تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819751740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل نهاد پژوهشی کانون پرورش فکری در استان‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دردومین گرد‌هم‌آیی اقدام‌پژوهی منطقه‌ای کانون مطرح شد: تشکیل نهاد پژوهشی کانون پرورش فکری در استان‌ها خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تشکیل "نهاد پژوهشی" کانون در استان‌ها با هدف انتقال محوریت فعالیت‌های پژوهش از تهران به استان‌ها خبر داد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۰ تير ساعت 08:27

به گزارش خبرگزاری پانا، بهمن کاظمی مدیر کل آموزش و پژوهش کانون با اشاره به این نکته که امر اقدام پژوهی وارد چهارمین سالی می‌شود که به صورت جدی از طرق مختلف در کانون مورد توجه قرار گرفته است گفت: تاکنون آنچه در این حوزه اتفاق افتاده با مرکزیت تهران بود اما در سال 93 استان‌ها محوریت فعالیت‌های اقدام‌پژوهی را بر عهده خواهند داشت و انتظار می‌رود مربیان در برنامه‌ریزی‌های خود اقدام‌پژوهی را مورد توجه قرار دهند.  
کاظمی با تاکید براین‌که آموزش و پژوهش قوه‌ی تفکری است که باید مجموعه را راهبری کند گفت:پژوهش در کانون همواره وجود داشته است خلاقیت مربیان کانون برای اجرای فعالیت‌ها با شیوه‌های متنوع و تاثیرگذار و تجربه‌هایی که برای پیشبرد فعالیت‌ها به صورت حرفه‌ای و کیفی و تجربه‌هایی که در این راه توسط مربیان صورت می‌گیرد،پژوهش در عمل است و اگر این تجربه‌ها مستند سازی شود منبع غنی از اقدام‌پژوهی خواهد بود.
 
وی از انتشار مجموعه آثار اقدام‌پژوهی مربیان کانون در قالب کتاب خبر داد و افزود:مربیان کانون مانند تمامی کارهای تخصصی که در کانون انجام می‌دهند بایستی از بیراهه رفتن اقدام‌پژوهی و انجام آن به صورت سوری و کپی جلوگیری کنند و همانطور که همواره به فعالیت‌ها یک نگاه محتوایی داشته‌اند،در حوزه‌ی پژوهش نیز به این نکته توجه و دقت داشته باشند.
 
کاظمی اصل اساسی گردهم‌آیی‌های اقدام پژوهی را که برای اجرا در سال 93 در استان‌ها پیش‌بینی شده است را مشارکت عنوان کرد تا با پیشبرد دسته جمعی اقدام پژوهی در کانون‌های سراسر کشور چشم‌انداز قابل قبولی را برای اقدا‌پژوهی در میان مربیان و اعضا پایه ریزی کنیم.
 
مدیر کل آموزش و پژوهش با اشاره به سازمان‌دهی انجمن پژوهش‌گران نوجوان در استان آذربایجان‌غربی در سال 93 این امر را تقویت و تحکیم روحیه‌ی پژوهشی در میان مربیان برشمرد و آن‌را گامی بلند به سوی گسترش اقدام‌پژوهی و هدایت صحیح اعضا به سوی این فعالیت دانست.
 
پژوهش باید مبنای تصمیم گیری‌های کلان مدیریتی در کانون باشد
 
"معصوم قلی‌زاده" سرپرست کانون پرورش فکری استان آذربایجان غربی تحقیق و پژوهش را لازمه‌ی تصمیم‌گیری‌ها در بازتعریف فعالیت‌های کلان یک سازمان برای بالا بردن سطح کیفی برنامه‌ها دانست.
 
وی با تاکید بر این‌که یکی از زیربنایی‌ترین کارها در کانون که هرچه برروی آن سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد در ارتقاء سرمایه‌های نامشهود کانون و افزایش ارزش افزوده خدمات ارائه شده موثر خواهد بود امر پژوهش است گفت:پرسش و پرسش‌گری مهمترین کلید رسیدن به مسائل و مشکلات مطرح در طول زندگی انسان‌هاست گفت:پرسش‌گری یک امر فطری است که در نهاد همه انسان‌ها به ودیعه نهاده شده است و میل به دانستن از آغاز زندگی در انسان وجود دارد.
 
قلی‌زاده با تاکید بر تسلط مربیان به علم روز و تاثیر آموزش در میان مربیان گفت:برخلاف فرهنگ آموزش به نظر می‌رسد هنوز امر پژوهش چنان‌که باید و شاید در میان مربیان نهادینه نشده است.
 
سرپرست کانون استان آفت فعلی موجود در مراکز کانون را مصرف کننده بودن مربیان به جای تولید کننده بودن آن‌ها در حوزه‌ی مسائل پژوهشی عنوان کرد و افزود:یک مربی موفق نگاهی کنجکاو و موشکافانه به پدیده‌های پیرامون خود دارد و نسبت به آنچه در پیرامونش می‌گذرد حساس است و ذهنی پویا و پرسشگر دارد.
 
وی در ادامه از کتابخانه‌های کانون به عنوان مراکز اصلی توسعه و رونق پژوهش در میان نوجوانان یاد کرد و لازمه‌ی آن‌را داشتن مربیان پژوهش‌گر و توانمند دانست.
 
امکان دسترسی آسان همه مربیان کانون به آخرین یافته‌های پژوهشی تایید شده،انتشار کتاب از پژوهش‌های انجام شده در کانون،توزیع کتب،مجلات و منابع علمی در مراکز جهت تقویت پایه‌های پژوهشی در مراکز،داشتن رویه‌ی پژوهشی در امر آموزش،تخصیص بودجه‌های در نظر گرفته دشده برای آموزش و پژوهش از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان به صورتی منسجم و یکپارچه از راهکار‌هایی بور که سرپرست کانون استان به منظور گسترش بیشتر امر پژوهش بر آن‌ها تاکید کرد.
 
دومین گرد‌هم‌آیی اقدام پژوهی منطقه‌ای کانون به میزبانی استان آذربایجان‌غربی و با حضور 40نفر از مربیان پژوهش‌گراستان‌های اردبیل،آذربایجان‌شرقی و گیلان روزهای 4 و 5 تیر 93 در ارومیه برگزار شد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن