تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815045874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت ژاپن سیاست‌های دفاعی‌اش را تغییر داد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دولت ژاپن سیاست‌های دفاعی‌اش را تغییر داد
وزیر دفاع ژاپن تاکید کرد، کابینه نخست وزیر این کشور امروز (سه‌شنبه) قطعنامه لغو ممنوعیت دفاع جمعی که ارتش را از زمان جنگ جهانی دوم از حضور در خارج از کشور ممنوع می‌کرد، تصویب کرد.
آفتاب: این تغییر که با پایان دادن به ممنوعیت دفاع جمعی به وجود می‌آید، گزینه‌های نظامی ژاپن را به طور چشمگیری افزایش داده و توکیو می‌تواند به کشورهای دوست زمانی که مورد حمله قرار می‌گیرند، کمک کند.


تصویب این قطعنامه محدودیت‌ها در بخش فعالیت‌ها در عملیات حفاظت از صلح تحت رهبری سازمان ملل را نیز کاهش خواهد داد.


ائتلاف حاکم ژاپن در یکی از بزرگترین تغییرات سیاست امنیتی این کشور از زمان جنگ جهانی دوم، تفسیر مجدد قانون اساسی در امور نظامی را تصویب کرد.


این اقدام به ارتش ژاپن اجازه می‌دهد تا تحت عنوان دفاع جمعی از دیگر کشورها نیز دفاع کند.


دولت‌های پیشین ژاپن گفته بودند، قانون اساسی توکیو استفاده از زور در دفاع از ژاپن را محدود می‌کند.


شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که به شدت برای تحقق این تغییر تلاش کرده، به اوضاع وخیم امنیتی، افزایش اقدامات نظامی ژاپن و تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی اشاره کرد.


امروز صبح حدود 2000 تن از مخالفان لغو این ممنوعیت در مقابل دفتر شینزو آبه، دست به اعتراض زدند. آن‌ها می‌گفتند: هرگونه تغییر در قانون اساسی باید از طریق رفراندوم صورت گیرد نه تنها از طریق تصمیم کنگره.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از معترضان گفت: به مدت 70 سال ژاپن طبق قانون اساسی‌اش صلح را حفظ کرده است. با مرد احمقی که در تلاش است تا این قانون اساسی را زیر پا بگذارد چه باید کرد؟


دولت ژاپن قصد تغییر قانون اساسی را ندارد اما شینزو آبه و دولت‌های بعدی این قدرت را خواهند داشت تا تحت تاثیر تفسیر قانون اساسی مشارکت نظامی بیشتری داشته باشند.


مخالفان می‌گویند، این سیاست جدید می‌تواند راه را برای مشارکت ژاپن در اقدامات نظامی مشترک همچون جنگ عراق باز کند.


آبه و دیگر رهبران حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن می‌گویند، توکیو به تعهد صلح‌آمیز خود وفادار می‌ماند. به طور مثال این تغییر می‌تواند به نیروی دریایی ژاپن اجازه دهد تا از کشتی‌های جنگی آمریکا در برابر حملات حفاظت کند.


قانون اساسی ژاپن توسط سوی نیروهای آمریکایی که پس از جنگ جهانی دوم ژاپن را اشغال کرده بودند نوشته شد.


این نیروها به منظور جلوگیری از تکرار حمله ژاپن و اشغالگری بی‌رحمانه این کشور علیه مناطق گسترده‌ای در آسیا ژاپن را اشغال کردند.


شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن طی ماه‌های اخیر به سختی برای ایجاد این تغییر تلاش کرده است.


وی علت این مساله را وخیم شدن وضعیت امنیتی از جمله ظهور چین و تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی عنوان کرده است.


چین با تفسیر جدید دولت ژاپن از قانون اساسی و تغییر در سیاست امنیتی این کشور مخالفت ورزیده اما آمریکا از آن استقبال کرده است.


شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن پس از نشست کابینه به خبرنگاران گفت که در هر شرایطی، از مردم ژاپن حفاظت خواهد کرد. او تاکید کرده که تغییر ایجاد شده به معنای مشارکت ژاپن در جنگ‌های خارجی نیست و تنها یک اقدام دفاعی به شمار می‌رود.


از آنجا که اقدام دولت آبه تنها شامل تغییر در تفسیر قانون اساسی بوده و نه تغییر در خود قانون، این تغییر نیازی به برگزاری همه‌پرسی ندارد. در صورتی که او درصدد بازبینی قانون اساسی بود، تائید آن مستلزم همه‌پرسی بود.




تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن