تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819735478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيمانكاران موظف به اخذ گواهي تائيد صلاحيت ايمني هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان اکرمی:
پيمانكاران موظف به اخذ گواهي تائيد صلاحيت ايمني هستند
بندرعباس - خبرگزاری مهر: مديركل تعاون، كار ورفاه اجتماعي هرمزگان با استناد به ماده 87 قانون كار گفت: تمام پیمانکاران حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در زمینه عمرانی، خدماتی، پشتیبانی و فنی را دارند بايد پیش از عقد قرارداد پیمانکاری با دستگاههای اجرایی، شرکتهای دولتی، غیردولتی و اشخاص حقیقی، نسبت به اخذ گواهی تاييد صلاحيت ایمنی از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اكرمي صبح دوشنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت ایمنی کارگاه‌های صنعتی در استان هرمزگان در جمع خبرنگاران بیان داشت: با توجه به تدوین آیین نامه ایمنی در امور پیمانکاری توسط شورایعالی حفاظت فنی و تصویب آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اداره کل بمنظور صیانت از نیروی کار در برابر بیماری‌های شغلی و حوادث ناشی از کار  و در اجرای دستورالعمل تبصره 2 آیین نامه مذکور نسبت به تشکیل کمیته تشخیص صلاحیت ایمنی در استان اقدام کرده است. وی بيان داشت: با اجرای دستورالعمل تایید صلاحيت ایمنی در امور پیمانکاری، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به‌عنوان پیمانکار مشغول فعالیت می باشند، موظفند قبل از عقد هرگونه قرارداد پیمانکاری گواهینامه تاييد صلاحيت ایمنی دریافت کنند. به گفته اكرمي، كارفرمايان نيز در هنگام عقد قرارداد بايد هزينه هاي مربوط به امور ايمني را محاسبه و در متن قرارداد لحاظ کنند. اكرمي با اشاره به اينكه در ماده 87 قانون كار  عنوان شده است اشخاص‌ حقيقي‌ و حقوقي‌ كه‌ بخواهند كارگاه‌ جديدي‌ احداث‌ کنند و يا كارگاه‌هاي‌ موجود را توسعه‌ دهند،مكلفند بدواً برنامه‌ كار و نقشه‌هاي‌ ساختماني‌ و طرحهاي‌ مورد نظر را از لحاظ‌ پيش‌بيني‌ در امر حفاظت‌ فني‌ و بهداشت‌ كار، براي‌ اظهارنظر و تأييد به‌ اداره كل تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي‌ ارسال‌ دارند، گفت: اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز موظف‌ است‌ نظرات‌ خود را ظرف‌ مدت‌ يك‌ماه‌ اعلام‌ نمايد. ضمنا بهره‌برداري‌ از كارگاههاي‌ مزبور منوط‌ به‌ رعايت‌ مقررات‌ حفاظتي‌ و بهداشتي‌ خواهد بود. آيين نامه ايمني در صنايع ريخته گري بازنگري شد مدیر كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي هرمزگان، گفت: آئین‌نامه ایمنی ريخته گري آهنگري و جوشكاري بازنگري و به طور اختصاصي آيين‌نامه ريخته‌گري در فرآيندهاي قطعه ريزي و لوله ريزي با هدف تطبيق مواد آيين نامه با شرايط روز صنايع و ايمن سازي محيط كارگاههاي داراي ريخته گري و پيشگيري از حوادث ناشي از كار به تصويب وزير تعاون، كار ورفاه اجتماعي رسيد. وی افزود: با توجه به وجود صنايع بزرگي همچون فولاد، آلومينيوم، كشتي سازي و ساير صنايع مرتبط در استان، مقررات این آیین‌نامه به استناد ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران كه تدوین گردیده برای کلیه کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مشمول، قانون مذکور لازم الاجراء است. وي اظهار داشت: در اين آيين نامه به تعريف دقيقي از دستگاهها و اصطلاحات كاربردي در صنعت ريختگري پرداخته و در خصوص آماده سازي ماسه، قالب گيري كوره هاي ذوب و ريخته گري، پاتيل ها، حمل و نقل و باربري مذاب، تعمير و نگهداري و بازرسي از مجموعه ذوب و انتقال مذاب و تميزكاري و تمام كاري قطعات ريخته گري و ساير مقررات مرتبط بحث شده است. اين آيين نامه مشتمل بر دوازه فصل و 337 ماده و 6 تبصره است. كه مشمولان اجرای این آئین‌نامه ها  می‌توانند جهت اطلاع و دسترسی به متن کامل این آئین‌نامه به سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به آدرس hormozgan.mcls.gov.ir  مراجعه کنند.


۱۳۹۳/۴/۹ - ۱۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن