تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820644726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهاوند، مهد تربیت عالمانی همچون شهید ˈمحمد حیدریˈ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نهاوند، مهد تربیت عالمانی همچون شهید ˈمحمد حیدریˈ است نهاوند- ایرنا- فرماندار نهاوند گفت: وجود بزرگانی همانند شهید آیت الله ˈمحمد علی حیدریˈ تنها شهید هفتم تیر از منطقه غرب کشور نشان دهنده این است که این شهرستان مهد تربیت عالمان دینی بزرگی بوده است .


به گزارش ایرنا ˈامامعلی عبدالملکیˈ روز شنبه در آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهید آیت اللهˈمحمد علی حیدریˈ که با حضور حجت الاسلام سیدˈعلی خمینی ˈ در مصلای نمازجمعه این شهرستان برگزار شد افزود: شهید حیدری از شاگردان حضرت امام (ره) در قم بود که قبل از انقلاب از سابقه مبارزاتی برخوردار بود و چندین بار نیز دستگیر و تبعید شد که سرانجام در فاجعه هفتم تیر سال 60 توسط منافقان کوردل در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید .
وی همچنین شهید طالبیان را از دیگر افتخارات این شهرستان دانست و گفت: شهید ˈمحمد طالبیانˈ که سابقه مبارزاتی او در کلام مقام معظم رهبری عنوان شده است از افتخارات ارزشمند این شهرستان است.
وی ادامه داد: مردم شهرستان نهاوند در مبارزه با نظام ستمشاهی و فضای اختناق دیکتاتوری نظام گذشته از سوابق مبارزاتی مهمی برخوردار بودند که نمونه آن در کمتر منطقه ای در غرب کشور دیده شده است.
وی اضافه کرد: این شهرستان یکی از معدود شهرستان های غرب کشور است که به واسطه سابقه مبارزاتی مردم آن، رژیم طاغوت کنترل ویژه ای را بر آن اعمال کرده بود .
وی گروه انقلابی ابوذر را نمونه ای از این مبارزان عنوان کرد و افزود: در روزگاری که سایه اختناق فضای سنگینی را در کشور حاکم کرده بود جمعی از جوانان این شهرستان، علیه نظام طاغوت قیام کردند که توسط ساواک دستگیر و شش نفر از آنان اعدام شدند .
وی گفت: علاوه بر این شهرستان نهاوند اولین شهرستانی بود که در زمان حاکمیت طاغوت، تندیس شاه را در این شهرستان سرنگون ساخت.
امام جمعه نهاوند نیز در این مراسم گفت: شهرستان نهاوند در دوران انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس 850 شهید را تقدیم انقلاب نموده است .
حجت الاسلام ˈعباسعلی مغیثی نیاˈ افزود: مردم این شهرستان مردمی ولایتمدار هستند که ولایتمداری آنها در غرب کشور زبانزد می باشد و تحت هر شرایطی هرگز دست از ولایت برنداشته اند .
وی گفت: این شهرستان در زمینه مبارزه با نظام طاغوت و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و همچنین در تداوم مسیر آن در دوران دفاع مقدس نیز نقش چشمگیری داشته است .
حجت الاسلام سیدˈ علی خمینی ˈ به دعوت امام جمعه، فرماندار و رییس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند صبح شنبه به این شهر سفر کرد که در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و سپس با حضور در جمع مردم نهاوند در مصلای این شهرستان به سخنرانی پرداخت.
7526/576

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن