تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805467310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از حرم رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از حرم رضوی خبرگزاری رسا ـ طنین آوای کلام وحی با صدای محمود شحات انور در حرم مطهر رضوی و برگزاری حلقه‌های تدبر در قرآن از مهمترین عناوین اخبار کوتاه حرم رضوی است.



به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی همزمان با دومین شب ماه مبارک رمضان شامگاه دوشنبه نهم تیرماه آوای کلام وحی با صدای قاری مهمان از کشور مصر، محمود شحات انور در حرم رضوی طنین انداز شد.
 
این قاری ممتاز برای ششمین بار در ویژه برنامه «کرسی ملی تلاوت در جوار عترت» که با حضور زائران و مجاوران رضوی ساعت 19 قبل از نماز مغرب و عشاء در  رواق امام خمینی(ره) برپا شد، به قرائت آیات کلام الله مجید پرداخت.
 
برگزاری «حلقه‌های تدبر در قرآن» برای نخستین بار 
 
رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، برای نخستین بار «حلقه‌های تدبر در قرآن» در حرم مطهر عالم آل محمد(ص) برپا می‌شود.
 
جواد هاشمی با بیان این خبر گفت: این حلقه‌ها از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت روزانه ویژه برادران در مدرسه پریزاد حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی درست برای فرصت حضور زائران و تأمین نیازهای معنوی و دغدغه‌‌های آنان در زمان محدود زیارت سبب طراحی و اجرای حلقه‌های تدبر در قرآن در ماه مبارک رمضان برای زائران شده است.
هاشمی ایجاد زمینه‌های انس با قرآن کریم و درک صحیح معارف قرآنی برای عموم از طریق ارائه نتیجه تدبر، را از اهدفی دانست که با برگزای حلقه‌های تدبر در قرآن دنبال می‌شود.
وی درباره نحوه اجرای این حلقه‌ها اظهار داشت: در ابتدا آیاتی از کلام‌الله وحی قرائت می‌شود، سپس کارشناس مربوطه دقایقی به تبیین و تفسیر این آیات می‌پردازد و در ادامه مخاطبان برداشت‌های خود را نسبت به مباحث مطرح شده، بیان می‌کنند.
 
برگزاری کلاس های آموزشی ویژه زائران غیر ایرانی
 
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زائران غیر ایرانی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی خبر داد.
 
حجت الاسلام علی باقری با بیان مطلب اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی، کارگاههای آموزشی و آموزش ویژه همکاران از مهم‌ترین محورهای برگزاری این کلاس‌ها است.
 
وی آموزش زبان فارسی، حرم شناسی و آموزش به کودکان و نوجوانان عرب و اردو زبان را از جمله فعالیت‌های اساسی این کلاس ها ذکر کرد که در ایام ماه مبارک رمضان، به آن پرداخته می‌شود.
 
حجت‌الاسلام باقری بیان داشت: کلاس‌های آموزش زبان فارسی، در ماه مبارک رمضان، ویژه خواهران مبتدی همه روزه در اتاق الف ایوان غربی صحن جامع ایوان رضوی، از ساعت 17تا 18 و برادران مبتدی از ساعت 17:30 تا 18:30 در صحن غدیر و رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 
وی گفت: کلاس‌های آموزشی زبان فارسی در سطح پیشرفته ویژه این گروه از زائران، روزهای شنبه و پنجشنبه ساعت 13 تا 15 در اتاق ب سردرب غربی تشکیل می‌شود.
 
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی حرم شناسی، یکی دیگر از کلاس‌هایی است که ویژه زائران غیر ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و زائران عرب زبان همه روزه ساعت 18 تا 19:30 در اتاق الف سردرب غربی و ساعت 9:30 تا 10:30 در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند و در خصوص زندگینامه امام رضا(ع)، تاریخچه ورود امام رضا(ع)از مدینه تا مرو ، توسعه حرم و... اطلاعات مفیدی را کسب کنند.
 
وی عنوان کرد: زائران اردو زبان نیز می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 12 در اتاق شماره 40 سر درب غربی از کلاس‌های آموزشی حرم شناسی که برای آنان تدارک دیده شده است بهره‌مند شوند.
 
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به آموزش کودکان و نوجوانان عرب و اردو زبان در ایام ماه ضیافت الله، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان عرب زبان، هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن غدیر، رواق غدیر حرم مطهر رضوی و کودکان اردو زبان در رواق کوثر می‌توانند، نکات آموزشی که در این کلاس‌ها توسط اساتید مجرب مطرح می‌شودرا بیاموزند. 
 
بهره‌برداری از بزرگترین سیستم صوتی کشور
 
معاون نوسازی تاسیسات سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) گفت: بزودی یکی از بزرگترین سیستم‌های صوتی دیجیتال در ایران که یکی از مدرن‌ترین و به‌روزترین سیستم‌های صوتی در حال حاضر دنیا نیز به شمار می‌آید، در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت رضا(ع) به بهره‌برداری می رسد.
 
داود فیروز اظهار داشت: با توجه به منویات آیت الله واعظ طبسی، تولیت عظمای آستان قدس رضوی، مبنی بر اهمیت بخشیدن به مقوله صوت حرم مطهر، کارگروهی جهت بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت به روز کردن و مطلوب کردن سیستم صوتی حرم مطهر رضوی تشکیل شد.
 
وی افزود: پس از مطالعات و بررسی‌‌های صورت گرفته به این جمع بندی رسیدیم که «سیستم صوتی جامع حرم مطهر» را با در نظر گرفتن آخرین استانداردها و تکنولوژی‌های روز دنیا پیاده سازی نماییم.
 
فیروز در ادامه اظهار داشت: بر اساس طرح «سیستم صوتی جامع حرم مطهر»، تمامی صحن‌ها و ابنیه متبرکه بارگاه منور ثامن الحجج(ع) جهت افزایش کیفیت برگزاری مراسم و رضایتمندی بیشتر زائرین محترم، به یکی از پیشرفته ترین سیستم‌های صوتی حال حاضر دنیا مجهز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه «رواق امام خمینی(ره) اولین فضای حرم مطهر رضوی بود که سیستم صوتی دیجیتال در آن نصب و راه‌اندازی شد.» عنوان کرد: پس از راه‌اندازی این سیستم در رواق بزرگ امام خمینی(ره)، نصب و راه‌اندازی سیستم دیجیتال صحن جامع رضوی در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا، عملیات نصب تجهیزات از سال 92 آغاز شده و تا چند ماه آینده انشالله این سیستم صوتی به بهره‌برداری خواهد رسید./9312/د101/ب4



۱۳۹۳/۴/۱۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن