجه اصلی از درختان به مردم منتقل شود.

***فقدان اطلاعات و دانش
گیاهانی که در جنگلها رشد می کنند یک منبع مواد غذایی مکمل و در عین حال منبع مهمی برای تامین چوب و سوخت هستند
در بخشی از این گزارش آمده است که با توجه بیشتر به مردم می توان ضمن حفاظت از بقا جنگل ها می توان روش هایی از توسعه و بهره برداری از این منابع را در پیش گرفت که به شکل بهتری نیازهای روزافزون جوامع بشری را تامین کند.
این گزارش می افزاید:جنگلها، باغ های کشاورزی و مزارع جنگل کاری در تامین موادغذایی، انرژی، اشتغال و درآمد برای مردم ساکن نواحی روستایی در سراسر جهان نقش مهمی دارند. جنگلها برای اجرای طرحهای توسعه پایدار و اقتصاد سبز که به محیط زیست وابسته است، یک منبع عظیم و بالقوه هستند. اما متاسفانه تاکنون شواهد و دانش کافی در تشریح این نکات وجود نداشته است.
گزارش بخش جنگلهای سازمان ملل متحد در قسمت یافته های آماری خود یادآوری می کند که رشته های اقتصادی وابسته به جنگل ها در مجموع حدود 0.9 درصد از اقتصاد جهان را شامل می شوند. اما با افزودن درآمدهای غیررسمی و ثبت نشده مثل استفاده از جنگها برای سوخت، مصالح ساختمانی، مواد غذایی و سایر اقلام، می توان گفت که سهم این منابع در اقتصاد جهانی حدود 1.1 درصد است.
به عنوان نمونه فعالیت های اقتصادی ثبت شده و رسمی که با جنگلها سروکار دارند بیش از 13 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده اند. در عین حال ارزیابی ها نشان می دهند که درآمد بیش از 40 میلیون نفر به فعالیت های غیرسمی در این عرصه وابسته است.
در این گزارش بر نقش جنگل ها در تامین موادغذایی و امنیت تغذیه نیز تاکید شده است. به عنوان مثال یادآوری می کند که در سال 2011 سرانه مصرف موادغذایی محصول جنگلها در ازای هر یک نفر از جمعیت جهان حدود 11 کیلو بوده است.
در زمینه انرژی نیز ارزیابی های مندرج در این گزارش می گویند که حدود یک سوم از جمعیت جهان برای پخت و پز و حدود 764 میلیون نفر نیز برای جوشاندن آب آشامیدنی خود از سوزاندن چوب جنگلها استفاده می کنند.
موئلر مسئول بخش جنگلها در سازمان فائو افزود که جنگلها به اشکال غیرمستقیم نیز در زندگی مردم نقش مهمی ایفا می کنند. وی گفت:جنگل ها در تامین نیازهای محیط زیست کره زمین نقش مهمی دارند. به عنوان مثال جنگها با حفاظت از منابع آب و رودخانه به تامین آب تمیز کمک می کنند. و یا در بسیاری از نقاط جهان برگ درختان یکی از منابع اصلی تامین علوفه برای دامها است.ˈ
موئلر خاطر نشان کرد: جنگها به عنوان محیط زیست 80 درصد از گونه های گیاهی و جانوری کره زمین، یک منبع ژنتیک مهم برای بهبود کشت خواروبار و یا بهبود دامپروری است و در عین حال زیستگاه بسیاری از گونه های گیاهی گردافشان (گرده دار) هستند.
علمی **1440**1599

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن