تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804340878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توانمندي هاي بانوان در بخش هاي اقتصادي به علت ضعف فرهنگي شکوفا نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۵۸ق.ظ)
رئيس کانون زنان بازرگان ايران مطرح کرد؛ توانمندي هاي بانوان در بخش هاي اقتصادي به علت ضعف فرهنگي شکوفا نمي شود رئيس کميسيون توسعه توان اقتصادي و بازرگاني بانوان اتاق اصفهان گفت: به دليل مشکلات فرهنگي جامعه نسبت به حضور زنان در بخش هاي مختلف اقتصادي ،توانمندي هاي آنان هنوز به منصه ظهور نرسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج؛ زهرا اخوان نسب اظهار داشت: جامعه هنوز فرهنگ حضور بانوان در عرصه اقتصادي را نپذيرفته و اين در حاليست که بانوان همواره نقش موثري در اقتصاد خانواده ها دارند.
رئيس کانون زنان بازرگان ايران نبود مهارت و تخصص را يکي ديگر از چالش هاي بانوان در عرصه فعاليت اقتصادي برشمرد و گفت: به دليل مشکلات فرهنگي جامعه نسبت به حضور زنان در بخش هاي مختلف اقتصادي، توانمندي هاي آنان هنوز به منصه ظهور نرسيده است.
وي نقش آموزش و پرورش را در مهارت آموزي دختران جهت توانمند شدن آنان در آينده مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش مي تواند با فرهنگ سازي در جامعه زمينه رشد بانوان را در عرصه فعاليت اقتصادي فراهم سازد.
شکوفه فاطمي کارشناس ارشد مديريت و مشاوره کارآفريني افزود: زنان در بخش خصوصي بهتر از بخش دولتي مي توانند رشد کنند زيرا در سازمان هاي دولتي سقف شيشه اي براي پيشرفت زنان ايجاد شده است.
وي خواستار تغيير نگاه دولت به رشد و توسعه بانوان در سازمان هاي دولتي شد و تصريح کرد: بخش خصوصي بخشي است که بانوان مي توانند با تشکيل يک شرکت يا واحد توليدي، توانمندي هاي خود را بدون موانع سازماني و دولتي ارايه دهند.
نرگس گنجي عضو هيات علمي دانشگاه اصفهان در اين جلسه گفت: ديدگاه جامعه نسبت به کار زنان بايد تغيير کند و اين در حاليست که در فقاهت ديني منعي براي حضور زنان در فعاليت هاي اقتصادي مشاهده نمي شود.
وي تصريح کرد: در فرهنگ اشتغال، مرد و زن تقسيم بندي نشده است و بخشي از جامعه به دليل نگاه سنتي به زن از ورود آنان به عرصه اقتصادي جلوگيري مي کند.
وي خواستار تغيير مفهوم اشتغال بانوان در جامعه شد و گفت: اشتغال بانوان به معناي اشتغال بيرون از خانه نيست بلکه فعاليت در خانه نوعي کمک به اقتصاد خانواده است.
وي خواستار اصلاح نگاه در خانواده ،آموزش و پرورش ،رسانه ها و دانشگاه ها و نهادهاي اجتماعي نسبت به اشتغال بانوان شد و گفت: ايجاد خودباوري در بانوان و تلاش براي مقابله با چالش هاي فرهنگي مي تواند زنان را به عنوان بخش عمده جامعه در کشور اثرگذار نشان دهد.
شهين مشرف جوادي رئيس اداره تشکيل و توسعه تعاوني هاي اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعي استان اصفهان در اين جلسه خواستار از بين رفتن تبعيض بين زنان و مردان در فضاي اقتصادي کشور شد و گفت: متاسفانه امتيازهاي ويژه براي بانوان در سازمان هاي دولتي از جمله مرخصي زايمان و ساير موارد نتيجه عدم استخدام زنان را ترويج مي کند و نبايد به دنبال اين امتيازها براي بانوان باشيم.
بهجت يزدخواستي عضو هيات علمي دانشگاه اصفهان در اين جلسه گفت: زنان نيمي از جمعيت کشور را تشکيل مي دهند و کشوري که مي خواهد توسعه يافته باشد چگونه زنان را به خانه نشيني و عدم اشتغال دعوت مي کند.
وي تصريح کرد: مکتب اسلام هيچ محدوديتي براي زنان براي حضور در فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي ايجاد نکرده است.
مژگان حسين پور کارشناس سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان در اين جلسه تصريح کرد: هنوز جامعه باور ندارد يک زن مي تواند هم کار کند و هم زندگي خود را مديريت کند.
وي خواستار برگزاري کارگاههاي آموزشي مهارت هاي زندگي براي بانوان شاغل توسط سازمان هاي دولتي و غير دولتي شد و گفت: با وجود رديف هاي اعتباري براي آموزش سازمان هاي دولتي متاسفانه اين کارگاه ها برگزار نمي شود.
عزت شهرياري مشاور امور بانوان از اداره سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان در اين جلسه گفت: از 67 هزار پرسنل آموزش و پرورش استان اصفهان 32 هزار زن هستند ولي هنوز زني به عنوان مدير يک ناحيه انتصاب نشده است.
وي از توجه به زنان سرپرست خانوار در سازمان آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: 600 زن سرپرست خانوار داراي حضانت فرزند در اين سازمان شناسايي شده که با برگزاري دوره هاي آموزشي آنها تلاش شده خدمات ويژه اي به آنان ارايه شود.
گيتا مومن زاده عضو کميسيون بانوان اتاق اصفهان وجود فرهنگ مرد سالاري در خانواده و اجتماع را عامل مهم حضور اندک بانوان در عرصه اقتصادي برشمرد و گفت: تغيير نقش مردان در خانواده به واسطه فعاليت اقتصاي بانوان از جمله ممانعت اشتغال بانوان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن