تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانه مصرف آب مردم خوزستان 60 درصد بیشتر از متوسط کشوری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان ضمیری:
سرانه مصرف آب مردم خوزستان 60 درصد بیشتر از متوسط کشوری است
اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای خوزستان گفت: سرانه مصرف آب مردم خوزستان 60 درصد بیشتر از متوسط کشوری است.



 به گزارش خبرگزاری مهر، احمد ضمیری با اشاره به محدودیت منابع آبی در شهرهای استان خوزستان بر اصلاح الگوی مصرف و کاهش سرانه مصرف آب تاکید کرد و سرانه مصرف آب در استان خوزستان را بالاتر از متوسط کشوری و جهانی دانست و افزود: سرانه مصرف آب در کشورهای پرآب دنیا 150 تا 200 لیتر و در ایران 250 لیتر در روز است که این رقم در استان خوزستان صرف نظر از شرایط اقلیمی و زیست محیطی با 60 درصد افزایش حدود 422 لیتر در روز است.

وی با اشاره به محدودیت منابع آب شرب در خوزستان و پر هزینه بودن تامین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی از منابع آبهای سطحی گفت: در حال حاضر 60 درصد آب شرب استان از منابع آبهای سطحی تامین می شود که ضرورت دارد نسبت به اصلاح سرانه تولید اقدام جدی صورت پذیرد.

ضمیری با اشاره به نقش اساسی مردم در استفاده بهینه از آب شرب افزود: اگر سرانه تولید در خوزستان به 250 لیتر در روز کاهش یابد بخش زیادی از مشکلات تامین آب این استان مرتفع می شود.

وی با تاکید بر راهکارهای صرفه جویی و نقش آن در کاهش هزینه های خانواده ها، بهره گیری از شیرهای کاهنده مصرف آب، جلوگیری از نشت شیرآلات ، استفاده از فلاش تانک های کم حجم و کاهش مدت زمان استحمام را از مهمترین شیوه های       صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد.


۱۳۹۳/۴/۸ - ۱۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن