تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804050941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهربازی های کرمانشاه دور از فریاد مرگ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهربازی های کرمانشاه دور از فریاد مرگ کرمانشاه - ایرنا - همه ساله با آغاز فصل تابستان و ایام اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، استقبال خانواده ها از مکان های تفریحی از جمله شهربازی ها افزایش می یابد.


به گزارش ایرنا، ˈشهربازیˈ برای کودکان همچون سرزمینی است که با سفر به آن رویاهای دور مانند پرواز در آسمان ها و گذر بر روی آب ها، دست یافتنی می شود.
اما در چند سال اخیر وقوع اتفاقات تلخی مانند سقوط صندلی پرنده، حادثه پارک ارم، مرگ دو کودک به دلیل سقوط از سرسره بادی و سقوط از چرخ فلک و ترن هوایی و ... در تعدادی از شهربازی ها کشور این محیط تفریحی را به مکانی ناامن و پراز دلهره برای خانواده ها تبدیل کرده است.
امروز دیگر شهربازی ها، سرزمین رویای گذشته های نه چندان دور نیستند و چه بسا رویاهایی که با سفر به آنها برای همیشه رنگ می بازد و خانواده ای را داغدار می کند.
به گفته مسوولان؛ خوشبختانه تاکنون اتفاقاتی از این دست در شهربازی های استان کرمانشاه رخ نداده و به نظر می رسد جلوگیری از استفاده وسایل غیراستاندارد در این مجموعه ها سبب شده تاکنون فریاد مرگ از شهربازی های این استان به گوش نرسد.
هم اکنون در استان حدود دو میلیون نفری کرمانشاه ، تعداد چهار مجموعه شهربازی وجود دارد که تنها دو مجموعه به نام های شهربازی لب آب و شهرشادی کرمانشاه فعال است.
مدیر مجموعه شهربازی کرمانشاه با بیان اینکه این مجموعه از سال 1370 در این شهر راه اندازی شد، گفت: هم اکنون تعداد 28 دستگاه بازی در این مجموعه وجود دارد که همگی استاندارد و به دور از فرسودگی هستند.
ˈکیومرث نظریˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی افرادی که وارد این مجموعه می شوند مشمول بیمه مسوولیت مدنی هستند و در صورت بروز حادثه، بیمه کامل شامل حال آنان می شود.
وی گفت: تمامی دستگاه های بازی این مجموع حداکثر هر سه ماه یک بار توسط بازرسان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بازرسی می شوند.
نظری تصریح کرد: این مجموعه که بزرگ ترین مجموعه شهربازی استان است با مدیریت بخش خصوصی و تحت نظر وزارت تعاون اداره می شود.
مدیر شهرشادی طاق بستان، دیگر مجموعه شهربازی فعال کرمانشاه نیز گفت: این مجموعه از سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرد.
ˈفرزاد امامیانˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد پنج وسیله این مجموعه با گذشت زمان فرسوده و جمع آوری شدند، افزود: هم اکنون هشت وسیله بازی در شهر شادی کرمانشاه وجود دارد که تنها پنج وسیله آن به تایید اداره کل استاندارد رسیده و فعال است.
وی گفت: سه وسیله دیگر که جزء دستگاه های بازی کودکان است به دلیل عدم تایید اداره کل استاندارد، هم اکنون غیر فعال است.
به گفته امامیان، تمام پنج وسیله بازی مجموعه شهرشادی کرمانشاه استاندارد و دارای بیمه کامل هستند.
وی گفت: بازرسان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه حداکثر هر چهار ماه یک بار، وسایل این مجموعه را مورد بازرسی و نظارت کیفی قرار می دهند و سپس برای آنها مجوز استاندارد صادر می کنند.
امامیان افزود: تا پارسال این مجوزها به مدت شش ماهه صادر می شد اما امسال بصورت یک ساله صادر می شود که البته با توجه به تعطیل بودن مجموعه های شهربازی در نیمه دوم سال، مجوزها عملا همان شش ماه اول کاربرد دارد.
کارشناس اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه نیز به وجود چهار مجموعه شهربازی در این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد دو مجموعه شهربازی پارک شرقی کرمانشاه و شهربازی پارسیان شهرستان اسلام آباد غرب به دلیل عدم دریافت گواهینامه استاندارد غیرفعال هستند.
سید ˈپیام شفیعیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهربازی پارک شرقی کرمانشاه دارای پنج دستگاه بازی است که به دلیل دریافت نکردن گواهینامه استاندارد از فعالیت آن جلوگیری شده است.
وی با بیان اینکه مجموعه شهربازی پارسیان اسلام آباد غرب نیز با داشتن پنج وسیله بازی همان وضعیت شهربازی پارک شرقی را دارد، گفت: باز شدن پلمپ این دو مجموعه منوط به دریافت گواهینانه استاندارد است.
شفیعی با اشاره به فعال بودن دو مجموعه شهربازی و شهرشادی کرمانشاه، اظهار کرد: این دو مجموعه در مرکز استان قرار دارند و دستگاه های فعال آنها دارای مجوز استاندارد و کیفیت هستند.
وی گفت: تمامی 28 دستگاه مجموعه شهربازی و پنج دستگاه فعال مجموعه شهر شادی کرمانشاه دارای تاییدیه استاندارد و بیمه هستند و بصورت دوره ای مورد بازرسی قرار می گیرند.
به گفته کارشناس اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه، تاکنون موردی از حادثه در شهربازی های استان کرمانشاه گزارش نشده است.
وی با اشاره به استاندارد بودن تمامی دستگاه های فعال مجموعه های شهربازی کرمانشاه، گفت: این بدان معنا نیست که وسایل بازی پارک ها و بوستان های اطراف خیابان ها و میادین استان نیز استاندارد هستند.
شفیعی در ادامه افزود: امسال سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه عقد قرارداد با بهره برداران پارک های بازی و شهربازی ها را منوط به دریافت گواهینامه استاندارد کرده که اقدامی در خور تحسین است و ایمنی این مکان ها را تضمین می کند.
وی با بیان اینکه اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی بتازگی عهده دار نظارت بر وسایل بازی شهربازی ها شده است، گفت: فعلا تمام فعالیت های این اداره بر پیشگیری از استفاده وسایل غیراستاندارد در شهربازی ها تمرکز دارد.
شفیعی، مشکل کنونی شهربازی های استان کرمانشاه را کم بودن تعداد آنها عنوان و اظهار کرد: وجود چهار مجموعه که دو مورد آن نیز غیرفعال است پاسخگوی نیاز استان دو میلیون نفری کرمانشاه نیست.
وی گفت: تمامی مجموعه های شهربازی استان کرمانشاه با مدیریت بخش خصوصی اداره می شوند و حتی یک مجموعه شهربازی دولتی نیز در این استان وجود ندارد.
شفیعی ابراز امیدواری کرد با بکارگیری وسایل استاندارد و به دور از فرسودگی در سطح شهربازی های کشور، دیگر در این مکان ها فریاد مرگ جایگزین هیجان و شادی افراد و خانواده ها نشود.
700/567

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن