تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802244486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرسودگی چرخ های صنعت کرمانشاه/ تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی تعطیل هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه گزارش خبری/
فرسودگی چرخ های صنعت کرمانشاه/ تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی تعطیل هستند
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: وضعیت نامطلوب شاخص های صنعتی و نارضایتی صنعتگران از شرایط فعلی در استان کرمانشاه به عنوان مرکز ثقل جغرافیایی و استراتژیک غرب کشور به گونه ایست که مدیران صنعتی و اقتصادی استان کرمانشاه را به اظهار نظر و تکاپو برای یافتن راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود وا داشته است.



به گزارش خبرنگار مهر، کرمانشاه از آن دست استانهایی است که بسیاری از خصوصیات و شاخص هایی که دارد باعث شده است که همواره کانون توجهات در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد. موضوعی که شاید مهمترین دلیل آن شرایط جغرافیایی ویژه این استان و قرار داشتن در مرکز غرب کشور باشد. استانی با مرزهای گسترده و همسایگی با بازار نسبتا بکر کشور عراق که فرصتی مغتنم برای توسعه اقتصادی را تجربه می کند.

یکی از شاخص های مهم توسعه اقتصادی یک منطقه توسعه صنعتی آن است. شاخصی که با وجود احداث چند کارخانه و واحد صنعتی بزرگ کرمانشاه همیشه در آرزوی آن مانده است و هیچگاه کرمانشاه یک استان صنعتی نبوده است. آروزیی که کارشناسان و مسئولین اقتصادی برای عدم تحقق آن دلایل مختلفی دارند اما آنچه که مسلم است سهم کرمانشاه از صنعت لقمه دندان گیری نیست.

تعداد واحدها و میزان سرمایه گذاری در کرمانشاه در اندازه های یک استان صنعتی نیست

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: تعداد واحدهای صنعتی که در استان کرمانشاه پروانه دارند به 700 واحد نمی رسد که توجه به این عدد نشان می دهد کرمانشاه یک استان صنعتی نیست. رضا رحیمی گفت: سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد تومانی برای بخش صنعت استان کرمانشاه رقمی است که اصلا راضی کننده نیست ضمن اینکه باید توجه داشت نیمی از این مبلغ در حوزه پتروشیمی سرمایه گذاری شده است. سخنان مدیر کل صنایع و معادن استان کرمانشاه در واقع بیانی هشدار دهنده برای استانی است که از آمار های آزار دهنده ای مانند نرخ بالای بیکاری و تورم نسبت به سایر استان های دیگر رنج می برد. شنیدن وضعیت فعلی استان کرمانشاه در خصوص جایگاهی که کرمانشاه در عرصه صنعت کشور در آن ایستاده است در حالی است که در ماه ها و سالهای قبل همواره با مانور مسئولین بر روی چند واحد صنعتی فعال و البته بزرگ شاید تصور دیگری در خصوص اوضاع صنعت کرمانشاه در اذهان وجود داشت. اما مسئولین جدید حوزه صنعت و معدن با نگرانی از وضعیت فعلی از راهکارها و برنامه های خود برای برون رفت از وضعیت موجود سخن می گویند. مرکزنشینها به کرمانشاه توجه کنند/ ارتقای تکنولوژی صنعت در اولویت مدیر کل صنعت و معدن استان کرمانشاه در این باره می گوید: مرکز نشینان باید با نگاه ویژه به شرایط کرمانشاه برای رشد شاخص های توسعه صنعتی استان کمک ویژه ای داشته باشند. باید به کرمانشاه کمک شود تا چرخ های صنعت با سرعت و قدرت بیشتری به حرکت در بیاید. رحیمی با شاره به برخی راه کارها در راستای تغییر وضعیت کنونی ادامه داد: کرمانشاه در حوزه تکنولوژی صنعت ضعف دارد و برنامه ای که در اولویت باید به آن توجه شود ارتقائ تکنولوژی صنعت در استان برای افزاش تولید و بالا بردن کیفیت تولیدات است. وی ادامه داد: فرار سرمایه ها به دلیل نبود مشوق های معنا دار در حوزه سرمایه گذاری صنعتی نیز یکی از چالش هایی است که باید به کمک مسئولین مرکزی با سرعت خاصی برای آن چاره اندیشی شود. رحیمی خاطر نشان کرد: توجه به سرمایه های بومی برای استفاده شدن در خود استان در کنار جذب سرمایه گذاری های غیر بومی با تعریف اولویت ها می تواند در ارتقاء شاخص های صنعتی استان موثر باشد که باید برای آن برنامه و اصول مدونی تعریف کرد و موانع موجود را با کار کارشناسی و دید باز از سر راه برداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، وقتی در ماه های گذشته برخی از نمایندگان مردم از تعطیلی بیش از نیمی از واحدهای تولیدی در کرمانشاه سخن می گفتند اما با واکنش سئولان مربوطه روبه رو می شد و این تلاش وجود داشت که آمارهای ارائه شده تعدیل شود. دورنمای غلطی که در گذشته نشان داده می شد سید سعید حیدری طیب از جمله نمایندگان مردم کرمانشاه در خانه ملت بود که همواره از تعطیلی و راکد بودن واحدهای صنعتی گلایه می کرد و بارها به آن پرداخت. او در یکی از سخنان و مصاحبه های خود حتی آمار تعطیلی 80 در صد از واحدهای تولیدی کرمانشاه در سالهای گذشته را اعلام کرده است. حیدری طیب در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: اجرای هدف مندی یارانه ها و عدم توجه به تخصیص سهم صنعت از این منابع باعث شده است که استانهایی مانند کرمانشاه در حوزه صنایع با مشکلات عدیده ای مواجه باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تعطیلی و رکود در واحدهای صنعتی علاوه بر عدم اجرای صحیح فاز اول هدفمندی یارانه ها دلایل دیگری مثل عدم حمایت های تشویقی از سرمایه گذاران و کمبود سرمایه در گردش نیز دارد که باید به آنها توجه کرد. وی همچنین از تلاش نمایندگان مجلس در کمیسیون های تخصصی برای برطرف کردن ریشه این این مشکلات خبر داد. و گفت: جلسات متعددی در این رابطه با مدیران صنعت و معدن در مرکز برگزار شده و برگزار خواهد شد. وجودنداشتن حمایت لازم و مشوق های معنادار برای سرمایه گذاران از مواردی بود که هم مدیر کل صنعت و معدن استان و هم نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر ان تأکید داشت. مطالبات صنعتگران از سال 88 پرداخت نشده است معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه در این رابطه می گوید: در نشست اخیر با معاون اقتصادی وزارت کشور که در جریان سفر به کرمانشاه اتفاق افتاد آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت صنعت استان در اختیار آقای فروزان مهر قرار گرفت و در مقابل قول هایی نیز برای رفع مشکلات موجود داده شد. اصغر میرزایی ادامه داد: تورم و رکود گریبان بخش صنعت در استان هایی مثل کرمانشاه را گرفته است اما موارد دیگری مثل عدم پرداخت مطالبات صنعتگران نیز وجود دارد که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد:  برخی از شرکت های صنعتی از سال 88 تا کنون مطالبات خود را از دولت دریافت نکرده اند که این موضوع تأثیر زیادی در پایین آمدن راندمان این واحدها خواهد داشت.

میرزایی گفت: منابع مالی بانک ها هم برای پرداخت این مطالبات محدود است و متدسفانه تمرکز مشکلات بر دوش صنعتگران افتاده است که باید دولت برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.

به گزارش مهر، مسئولین حوزه تجارت و بازرگانی استان کرمانشاه کارشناسانی هستند که از نگاه های دیگری مانند فروش و بازار هدف تولیدات صنعتی به موضوع نگاه می کنند و همین دیدگاه می تواند ما را به دریافت مشکلات دیگر حوزه صنعت  در کرمانشاه و راهکارهای برطرف کردن آن رهنمون کند. در همین رابطه رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه به خبرنگار مهر گفت: سه موضوع تمرکز زدایی، اصلاح سیستم بانکی و توانمند سازی بخش خصوصی می تواد کلید چالاکی و حرکت روبه جلوی واحدهای تولیدی در کرمانشاه باشد. تقویت بخش خصوصی، اصلاح سیستم بانکی و تمرکززدایی راه برون رفت از وضعیت موجود کیوان کاشفی گفت: تمرکز زیاد واحدهای صنعتی در مرکز استان و رائه خدمات به آنها ابزارهای مدیریتی را از مسئولین گرفته و به اصلاح دست و بال آنها را در بهبود شرایط و رفع مشکلات می بندد. وی گفت: باید توان صنعتی و تولیدی استان در سراسر کرمانشاه به صورت متوازن تقسیم شود. کاشفی خاطر نشان کرد: اصلاح سیستم بانک ها برای پرداخت مطالبات و جبران کمبود منابع مالی آنها برای تأمین نیازهای صنعت گران نیز از جمله مشکلاتی است که باید به آن توجه کرد. رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: در گام سوم باید بخش خصوصی را برای واگذاری امورات مختلف تقویت و حمایت کرد تا شاهد یک جهش در حوزه تولید و صنعت استان باشیم. به گزارش مهر، آنچه که از سخنان و آمارهای مسئولین استان کرمانشاه و البته مشاهدات میدانی بر می آید حال صنعت در استان کرمانشاه چندان مساعد نیست و برای بهبود این وضعیت باید به موضوعاتی مثل توجه به مشوق های معنادار، تقویت بخش خصوصی، پرداخت مطالبات صنعتگران، ارتقاء تکنولوژی صنعت در کرمانشاه، تمرکز زداییف اصلاح سیستم بانکی و... توجه ویژه شده و برنامه ریزی های لازم مدون شود.  


۱۳۹۳/۴/۱۰ - ۱۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن