تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815378949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعیت اسپانیا برای دومین سال متداوم کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جمعیت اسپانیا برای دومین سال متداوم کاهش یافت مادرید - ایرنا -براساس آمار مهاجرت موسسه ملی آمار اسپانیا ، در مجموع 547 هزار و 890 نفر در سال گذشته به خارج از اسپانیا مهاجرت کردند که 79 هزار و 306 نفر آنها ملیت اسپانیایی داشتند ، موردی که حاکی از کاهش جمعیت در دومین سال متداوم کشور است.


به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس،موسسه آمار دراین رابطه اشاره کرد که اسپانیا درسال 2013 میلادی ، 220 هزار و 130 نفر از جمعیت خودرا به دلیل بحران اقتصادی از دست داد.دراین زمینه ، جمعیت اسپانیا در پایان سال 2013 میلادی ، 46 میلیون و 507 هزار و 760 نفر اعلام شد.
همانطورکه موسسه آمار توضیح داد، یکی از اصلی ترین دلایل این کاهش، افت شمار خارجیان مقیم در اسپانیا است.در این راستا ، نرخ جمعیت خارجیان درطول سال 2013 میلادی ، 8/7 درصد کاهش داشت و به چهار میلیون و 676 هزار و 22 نفر رسید.
تعادل مهاجرتی یا به عبارتی اختلاف بین کسانی که وارد اسپانیا می شوند و کسانی که از اسپانیا خارج می شوند ، منفی بوده(256 هزار و 849 نفر ) زیرا 291 هزار و 41 نفر وارد و 547 هزار و 890 نفر خارج شدند .این در حالی است که نرخ منفی مذکور 2/80 درصد بیشتر از یک سال قبل است .
این امر ، همراه با تعادل طبیعی (اختلاف بین زاد و ولد ها و مرگ و میر ها ) که 36 هزار و 719 نفر بود ، باعث تشدید سرعت کاهش جمعیت کشور شده است .
به گفته موسسه آمار ، بیشترین کاهش در بین جوانان رخ داده است .موسسه در این مورد گفت که بحران اقتصادی باعث شده که جوانان اسپانیایی ، کشور را برای پیدا کردن شغل و یا بهبود شغلی ترک کنند.
در این رابطه ، خارجیان نیز به دلیل بحران اقتصادی موجود در اسپانیا به کشورهای خود باز گشتند تا که در آنجا موقعیت کاری داشته باشند .
اروپام **1234**1547

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن