تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812878886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت‌های قرآنی در روستاهای قم توسعه می‌یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حجت‌الاسلام اسکندری:
فعالیت‌های قرآنی در روستاهای قم توسعه می‌یابد
قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با اجرای طرح‌های مختلف قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در روستاهای قم در ماه مبارک رمضان توسعه می‌یابد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیش از ظهر یکشنبه در هم‌اندیشی برنامه‌های قرآنی مناطق روستایی قم، در خدمت قرآن بودن و خادم قرآن بودن را مدال پرافتخاری دانست که نصیب خادمان قرآنی می‌شود. وی با بیان اینکه رابطه ما با اعمالمان در قیامت اعتباری نیست، بلکه تکوینی است اظهار کرد: در قیامت هر آنچه که نصیب قاری قرآن می‌شود، نصیب مربی و کسی که قرائت قرآن را به او یاد داده هم می‌شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم برنامه‌ریزی درست برای استفاده بهینه از فضای معنوی ماه مبارک رمضان تاکید کرد و با اشاره به علاقه بیشتری که در روستاها به دریافت آموزه‌های قرآنی و دینی وجود دارد، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی از روخوانی و روانخوانی تا آموزش روخوانی، درک مفاهیم و معانی قرآن و تفسیر است. لزوم مهجوریت زدایی از قرآن حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: روحانیون مستقر در روستاها از اعتبار معنوی و دهیاران از جایگاه قانونی برخوردارند بنابراین دست به دست هم بدهند و همه مردم را درگیر کار قرآنی کنند تا قرآن‌ها در خانه‌ها و مساجد خوانده شود نه اینکه روی طاقچه‌ها خاک بخورد. وی خطاب به روحانیون مستقر و دهیاران گفت: کاری کنید که همه جا زمزمه آیات قرآن کریم باشد و از خانه‌ها صدای تلاوت قرآن بلند شود و آیات این کلام الهی در مساجد، مدارس و مجموعه‌های اداری و غیراداری تلاوت شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: قرآن که خوانده شد، شوق و علاقه در فرد به وجود می‌آید و به دنبال درک بهتر آیات و تفسیر آنها می‌رود و اگر از این مرحله اول غفلت کنیم مراحل بعدی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. وی تاکید کرد: نمازخواندن، دید و بازدید از اقوام و آشنایان، وحدت و انسجام، دوری از تفرقه و تشتت، غیبت نکردن، تهمت نزدن و... نوعی عمل به قرآن است که باید در جامعه نهادینه شود. به گفته حجت‌الاسلام اسکندری وقتی بنیه دینی و اعتقادی مردم تقویت شود، خطرات از نظام اسلامی دور می‌شود.
 




۱۳۹۳/۴/۸ - ۱۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن