تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804926521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزمایش مخفی و سری فیسبوک بر روی 700 هزار کاربر


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آزمایش مخفی و سری فیسبوک بر روی 700 هزار کاربر
آنگونه که به نظر می آید فیسبوک دیگر چیزی بیشتر از یک شبکه اجتماعی است و به تدریج تبدیل به یک آزمایشگاه علمی میشود. اخیرا فیسبوک در گزارشی افشا کرده ست که آزمایشی یک هفته ای را بر روی حدود 700 هزار کاربر صورت داده است تا انتقال احساسات در فضای آنلاین را بررسی کند.
کد خبر: ۴۱۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸ - 29 June 2014



آزمایش مخفی و سری فیسبوک بر روی 700 هزار کاربر
آنگونه که به نظر می آید فیسبوک دیگر چیزی بیشتر از یک شبکه اجتماعی است و به تدریج تبدیل به یک آزمایشگاه علمی میشود. اخیرا فیسبوک در گزارشی افشا کرده ست که آزمایشی یک هفته ای را بر روی حدود 700 هزار کاربر صورت داده است تا انتقال احساسات در فضای آنلاین را بررسی کند. به گزارش «تابناک» اخیرا گزارشی منتشر شده است که در آن اشاره به آزمایشی شده که فیسبوک در سال 2012 به شکل مخفی بر روی صفحه ششصد و هشتاد و نه هزار کاربر انگلیسی زبان صورت داده است. این آزمایش به این شکل بوده است که فیسبوک با ایجاد تغییراتی در News Feed این کاربران درصدد پی بردن به این نکته بوده است که آیا در معرض احساسات قرار گرفتن این کاربران منجر به ایجاد تغییرات در عادات رفتاری آنها برای نوشتن مطالب در فیسبوک میشود یا خیر؟ بر این اساس، طی یک هفته برای تعدادی از این کاربران بیشتر نوشته هایی از سوی دوستان ایشان نمایش داده میشده که به لحاظ محتوایی واجد احساسات و انگیزه های مثبت بوده است در حالی که برای عده دیگر بیشتر نوشته هایی از دوستان ایشان نمایش داده میشده است که واجد محتوای منفی بوده است و هر دوی اینها به شکل جداگانه مورد رصد و بررسی قرار گفته اند. بر اساس این آزمایش فیسبوک به این نتیجه رسیده است که احساسات واگیردار و مسری هستند! بر این اساس که طی این آزمایش یک هفته ای مشخص شد که آن دسته از کاربرانی که در معرض پست ها و نوشته های مثبت قرار داشتند، در فعالیت ها و نوشته های فیسبوکی خود نیز علایم و انگیزه های مثبت از خود نشان داده اند و عکس این مورد در خصوص افرادی اتفاق افتاده است که در معرض پست ها و نوشته های منفی قرار داشتند:
آزمایش مخفی و سری فیسبوک بر روی 700 هزار کاربر
البته این موضوعی است که پیش از این نیز به کرات اثبات شده بوده است و برای مثال همواره برای همگان اتفاق افتاده است که با دیدن یکی از دوستان خود که غمگین یا افسرده است، احساسات شما نیز تا حدی متاثر از حالات وی تغییر میکند. اما آنچه آزمایش مخفی فیسبوک ثابت کرده است این است که حتی متون به تنهایی نیز این قابلیت را دارند که احساسات افراد را تحت تاثیر قرار داده و تغییر دهند. فیسبوک بر این اعتقاد است که این اولین بار است که یک چنین نتایجی به این شکل بدست می آید و همچنین اولین بار است که یک چنین آزمایشی با این وسعت و این نتایج صورت میگیرد. اما شاید این برای کاربران فیسبوک امری ناخوشایند و ناراحت کننده باشد:
آزمایش مخفی و سری فیسبوک بر روی 700 هزار کاربر
البته فیسبوک اشاره کرده است که از هیچ یک از قوانین و مقررات قانونی و تعریف شده در این آزمایش تجاوز نکرده است زیرا کاربران در حین ثبت نام برای عضویت در فیسبوک مجوز انجام یک چنین آزمایشاتی را به این شبکه اجتماعی داده اند. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که انجام یک چنین آزمایشاتی بر روی کاربران بدون اطلاع دادن به آنها و آگاه ساختن آنها از این موضوع، به گونه ای سوء استفاده از جایگاه و محبوبیت این شبکه اجتماعی تلقی میشود. برای دیدن گزارش کامل فیسبوک در خصوص این آزمایش یک هفته ای که از 11 تا 18 ژانویه 2012 در جریان بوده است به اینجا مراجعه کنید.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن