تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816528353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناهماهنگی دولت های منطقه بهترین فرصت را برای افراطیون ایجاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله هاشمی رفسنجانی: ناهماهنگی دولت های منطقه بهترین فرصت را برای افراطیون ایجاد کرد تهران- ایرنا- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سفیر ترکیه گفت: ناهماهنگی های بین دولت های منطقه بهترین فرصت را برای گروه های تندرو ایجاد کرد که اگر دیروز در سوریه بودند و امروز در عراق، فردا در هر کشور اسلامی دیگری نیز خواهند بود.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی گروه های افراطی را مخلّ امنیت مردم منطقه و تندروی های آنان را باعث بی آبرویی مسلمانان واقعی در نظام بین المللی دانست و افزود: دولت های منطقه با هر نگاهی که شرایط امروز را ارزیابی کنند، می فهمند که این وضع به ضرر همه است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح چگونگی به وجود آمدن طالبان و القاعده در دامن کشورهای غربی و آمریکا، گفت: بعدها همین گروه طالبان و القاعده دشمن سرسخت آنها شدند و در آینده نیز گروهک تروریستی داعش که امروز در عراق جنایت می کنند، مخلّ امنیت کشورهایی خواهند شد که امروز حامی آنها هستند.
وی جهانی شدن تروریسم را پدیده سیاسی این مقطع از تاریخ توصیف کرد و گفت: دولت ها باید از منافع زودگذر خود در مسائل منطقه ای بگذرند و علیه تروریسم متحد باشند که امنیت را از همه می گیرند.
هاشمی رفسنجانی، اوضاع امروز مصر، لیبی، یمن، سوریه و تا حدودی عراق و افغانستان را مصداقی برای نفرت مردم از تندروی ها دانست و افزود: مردمی که دو سال پیش علیه دیکتاتوری به خیابان ها آمده بودند، وقتی برنامه های افراطیون را دیدند، دوباره به نظامی ها پناه آوردند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ویژگی های ایران و ترکیه را برای گسترش و تعمیق همکاری ها منحصر به فرد خواند و افزود: در هیچ مقطعی از تاریخ، پسندیده نیست که سیاست بر روابطی که ریشه در فرهنگ مشترک دارد، سایه اندازد.
هاشمی رفسنجانی مرز ایران و ترکیه را یک قرارداد جغرافیایی دانست و گفت: اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی و زبانی مردم دو کشور در دو سوی مرز آن قدر زیاد است که اقدامات تروریستی نمی تواند در آن اخلال ایجاد کند.
وی با اشاره به سابقه همکاری های ایران و ترکیه گفت: در زمان مرحوم اربکان که کشورهای اسلامی در حال توسعه در گروه دی 8 گرد هم آمده بودند، برای افتتاح آن در ترکیه ضمن گفت و گوها، قرار گذاشتیم همکاری ها حتی با کشورهای آسیای میانه فراتر از مسائل اقتصادی و فرهنگی باشد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از عدم پیگیری آن برنامه ها ابراز تاسف کرد.

**دوره ای تلخ در تاریخ اسلام

لومیت یاردیم سفیر ترکیه در ایران نیز در این دیدار، برنامه های دولت متبوع خویش را گسترش همکاری ها با ایران خواند و با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تأسیس گروه دی 8 که همکاری خوبی میان کشورهای اسلامی در حال توسعه بود، گفت: متأسفانه آن همکاری ها جای خود را امروزه به منازعات داده است.
سفیر ترکیه در ایران شرایط امروز را «دوره ای تلخ در تاریخ اسلام» دانست و گفت: اگر راهکار مناسب سیاسی پیدا نشود، مسائل کشورهای اسلامی پیچیده تر می شود.
وی اوضاع امروز عراق را نگران کننده خواند و گفت: سیاست ما در مسائل دوجانبه و منطقه ای، رایزنی و گفت و گو با ایران است، چون جبهه پیش روی خود را بسیار گسترده می دانیم.
سیام(1)1429 **1449

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن