تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801200544




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شگرد‌های تبلیغی رسانه‌های قطری؛ از ریختن اشک تمساح تا القای انقلاب اهل سنت در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
شگرد‌های تبلیغی رسانه‌های قطری؛ از ریختن اشک تمساح تا القای انقلاب اهل سنت در عراق
رسانه های قطری ، تحرکات تروریست های تکفیری و دنباله ها و بازمانده‌های رژیم بعثی صدامی را انقلاب مردمی اهل سنت علیه شیعیان می دانند و جنگ رسانه ای تمام عیاری را با هدف برافروختن آتش فتنه مذهبی در عراق به راه انداخته اند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از همدستی بعثی های صدامی با داعش، توصیف تحرکات تروریست های تکفیری و بعثی به عنوان انقلاب مردمی در عراق و تخریب مرجع عالی دینی و القای اینکه فتوای ایشان سبب بروز جنگ مذهبی می شود به شدت از سوی رسانه های قطری به ویژه الجزیره دنبال می شود. استاندار نینوی که در اقدامی تامل برانگیز پس از ورود تروریستهای داعش به منطقه کردستان عراق گریخت، اخیرا در گفتگو با شبکه الجزیره قطر تلاش کرد ضمن تبرئه خود از مسئولیت سقوط موصل، تمام تقصیرها را بر گردن نوری المالکی نخست وزیر و ارتش بیندازد.




اثیل النجیفی در برنامه "لقاء الیوم" شبکه الجزیره که جمعه گذشته پخش شد، مدعی شد اقدامات نوری المالکی و ارتش سبب سقوط موصل شده است.
النجیفی ادعا کرد اتهامات دولت بغداد علیه وی به سبب نبود توازن و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهاتش در ایجاد بحران های جدید به جای تفاهم با شرکای سیاسی مطرح شده است. وی بدون تروریستی خواندن گروه تکفیری داعش مدعی شد ورود افراد مسلح دولت اسلامی عراق و شام به شهر در ششم ژوئن در حالی بود که ما اطلاعاتی را به رهبران در بغداد در خصوص این حمله منتقل کردیم و پاسخ دریافت کردیم که امور تحت کنترل است. تلاش برای تخریب وجهه ارتش عراق و القای طایفه ای بودن آن از دیگر نکاتی بود که در مصاحبه هدفمند شبکه الجزیره با اثیل النجیفی یکی از متهمان سقوط موصل دنبال شده است به طوری که وی مدعی شد بی توجهی دولت به زندگی غیرنظامیان و ویرانی شهرها مردم را وادار کرد تا بیشتر از آنکه از تررویستها بترسند، از مشت آهنین نظامیان بهراسند، مردم متقاعد نشده اند که ارتش برای حمایت از آنها آمده است، علاوه بر آن نیروهای عراقی با بازداشت شهروندان و آزادی آنها در مقابل دریافت پول به باج خواهی از آنها می پرداختند. النجیفی هم همانند شخصیتهای متهم به حمایت از تروریسم همچون طارق الهاشمی و الکبیسی و حارث الضاری ادعای نخ نما شده انزوای اهل سنت را در مصاحبه با الجزیره تکرار و درباره دلایل به وجود آمدن وضع کنونی مدعی شد سیاست اشتباه در طول 10 سال در اعمال فشار بر اهل سنت و به حاشیه راندن آنها باعث بروز این وضع شد. النجیفی در بخش دیگری از این مصاحبه به نوعی اعتراف می کند که تمام حوادث رخ داده شده از سوی سیاستمداران وابسته به اقلیت برنامه ریزی شده بوده و حتی حمله تروریستهای تکفیری هم بدون هماهنگی نبوده است. وی در این زمینه ادعا کرد تصمیم گیری سیاسی در عراق فقط از سوی یک نفر و آن هم شخص نوری المالکی گرفته می شود و فشار بر اهل سنت به حدی رسید که دیگر قابل تحمل نبود و به همین سبب اوضاع منفجر شد. النجیفی که در اربیل با خبرنگار الجزیره مصاحبه می کرد، به وجود تعداد زیادی گروه مسلح در کنار گروه تروریستی داعش در موصل و در عین حال به انسجام و سازماندهی تروریستهای داعش هم اشاره می کند. وی بار دیگر برای تخریب وجهه ارتش عراق در اظهاراتی تامل برانگیز گفت: خروج نیروهای دولت(تروریستهای داعش) خیلی آسان است، اما چگونه می توانیم مردم را متقاعد کنیم به اینکه ارتشی که آنها را آزاد خواهد کرد، همان  ارتشی که قبلا وجود داشت، نیست.


معمای سقوط نینوی شبکه الجزیره در گفتگو با فردی به نام نزار السامرائی مشاور مرکز عراقی مطالعات راهبردی تلاش کرد با طرح پرسش های هدفمند، به تخریب نوری المالکی نخست وزیر عراق بپردازد. وی در گفتگو با برنامه "ماوراء الخبر" الجزیره مدعی شد مالکی ثابت کرد که شکست خورده است به طوری که نمی تواند یک مغازه کوچک را اداره کند چه برسد به عراق و طیف های متنوع آن . توصیف تحرکات وحشیانه تروریستها به انقلاب واقعی شبکه الجزیره با انتخاب تیتر " انقلاب واقعی" به صراحت تحرکات تروریست های تکفیری که مرتکب وحشیانه ترین جنایات در حق انسان های بیگناه و پیروان  همه مذاهب می شوند، انقلاب واقعی توصیف کرد. محمد طاها حمدون سخنگوی آنچه جنبش مردمی عراق خوانده است، مدعی شد آنچه در نینوی رخ داد نتیجه ظلمی بود که طایفه اهل سنت در طول سال های گذشته با آن روبرو بود. وی ادعا کرد آنچه درموصل رخ داد، یک انقلاب واقعی برای رفع ظلم از مردم آن بود. وی با ادعای نقش نداشتن داعش در آنچه رخ داد، مدعی شد کسی که می خواهد همه چیز را به این گروه محدود کند، تمایل دارد پیام هایی را برای ایران و آمریکا و ارائه تصویری از مالکی به اینکه در حال جنگ با تروریسم است، ارسال کند. تلاش برای القای طایفه ای و مذهبی بودن ارتش عراق از دیگر محورهای سیاست خبری گردانندگان الجزیره است به طوری که حمدون ادعا می کند ارتش عراق بر اساس طایفه ای بنا شد که فروپاشی آن را تسهیل کرد و فروپاشی های امنیتی و نظامی در استان های دیگر تکرار خواهد شد. تلاش الجزیره برای تخریب وجهه ایران الجزیره با مجاهد خواندن تروریست های تکفیری داعش بار دیگر همسویی گردانندگان این شبکه قطری با برهم زنندگان امنیت و ثبات و  عاملان کشتار مردم بیگناه در برخی کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه مورد تاکید قرار داد. این شبکه اظهارات حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه ایران از هیچ تلاشی برای حمایت از مراقد مقدس ائمه اطهار(ع) در عراق در برابر تهدید تروریست های که الجزیره جهادی توصیف کرد، دریغ نخواهد کرد، سئوال برانگیز خواند. الجزیره با ارائه تحلیل جانبدارانه درباره نوری المالکی و ارتباط آن با ایران تلاش کرد اینگونه القا کند که سیاست های دولت عراق مستقل نیست.
الجزیره به نقل از یک دیپلمات غربی ابراز عقیده می کند ایران نمی خواهد در دام دخالتی گرفتار شود که اینگونه تلقی شود که جنگ علیه اهل سنت خواهد بود این شبکه وابسته به حاکمان قطر با ادعای حمایت مالی ایران از شبه نظامیان عراقی با این تیترها"ایران تا چه اندازه برای حمایت از مالکی آماده است" و "آیا امکان همکاری میان آمریکا و ایران علیه جهادی ها(تروریست های تکفیری) وجود دارد؟" تلاش کرد وجهه تهران را در میان افکارعمومی عربی با ادعای همکاری با واشنگتن تخریب کند. این ادعا در حالی است که ایران تاکید کرده است با آمریکا در خصوص عراق همکاری نخواهد کرد و حتی به صراحت با هرگونه دخالت نظامی واشنگتن هم به مخالفت برخاسته است و بالاتر از همه اینکه جمهوری اسلامی ایران، تروریست های تکفیری را نتیجه حمایت های گسترده آمریکا و متحدانشان دانسته که از سوریه در توطئه ای حساب شده به برخی مناطق عراق حمله ور شدند. خدشه وارد کردن به فتوای مرجع عالی دینی "فتاوا و شبح جنگ طایفه ای" تیتر تحریک آمیز شبکه الجزیره در پی صدور فتوای هوشمندانه آیت الله سیستانی مرجع عالی دینی عراق مبنی بر وجوب حمایت قشرهای مختلف مردم اعم از شیعه و سنی از نیروهای امنیتی در جنگ با تروریسم است. این شبکه اینگونه به تخریب مرجع عالی دینی عراق پرداخت :" فتوای(آیت الله) علی سیستانی مرجع عالی شیعی عراق در روز جمعه 13 ژوئن مبنی بر حمل سلاح علیه کسانی که تروریست خواند(اینکه الجزیره داعش را تروریستی نمی خواند، از ارتباط گسترده دوحه با این گروه تروریستی تکفیری حکایت می کند)، فتیله جنگ فتواها را پس از سیطره گروههای مسلح از جمله گروه دولت(داعش) بر مرکز استان نینوی و مناطق دیگر عراق و ورود به دروازه های بغداد در مقابل فروپاشی ارتش و عقب نشینی نیروهایش از مواضع خود شعله ور کرد" این شبکه که خشم خود را از حمایت های مراجع دینی از فتوای آیت الله سیستانی نتوانست مخفی کند، برای تخریب وجهه مرجع عالی دینی عراق، اینگونه القا کرد که فتوای ایشان در راستای خشونت و خونریزی است. مرجع سازی یکی دیگر از شگردها و حربه های شبکه الجزیره برای تخریب مرجع عالی دینی و کم رنگ نشان دادن نقش و جایگاه ایشان در عراق و القای اختلاف میان علمای شیعه است به عنوان مثال این شبکه از مقتدی صدر به عنوان مرجع شیعی نام برد که به زعم این رسانه فتنه افکن با فتوای مرجعیت عالی دینی همراه نشده است و از طرفدارانش خواسته است منتظر بمانند.


تبلیغ شخصیت های فتنه گر برای تخریب علمای اصیل اسلامی تشکل موسم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان را تقریبا همه می شناسند و می دانند که این گروه که هیاهوی زیادی درباره آن به راه افتاده است، از سوی فردی به نام شیخ یوسف القرضاوی راه اندازی شده و نکته جالب اینکه همواره از سیاست  های هدفمند حاکمان قطر تبعیت کرده است.
القرضاوی همان کسی است که باعث بروز تنش و اختلافات شدید میان قطر با سه کشور عربستان، امارات و بحرین و بحران در روابط دوحه با قاهره پس از سرنگونی محمد مرسی شده است. این شیخ تکفیری در بحران سوریه به صراحت، تروریستهای تکفیری را مجاهد خوانده و از آنها حمایت کرد و در غائله تکفیری ها و بعثی ها در عراق هم به صراحت در کنار آنها قرار گرفت. قرضاوی که نتوانست فتوای تاثیرگذار مرجع عالی دینی عراق علیه تروریست های تکفیری را تحمل کند، در بیانیه توهین آمیز مدعی شد که این فتوا و فتاوای مشابه، باعث خونریزی و بروز جنگ طایفه ای ویران کننده ای در داخل عراق خواهد شد. قرضاوی و تشکل فتنه گر از شیعیان و اهل سنت عراق خواسته است به فتوای آیت الله سیستانی توجه نکنند و اقدامی برای مبارزه با تروریست های انجام ندهند. این مبلغ وهابی مورد حمایت حاکمان قطر ادعا کرده است آنچه در عراق رخ داد، نتیجه سیاست های ظلم و انزوا و فساد بوده و یک انقلاب مردمی است. شخصیت فتنه گر دیگری که الجزیره برای تخریب وجهه مرجع عالی دینی و فتوای ایشان از وی بهره گرفت، فردی به نام رافع الرافعی است که از وی به عنوان دکتر و مفتی الدیار العراقیه للسنه(مفتی اهل سنت عراق) نام می برد. الرافعی که به سبب حمایت از تروریسم از عراق فرار کرده، تروریست ها را انقلابیون آزادیخواه توصیف کرده است. این متهم فراری مدعی شده است آنچه در عراق رخ داده، عملیات آزادی ملت عراق و رفع ظلم ارتش مالکی از آنهاست. الرافعی، تروریست های تکفیری و همدستان آنها را مظلومان خوانده و مدعی شده است فتوای (آیت الله) سیستانی به خاطر فشار ایران صادر شد تا با این ادعا به تخریب مرجعیت عالی دینی عراق بپردازد. وی مدعی شد ما بارها از مرجعیت شیعی خواهش کردیم که این دولت(دولت نوری المالکی) را برای کاهش فشار بر اهل سنت و جماعت و توقف ظلم شبه نظامیان آموزش دیده در ایران! نصیحت کند. البته فتوای برخی علمای اهل سنت در تحریم تعامل با گروه تروریستی داعش و تاکید آنها بر اینکه داعش نماینده اسلام واقعی نیست، چندان خوشایند دست اندرکاران الجزیره نبوده و به همین سبب به این حادثه مهم نپرداختند. تبلیغ تشکل وابسته به شیخ حارث الضاری یکی دیگر از فتنه گران فراری از عراق به صورت گسترده از سوی شبکه  الجزیره دنبال شد که مدعی شده است آنچه در موصل و برخی مناطق رخ داد، انقلاب بوده است. تریبون رسمی قطر که مروج خشونت و جنگ در کشورهای اسلامی است، برای تخریب بیشتر وجهه مرجعیت عالی دینی عراق به گفتگو با برخی از سرکردگان گروههای مسلح عراق پرداخت که در این زمینه فردی به نام الجنابی از سرکردگان گروههای مسلح در صلاح الدین مدعی شد آنهایی به ندای مرجعیت برای داوطلبی پاسخ گفته اند باید بدانند که ما طایفه ای و تروریست نیستیم، بلکه اجازه دادیم سربازان عراقی سالم برگردند. الجزیره در تلاش برای القای فضای رعب و وحشت در میان اهل سنت عراق از فتوای آیت الله سیستانی مدعی شد عراقی‌ها از این می ترسند که جنگ فتاوا، عراق را در گرداب جنگ طایفه ای داخلی وارد کرده و شراره های آتش آن نه تنها به داخل عراق محدود نشده بلکه به کشورهای همسایه هم کشیده شود و به طرحها و اهداف سیاسی که برای تجزیه عراق به کشورهای کوچک بر اساس طایفه ای تلاش می کند، کمک کند. روزنامه های قطری هم دقیقا همسو با شبکه الجزیره در راستای القای انقلاب مردمی در عراق و حمایت از تروریست های تکفیری و بعثی صدامی به  عنوان انقلابیون حرکت می کنند. در این زمینه، روزنامه الرایه مدعی شد آنچه در عراق رخ می دهد، انقلاب مردمی است که در نتیجه سیاست های انزوا و طایفه ای و به حاشیه رفتن اهل سنت رخ داده است. اخبار و گزارش ها و تیترهای تحریک آمیز همچون " رهبران عشایر و قبایل علیه مالکی طایفه ای انتفاضه خود را آغاز کردند"، " المالکی و حامیانش جرات اعتراف به اینکه آنچه رخ داده است، انقلاب مردمی است،‌ندارند"، " آنچه در عراق می گذرد، داعش یا تروریسمی که مورد حمایت قطر و عربستان است، نیست"، " المالکی و سیاست های طایفه ای ظالمانه اش مسئول حوادث امروز عراق است"، " المالکی خصومت ورزی میان مردم خود را تشدیدکرده و با اقدام علیه اهل سنت، انزجار و نفرت به وجود آورده است"، " مالکی شکست خورده، نیروهای آمریکایی و سپاه پاسداران ایران و حزب الله به عنوان دشمنان این نیروها را جمع می کند" الرایه تحرکات اخیر تروریست ها و بعثی صدامی را غافلگیرکننده ندانسته و به گونه ای تحلیل می کند که نشان دهنده اطلاع قبلی مقامات قطری از این تحرکات است. نویسنده دیدگاه الرایه می نویسد : " حادثه ای رخ داد که ما در طول سالیان گذشته(پس از سرنگونی صدام معدوم) درباره آن هشدار داده بودیم، آتش زیر خاکستری که به سبب سیاست های نوری المالکی در انزوا و به حاشیه راندن یک گروه اصیل از عناصر تشکیل دهنده ملت عراق(منظور این رسانه قطری اهل سنت است) شعله ور شد که در طول تاریخ پرچمدار دفاع از عراق بوده است به دلیل اینکه اولین کسانی بودند که با پروژه آمریکایی اشغال عراق مقابله کردند، منظورم اهل سنت عراق است که از سیاست های مذهبی و طایفه ای و نژادپرستانه مالکی رنج بردند و بهار آنها به منظور دستیابی به حقوق خود بوده که اعتصابات مسالمت آمیز آنها در طول ماه های گذشته بی نتیجه مانده بود به همین سبب با تمام وجود همراه تمام افراد بی طرف اعلام می کنیم که آنچه در عراق رخ می خود یک انقلاب مردمی به تمام معنایی است که عشایر و رهبران قبایل در برابر نوری المالکی طایفه ای به راه انداخته اند که هر چه تلاش کند از زیر بار مسئولیت هایش فرار کرده و خود را از آنچه رخ داده، تبرئه کند، موفق نخواهد شد" این رسانه قطری که تلاش می کند قطر را حامی ملت عراق نشان دهد، به جوسازی علیه ایران پرداخته و می نویسد :" مالکی و حامیانش در منطقه و خارج از آن و کسانی که وی را علیه یکی از عناصر اصیل ملت عراق تحریک می کنند، شجاعت کافی برای اینکه بگویند آنچه رخ داده انقلاب مردمی است، ندارند" این روزنامه قطری در تلاش برای تبرئه قطر و عربستان از مسئولیت جنایاتی که تروریست های مورد حمایت آنها به نام اسلام و به نام دفاع از حقوق اهل سنت مظلوم! مرتکب می شوند، با انکار داعش مدعی شد که اتهام حمایت قطر و دولت برادر عربستان از آنچه تروریسم در عراق خوانده می شود، بی اساس است. نویسنده روزنامه الرایه در  ادامه مطالب تحریک آمیز خود می گوید "از کدام تروریست این مستبد سخن می گوید، عشایر و قبایل اهل سنت به وی گفتند دیگر طایفه گری و انزوا و به حاشیه راندن و نژادپرستی کافی است" این روزنامه در تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی و رو در رو قرار دادن اهل سنت و شیعیان مدعی شده است آنچه رخ داده، نه تحرکات گروه موسوم به داعش بلکه انقلاب مردمی اهل سنت علیه نظام دیکتاتوری است. نکته جالب  اینکه رسانه های قطری، مسئولیت اقدامات تروریست های تکفیری و بعثی صدامی را که هرگز از واژه تروریستی استفاده نمی کنند، متوجه شخص نوری المالکی می دانند تا عمق و کینه خود را از شیعیان اینگونه با هدف قرار دادن نخست وزیری که توانست در انتخابات پارلمانی اخیر اکثریت آرای مردمی را به خود و ائتلاف متبوعش اختصاص دهد، انتخاباتی که اهل سنت مظلوم و منزوی به ادعای دشمنان روند سیاسی عراق مشارکت گسترده ای داشتند و نمایندگان خود را به پارلمان جدید فرستادند و ادعای انزوای آنها با توجه به مشارکت گسترده در روند سیاسی و حضور در ارکان قدرت، ادعایی بی اساس و صرفا در راستای تلاش برای تحریک اهل سنت علیه شیعیان و برافروختن آتش فتنه مذهبی است که در نهایت به نفع رژیم صهیونیستی بزرگترین دشمن امت اسلام است که حاکمان قطر و برخی کشورهای منطقه دقیقا در راستای سیاست های خطرناک این رژیم و آمریکا گام بر می دارند. البته عدم همسویی وزیر خارجه امارات با رویکرد فتنه گرانه قطر و رسانه های این کشور خشم روزنامه الرایه را به دنبال داشته و اینگونه واکنش نشان داده است :" خیلی تاسف بار است که وزیر خارجه امارات آنچه را در عراق رخ می دهد، تروریسم خوانده و بر همبستگی کشورش با دولت مالکی بر ضد آنچه تروریسم خوانده، بر خلاف موضع دیگر کشورهای شورای همکاری تاکید کرده است." این روزنامه بار دیگر با الفاظ توهین آمیز علیه دولت منتخب نوری المالکی و با ابراز خشم از همبستگی وزیر خارجه امارات با دولت عراق در مبارزه با تروریسم اینگونه نوشته است متاسفانه وزیر خارجه امارات با این اظهارات از نوری المالکی نژادپرست و حذف کننده و اتهاماتش علیه عربستان و قطر مبنی بر حمایت از تروریسم حمایت کرده است که موضع امارات بر خلاف مواضع کشورهای دیگر عضو شورای همکاری است که حامی حقوق اهل سنت و عشایری است که علیه دولت نژادپرست مالکی انقلاب کرده اند و این موضع در حالی است که عربستان و قطر و کشورهای دیگر عضو شورای همکاری، مالکی را مسئول وقوع آنچه در عراق رخ می دهد، اعلام کرده اند" الرایه و دیگر رسانه های قطری تلاش می کنند با سرپوش گذاشتن بر حمایتهای گسترده دوحه از گروههای تروریستی و بعثی صدامی که مجهز به پیشرفته ترین سلاحها هستند، اینگونه برای مردم عراق اشک تمساح بریزند و ادعا کنند :" حقیقت را ما اعلام می کنیم که تنها چیزی که برای قطر در عراق مهم است، منافع ملت این کشور و سلامت آن است، قطر به دغدغه های همه ملتها توجه دارد و ظلم حاکمان به ملتهایشان برای قطر نگران کننده است و به مالکی می گوییم با ملت خود دشمنی نورز، زیرا آنچه امروز در عراق می گذرد، انقلاب مردمی است و تو تنها مسئول وقوع آن هستی، حزب الله و سپاه ایران و دخالت آمریکا که برای خاموش کردن آتش انقلاب اصیل مردمی خواهان آن هستی، سودی برایت نخواهد داشت " بنابراین یکی دیگر از شگردهای رسانه های قطر تلاش برای القای ارتباط میان ایران و آمریکا و اینکه ایران و حزب الله دشمن اهل سنت عراق هستند تا افکارعمومی عراق به ویژه اهل سنت را علیه ایران و حزب الله تحریک کنند، ایرانی که همواره در همه شرایط بر حمایت خود از عراق و امنیت و ثبات آن  تاکیدکرده و از دولت منتخب و حقوق همه عراقیها اعم از شیعه و سنی و مسیحی حمایت کرده است.


منبع: تسنيم




تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن