تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805013957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه حل مترو در مرکز تاريخي اصفهان دستوري نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۴۵ب.ظ)
معاون ميراث فرهنگي: راه حل مترو در مرکز تاريخي اصفهان دستوري نيست معاون ميراث فرهنگي با تاکيد بر اينکه راه حل مترو در مرکز تاريخي اصفهان دستوري نيست بلکه کارشناسي است، گفت: رويکرد دولت توسعه زيرساخت‌هاي شهري با حفظ آثار تاريخي است.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون ميراث فرهنگي در ارتباط با سخنان مدير عامل قطار شهري اصفهان در جلسه شوراي اسلامي شهر اصفهان، مبني بر عدم توجه و همکاري ميراث فرهنگي در اجراي کامل خط مترو اصفهان گفت: موضوع متروي اصفهان از سالها قبل در سازمان ميراث فرهنگي مطرح بوده و متاسفانه حل نشده، ولي به حول و قوه الهي و با انجام اقدامات کارشناسي، نظارت سازمان و رعايت دقيق قوانين در دولت يازدهم، با رعايت ملاحظات با ميراث فرهنگي که سرمايه عظيم اصفهان براي جذب گردشگران داخلي و خارجي است مشکل مرتبط با اين حوزه در پيشرفت پروژه مترو اصفهان حل خواهد شد.
وي اضافه کرد: لازم است مدير عامل فعلي قطار شهري اصفهان به سابقه ايجاد مترو، همکاري هاي مستمر سازمان ميراث فرهنگي و اهميت شهر اصفهان به عنوان شهر تاريخي- فرهنگي منحصر جهاني توجه کند.
محمد حسن طالبيان تصريح کرد: در 3-4- ماه گذشته که مسئوليت معاونت ميراث فرهنگي را به عهده گرفته ام 3 بار به اصفهان سفر کرده و از نزديک درباره مسائل و چالش هاي مترو بحث و گفتگو کرده ام، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري هم با گروهي از کارشناسان و معاون عمراني استانداري و مسئولين مترو در اين باره جلساتي خواهم داشت.
طالبيان ادامه داد: از ابتدا همه کارشناسان معتقد بودند که مترو به جاي چهار باغ بايد از خيابان شمس آبادي بگذرد که با کمال تاسف سازمان قطار شهري اصفهان بدون مصوبه قانوني، مسير چهار باغ را انتخاب کرد که مملو از آثار دوره صفوي است و در محدوده حريم ميراث جهاني قرار دارد.
معاون ميراث فرهنگي افزود: براي حفظ چنين گنجينه ارزشمندي و با توجه به تداوم عمليات احداث مترو با مطالعات گسترده کارشناسان مختلف يونسکو و ايکوموس بارها به اصفهان سفر کرده و با ملاحظات کارشناسي دقيقي ارائه کرده اند تا به آثار تاريخي آسيبي وارد نشود.
طالبيان يادآور شد: براي ايجاد ايستگاه در محور چهار باغ در طي دو جلسه تاکيد شد که لازم است مطالعات باستان‌شناسي و زمين شناسي انجام شود، که پس از سالها مغفول ماندن اين موضوع در 2-3 ماه گذشته انجام شد.
وي با اشاره به اينکه رئيس سازمان ميراث فرهنگي در سفر اخير به اصفهان از کاوش هاي باستان شناسي چهار باغ و دروازه دولت بازديد کرد افزود: در اين سفر معاون رئيس جمهور با استاندار و معاون عمراني و مسئولين اصفهان مذاکراتي داشت و مقررشد، وضعيت زمين شناسي و مطالعات مختلف مراحل تصميم گيري براي ايجاد تونل ايستگاه ها يا روش هاي ديگر در جلسه‌ي آينده مورد بررسي قرار گيرد تا با راه حل هاي کارشناسي ضمن حفظ آثار دوره صفوي، پروژه ايجاد ايستگاه هاي خط يک مترو بتواند به کار خود ادامه دهد، ضمن اينکه در دو ماه گذشته جلساتي در اين خصوص در اصفهان و تهران برگزار شده است.
معاون ميراث فرهنگي تصريح کرد: مدير عامل محترم قطار شهري اصفهان مترو بايد توجه داشته باشند که راه حل مترو در مرکز تاريخي اصفهان دستوري نيست بلکه کارشناسي است و خوشبختانه در اين دولت، با نگاه کارشناسي در عين حفظ آثار جهاني اصفهان به توسعه مناسب زير ساختهاي شهري توجه خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن