تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812316970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اين شير فقط عربده مي‌کشد!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۵ق.ظ)
کيهان: اين شير فقط عربده مي‌کشد!
به گزارش خبرگزاري موج، کيهان نوشت: چند سالي است که روساي جمهور و ديگر سياستمداران رژيم «ايالات متحده آمريکا»- که ظاهرا با توجه به اخبار منتشره در خصوص حرکت استقلال‌طلبانه برخي از اين ايالات تا چند سال ديگر نقشه آن تغيير خواهد کرد و احتمالا نامي غير از ايالات متحده را بر خود خواهد نهاد- مرتب بر اين عبارت تاکيد مي‌کنند که: «همه گزينه‌ها روي ميز است.» عبارتي که اکنون به يک فکاهي تبديل شده و بيشتر ابزار خنده ايرانيان را فراهم مي‌کند تا اين که باعث رعب و وحشت شود. عبارتي که با هر بار تکرار آن، اين کلام حضرت روح‌الله در نظرها و يادها زنده مي‌شود که: «آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند.» اگر زماني طرف آمريکايي با تکبر و تفاخر و غره بر توانايي خود اين سخن را بلوف سياسي معرفي مي‌کرد، اينک اما اين سخني نيست که فقط از اردوگاه مخالفان آمريکا شنيده شود؛ بلکه بيش از آن، اين اظهار عجز و ناتواني در سخن دولتمردان اين دولت به اصطلاح ابرقدرت! نيز به گوش مي‌رسد.
اوباما ضمن اظهار ناتواني در متوقف ساختن پيشرفت هسته‌اي ايران اظهار داشته است: «اگر گزينه‌اي وجود داشت که اين امکان را به وجود بياوريم که تک تک پيچ و مهره‌هاي برنامه هسته‌اي آنها را حذف کنيم و احتمال داشتن برنامه هسته‌اي ايران را کلا از بين ببريم تا در نتيجه قابليت‌هاي نظامي آن را هم نداشته باشند، آن را انتخاب مي‌کردم.» و شما اين عبارت را اين گونه بخوانيد که: در مقابل پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران، هيچ غلطي نمي‌توانم بکنم
اوباما در خصوص بحران سوريه با اشاره به اخبار منتشره درباره استفاده دولت اين کشور از سلاح‌هاي شيميايي، اظهار داشته بود که: «سوريه خطوط قرمز را درنورديده و آمريکا چاره‌اي جز استفاده از زور و نيروي نظامي براي مقابله با دولت بشار اسد ندارد.» و از تعيين ساعت شروع حمله نيز مطالبي را بر زبان راند. البته همين ايشان بعد از تشري که از جانب متحدان سوريه و به طور خاص ايران دريافت کرد، چاره را در اين ديد که نطق قبلي خود را فراموش کرده و بر استفاده از ابزار سياسي براي حل بحران سوريه تاکيد ورزد. و البته يک خبر موثق که از سوي برخي رسانه‌هاي آمريکايي فاش شده است حکايت از آن دارد که اوباما براي خروج محترمانه از بن‌بستي که خود با تهديدهاي توخالي درباره حمله نظامي به سوريه پديد آورده بود، دست به دامان پوتين، رئيس‌جمهور روسيه شده بود تا با پيش کشيدن طرح انهدام سلاح‌هاي شيميايي سوريه به غائله خاتمه دهد. به عبارت ديگر باز هم غلط بي‌جايي کرده و به غلط کردن افتاده بود.
«جان کري» وزير خارجه آمريکا به توان محدود آمريکا براي پيشبرد مذاکرات سازش بين فلسطينيان و رژيم صهيونيستي اذعان کرد و گفت اگر طرفين نخواهند، امکان دستيابي به توافق وجود ندارد. وي با بيان اينکه طرفين گام‌هايي برداشته‌اند که مفيد نبوده، گفت: «اگر طرفين خودشان نخواهند گام‌هاي سازنده رو به جلو بردارند، توان ايالات متحده براي نقش‌آفريني محدود خواهد بود.» و البته اين ناتواني آمريکا و نظام سلطه در قبولاندن اين رژيم جعلي به عنوان عضوي از جامعه جهاني و به نابودي کشاندن مقاومت در مقابل رژيم کودک‌کش صهيونيستي، قدمتي به تاريخ تاسيس اين دولت جعلي دارد.
برخي از سناتورهاي آمريکايي در بحران اوکراين در صف مخالفان دولت قانوني اين کشور حضور پيدا کرده و بر لزوم توجه به خواسته‌هاي مخالفان- مزدوران و مرعوبان غرب- تاکيد مي‌ورزيدند و زماني که اين کودتاگران موفق به خارج کردن دولتمردان اوکراين شدند، آمريکا احساس پيروزي و غلبه بر روسيه نمود و تصور نمود که توانسته بخشي از انتقام شکست در سوريه را در زمين اوکراين از روسيه بگيرد اما اقدامات روسيه و استقلال‌طلبان اوکراين، خيلي زود آمريکا را از اين توهم خارج کرد تا بفهمد زمان انجام انقلاب‌هاي رنگين و... خاتمه يافته است و آمريکا در اين تاکتيک نيز شکست خورده است تا آنجا که الحاق کريمه به روسيه يکي از نتايج آن بود. يعني باز هم آمريکا نتوانسته بود هيچ غلطي بکند.
موارد فراوان ديگري نيز براي اين ناتواني آمريکا مي‌توان برشمرد. در اين سال‌ها عراق، لبنان، پاکستان، افغانستان، کشورهاي آمريکاي لاتين و... شاهد شکست آمريکا در راهبردها و نيل به اهداف بوده و اکنون اين سخن که آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند، تبديل به يک باور جهاني شده و به قول رهبر معظم انقلاب، خاورميانه به ويترين شکست‌هاي آمريکا تبديل شده است.
همين جا اشاره به نکته‌اي که دو سال قبل در هفته‌نامه آمريکايي ويکلي استاندارد آمده بود، خالي از لطف نيست. ويکلي استاندارد در مقاله‌اي به چند نمونه از شکست‌هاي آمريکا در مقابل ايران پرداخته و نتيجه گرفته بود؛ روساي جمهور آمريکا از کارتر تا اوباما در اين نکته با [امام] خميني اشتراک نظر دارند که آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند.
البته در اين معرکه هنوز هستند کساني که کدخدايي آمريکا را فرياد زده و با بزک کردن دشمن، قصد دارند اين شيطان را قدرتي شکست‌ناپذير و يا دايه‌اي مهربان‌تر از مادر معرفي نمايند. در فضاي ناتوي فرهنگي و رسانه‌اي که نظام سلطه به راه انداخته و براي تسخير اراده‌ها تلاش دارد، نبايد ميدان بازي را در اختيار پايگاه‌هاي رسانه‌اي دشمن قرار داد. بايد به صورت هوشمندانه به معرفي اين شير بي‌يال و دم و اشکم پرداخت. اگر به تعبير حضرت امام، آمريکاي آن زمان چون شيري بود که وقتي نعره مي‌زد، چيزي هم از عقب او خارج مي‌شد، اکنون اما آن شير پير فرتوت و در حال احتضار، مرده است و نظام سلطه با پوشاندن لباس شير بر يک دلقک، قصد دارد اين باور را که هنوز شيري هست و بايد از او اطاعت کرد، در اذهان ديگران زنده نگه دارد. بايد گفت لباسي که بر تن اين دلقک پوشانده شده، حتي در ظاهر نيز نما و جلوه شير را ندارد.
تازه‌ترين حرکت آمريکا در منطقه که به گفته ديروز رهبر معظم انقلاب در جمع خانواده‌هاي شهداي 7 تير و ساير شهداي تهران، با هدف رها شدن از دغدغه بيداري و نهضت دنياي اسلام طراحي شده است، بهره‌گيري از تروريست‌هاي اجاره‌اي و عمليات تروريستي وحشيانه آنان عليه کشورهاي عضو جبهه مقاومت است. حرکتي که در سوريه با شکست روبرو شد و اين روزها به عراق نقل مکان کرده است.
اين حرکت آمريکا که با شرکت آشکار رژيم صهيونيستي، برخي کشورهاي اروپايي و چند کشور عربي منطقه مخصوصاً عربستان دنبال مي‌شود نيز، در متن خود از ضعف و استيصال همان شير بي‌يال و دم در مقابله با بيداري اسلامي حکايت دارد.
بوش پسر را به خاطر آوريد که بعد از ماجراي 11 سپتامبر 2001 با چه غرور و نخوتي انگشت اتهام را به سوي کشورهاي اسلامي دراز کرده و عربده مي‌کشيد که جنگ‌هاي صليبي آماده تکرار است؟! در پي آن عربده‌هاي مستانه بود که به افغانستان و عراق حمله کرد و هنگامي که از اين حملات نظامي طرفي نبست و نتيجه معکوس گرفت، به سراغ حزب‌الله لبنان رفت و جنگ 33 روزه را تدارک ديد ولي شکست سخت رژيم صهيونيستي که با حمايت کامل و آشکار آمريکا به صحنه آمده بود، تجربه تلخ ديگري را به کارنامه شيطان بزرگ اضافه کرد و پس از آن جنگ‌هاي 22 روزه و 8 روزه نيز به اين فهرست افزوده شد.
بعد از اين شکست‌هاي پي در پي بود که آمريکا به فاز «جنگ‌ نيابتي» وارد شد و مسئوليت مستقيم جنگ را به کشورهاي همپيمان خود در منطقه واگذار کرد و خود در پشت صحنه به حمايت گسترده و همه جانبه پرداخت. جنگ‌افروزي در سوريه را مي‌توان اولين نمونه مثال‌زدني از جنگ نيابتي تلقي کرد که در آن کشورهاي عربستان، قطر و ترکيه به نيابت از آمريکا وارد جنگ شده و پشتيباني آشکار تروريست‌هاي اجاره‌اي را برعهده گرفته بودند. نتيجه بحران‌آفريني در سوريه که با پيروزي دولت اين کشور همراه بود، نشان داد که آمريکا در جنگ نيابتي هم نمي‌تواند هيچ غلطي بکند.
امروزه حوادث عراق را مي‌توان و بايد مرحله ديگري از جنگ نيابتي مورد اشاره تلقي کرد که با ترفند نخ‌نما شده جنگ شيعه و سني به صحنه آمده است، ولي هوشياري علماي شيعه و سني و همبستگي آنان در مقابله با تروريست‌هاي داعش اولين نشانه‌هاي شکست اين توطئه را نويد مي‌دهد. تروريست‌هاي اجاره‌اي داعش با حملات وحشيانه خود به مردمان سني و شيعه مذهب کمترين ترديدي باقي نگذاشتند که به قول رهبر معظم انقلاب در ديدار ديروز خانواده‌هاي شهدا با ايشان «آنها به دروغ حوادث عراق را جنگ شيعه و سني مي‌نامند. اما، اين جنگ، جنگ تروريسم با مخالفان تروريسم، جنگ دلبستگان به اهداف آمريکا و غرب با طرفداران استقلال ملت‌ها و جنگ انسانيت با بربريت و وحشيگري است.
دور نيست آن روز که معلوم شود آمريکا در توطئه اخير عليه ملت مظلوم عراق نيز نتوانسته است هيچ غلطي بکند.»
علي اکبري













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن