تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820912424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

3517 رأس گاو و گوساله در قزوین مایه کوبی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین غیاث یزدی خبر داد:
3517 رأس گاو و گوساله در قزوین مایه کوبی شدند
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: مایه کوبی سه هزارو 517 رأس گاو و گوساله در استان از جمله اقدامات پیشگیرانه اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در خصوص بیماری لمپی اسکین است.



عیسی غیاث یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه با بیماری لمپی اسکین، این اداره با اعزام اکیپهای ویژه به بخش طارم سفلی و بخش مرکزی اقدام به مایه کوبی سه هزارو 517 رأس گاو و گوساله در 62 روستای این شهرستان کرده است. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: به منظور مبارزه با پشه و مگس خونخوار "از عوامل انتقال بیماری" در 9 روستا از توابع بخش طارم سفلی حدود 186 هزار متر مربع ازاماکن دامی سمپاشی شد. غیاث یزدی گفت: مراقبت فعال از روستاهای  شهرستان قزوین در حال اجرا است که تاکنون 62 روستا و میدان دام و همچنین مجتمع دامپروری قدیم آباد پایش می شوند، که در مجموع تعداد چهار هزارو 284 رأس دام مورد بررسی قرار گرفته اند. وی یادآورشد: بیماری لمپی اسکین از بیماریهای نو پدید است که جمعیت گاو و گوساله مورد هدف این بیماری است و از طریق پشه و مگس خونخوار و همچنین تماس مستقیم دام با دام می تواند منتقل شود. غیاث یزدی بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری توصیه می شود از خرید دام از مناطق آلوده و بدون اخذ مجوز دامپزشکی خودداری شود و سمپاشی و ضد عفونی اماکن دامی در پیشگیری از این بیماری نقش به سزایی دارد. وی از کلیه دامداران شهرستان خواست:در صورت مشاهده علائم بیماری شامل تورم منتشر در سطح پوست، تب، آبریزش از چشم و بینی، زخم در سر و گردن ، بی اشتهایی مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره چهار رقمی1512مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان قزوین گزارش کنند.


۱۳۹۳/۴/۱۰ - ۱۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن