تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817179782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فصل تزکيه اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۹:۵۳ق.ظ)
جمهوري اسلامي فصل تزکيه اجتماعي
به گزارش خبرگزاري موج، فصل تزکيه اجتماعي» عنوان سررمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است که در آن مي خوانيد؛
بار ديگر ماه خدا فرا رسيد و همه به ضيافت الله دعوت شده ايم. ورود به ماه مبارک رمضان، به يک اعتبار داراي مفهوم استجابت دعائي است که سال گذشته در همين ماه کرده بوديم و از خداي متعال خواسته بوديم آن ماه رمضان را آخرين ماه رمضان عمر ما قرار ندهد و توفيق درک ماه رمضان ديگري را نيز به ما عنايت فرمايد. اکنون که خداي قادر منان اين توفيق را به ما عنايت فرموده، بايد از خود بپرسيم مي خواهيم در اين فرصت استثنائي چه کنيم و در آخر اين ماه چه کارنامه اي ارائه خواهيم داد؟
ماه رمضان را نبايد در تزکيه باطن شخصي خود خلاصه کنيم. اين کار بزرگ که پايه موفقيت هاي بزرگ است را بايد مقدمه اي براي تزکيه اجتماعي بدانيم، کاري که امروز به آن شديداً نيازمنديم. نه فقط ما بلکه سرتاسر جهان اسلام و امت اسلامي و حتي جهان بشريت، اکنون به تزکيه اجتماعي بشدت نيازمند هستند. اين تزکيه بايد از افراد شروع شود، جامعه ما را در بر بگيرد و از اين جامعه که پايگاه نهضت جهاني اسلام در عصر حاضر است به امت اسلامي و سرتاسر جهان سرايت کند. بنابر اين بايد به تزکيه نفس نيز از دريچه بازتري نگاه کنيم و تلاشمان اين باشد که نفس خود را با توجه به رابطه اي که با اجتماع داريم تزکيه نمائيم تا بتوانيم از تزکيه شخصي به تزکيه اجتماعي برسيم.
علت اصلي اينکه اکنون به تزکيه اجتماعي شديداً نيازمند هستيم اينست که دست هائي فعال شده اند تا جامعه ما را گرفتار اختلاف و تفرقه کنند. ما فقط درصورتي مي توانيم رسالت بزرگ ترويج حق را در جهان اسلام و جهان بشريت به انجام برسانيم که خودمان دچار اختلاف و تفرقه نباشيم.
متأسفانه امروز قدرت هاي شيطاني با استفاده از امکانات خود درحال دامن زدن به اختلاف و تفرقه در ميان مسلمانان هستند. آنها تلاش مي کنند مسلمانان را با هزينه خود مسلمانان به جان همديگر بياندازند و به امت اسلامي مجال وحدت و پيشبرد آرمان هاي اسلامي را ندهند. اين توطئه را اکنون در سوريه، عراق، افغانستان، پاکستان و حتي در آفريقا مي توان در قالب جنگ هائي که تکفيري ها به نيابت از غرب عليه ملت هاي مسلمان اين کشورها به راه انداخته اند مشاهده کرد. ترديد نبايد کرد که بحران سوريه با هدف مقابله با بيداري اسلامي ايجاد شد و اکنون در فعال سازي داعش در عراق نيز همين هدف را دنبال مي کند. اين فراز از بيانات رهبر انقلاب که ديروز در ديدار خانواده هاي شهداي هفتم تير و شهداي تهران گفتند: "امروز دشمن در منطقه روي جنگ هاي داخلي سرمايه گذاري مي کند و چشم اميد به جنگ شيعه و سني دارد تا خود را از دغدغه بيداري اسلامي فارغ کند". بيان يک واقعيت تلخ است که درحال رخ دادن است. تأسف بيشتر اينکه در کشورهاي اسلامي نيز مهره هاي غرب به قدرت هاي شيطاني کمک مي کنند تا نقشه شوم خود را به اجرا در آورند.
در چنين شرايط خطيري، ما بايد با کنار گذاشتن اختلافات و مقابله با دست هاي شيطاني تفرقه افکن، تلاش مضاعفي براي تزکيه اجتماعي به عمل آوريم تا جامعه ايراني به يک جامعه واقعاً اسلامي با معيارها و ضوابط تعيين شده در قرآن کريم و سيره پيامبر اکرم تبديل شود. با استفاده از امکانات چنين جامعه اي مي توان به ملت هاي مسلمان براي تحقق اتحاد امت اسلامي و مقابله با توطئه هاي دشمنان اسلام کمک کرد.
اين واقعيت را نمي توان ناديده گرفت که ملت هاي مسلمان اکنون چشم اميد به جمهوري اسلامي ايران دوخته اند و از اين پايگاه جهاني نهضت اسلامي انتظار دارند طرح هائي براي يکپارچه شدن مسلمانان و مقابله با دشمنان و توطئه هاي رنگارنگ آنان ارائه دهد و امت اسلامي را از نکبت تفرقه و جنگ ها و برادرکشي هاي ناخواسته اي که اکنون گرفتار آنست نجات دهد. به همين دليل است که اکنون وظيفه ملت ايران بسيار سنگين است و البته مسئولان نظام جمهوري اسلامي بيش از همه بايد سنگيني اين مسئوليت را بر دوش خود احساس کنند.
فرصت ماه مبارک رمضان، براي آغاز يک تلاش دنباله دار در زمينه تزکيه نفس و سپس تزکيه اجتماعي فرصت بسيار مناسبي است. در اين ماه نبايد رسانه ها به ويژه رسانه ملي به سرگرم کردن مردم با برنامه هاي هميشگي يا حتي تعليمات مذهبي شخصي بپردازد. جامعه ما امروز بيش از هر چيز به دريافت مطالبي نياز دارد که موجب پالايش جامعه از کينه توزي ها، نفاق، اختلافات و تنافس قدرت شوند. جامعه ما بيش از اين تاب تحمل دعواهاي گروهي و حزبي و جناحي بر سر قدرت را ندارد. همه بايد به نداي وحدت آفرين قرآن کريم گوش جان فرا دهيم و با اختلاف و تفرقه بشدت مقابله کنيم.
اين فريضه بيش از آحاد مردم، متوجه مسئولان است. مسئولان در هر رده و هر دستگاه و هر يک از قواي سه گانه که هستند بايد از فرصت ماه مبارک رمضان براي نزديک کردن دل ها استفاده کنند و پايه هاي وحدت را مستحکم تر نمايند. متأسفانه گاهي برخلاف انتظاري که از مسئولان وجود دارد، خود آنها به اختلافات دامن مي زنند و زمينه هاي تفرقه و منازعات را فراهم مي کنند. اين وضعيت براي يک جامعه انقلابي که براساس اسلام بپاخاسته بهيچوجه قابل قبول نيست. براي تحکيم پايه هاي وحدت، ابتدا بايد مسئولان نظام اقدام کنند و قبل از هر چيز نيز بايد از تزکيه خود شروع نمايند تا بتوانند در عموم مردم اثرگذار باشند.
کشورهاي اسلامي اکنون يکي از دشوارترين مقاطع تاريخي خود را پشت سر مي گذارند. اين، يک امتحان دشوار است که ملت هاي مسلمان رنج هاي تحميل شده توسط گروه هاي تکفيري را تحمل مي کنند، اما تدبير نخبگان جهان اسلام به ويژه مسئولان نظام جمهوري اسلامي قطعاً مي تواند اين مشکل را برطرف کند و امت اسلامي را از اين مقطع دشوار تاريخ اسلام عبور دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن