تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816612448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبلغان در تمام مناطق شهرستان بهار حاضر شوند/ محتوای تبلیغ باید پیام‌های الهی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان حجت الاسلام حاتم نیا:
مبلغان در تمام مناطق شهرستان بهار حاضر شوند/ محتوای تبلیغ باید پیام‌های الهی باشد
بهار- خبرگزاری مهر: امام جمعه شهر بهار با بیان اینکه موفقیت های مسئولان در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، عمرانی مرهون رهنمودها و ارشادهای علما و روحانیون است، گفت: باید مبلغان در تمام مناطق شهرستان بهار حاضر شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا پیش از ظهر شنبه در گردهمایی روحانیون شهرستان بهار با بیان اینکه روحانیون پرچمداران علم و دین و آگاهی هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز دشمن فرهنگ کشور را مورد هدف قرار‍ داده باید برنامه های فرهنگی را در سطح مساجد گسترش داد تا دشمن نتواند جوانان را منحرف سازد چرا که مساجد سنگرهای مؤثری برای تبلیغ و ترویج دین است. حاتم نیا افزود: دشمن درصدد دین گریزی جوانان است و باید هوشیارانه توطئه های آنان را خنثی کرد. وی با بیان اینکه روحانيون بايد تلاش كنند تا قداست‌ها شكسته نشود و ارزش‌هاي اعتقادي زير سئوال نرود، گفت: در اين خصوص باید اين قشر فرهنگي و تبليغي بسيار مراقب باشند كه افراد سودجو از موقعيت و جايگاه ويژه روحانيت سوء استفاده نكنند. حاتم نیا فراموشي را يکي از نقاط آسيب پذير تبليغات ديني دانست و گفت: سخن مبلغ در ابلاغ و تبيين معارف ديني، زمانی در شنوندگان اثر ژرف و پايدار برجاي مي‌گذارد که گوينده خود نيز بهره‌اي از اثرات پيامش برده باشد. وی هدف از این گردهمایی را برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان، توجه بیشتر به مسائل تربیتی خانواده ها، تبیین نقش و وظیفه علما و روحانیون در قبال بیداری اسلامی منطقه و لزوم هوشیاری برای مقابله با توطئه و ترفندهای دشمنان که در قالب اختلافات مذهبی انجام و تدوین میشود عنوان داشت. حاتم نیا افزود: رسالت و وظیفه علما و روحانیون طبابت و تربیت درون انسانها است و این کار با توجه به سختی و مشکلات خاص خود نیازمند علم و آگاهی روز است پس علما و روحانیون باید به تحقیق، پژوهش و تخصص در زمینه های مختلف بتوانند نیازمندیهای علمی و دینی جوانان را به روز تأمین کنند. حاتم نیا با اشاره به تقارن ماه رمضان و فصل تابستان، گفت: این یک فرصت فوق‌العاده است زیرا دانش‌آموزان در این فصل تعطیل بوده و ظرفیت گسترش قرآن در میان آنها فراهم است. وی اذعان داشت: تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها و نیز صبر بر طاعت باید از خود فرد آغاز شود ضمن اینکه خودسازی و مقابله با هواهای نفسانی و جاذبه‌های شهوانی نیز در درجه نخست قرار دارد و این مسئله باید توسط طلاب و مبلغان مدنظر قرار گیرد. حاتم نیا با تأکید بر شناخت شبهه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی توسط مبلغان، افزود: روحانیون باید پادزهر نقشه‌های دشمنان را بشناسند و از آنها به خوبی استفاده کنند ضمن اینکه در این شرایط نباید منطقه ای وجود داشته باشد که از وجود مبلغ محروم باشد. وی با بیان اینکه هر فردی شایستگی تبلیغ ندارد، اظهار داشت: مبلغ باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد بدین صورت که بر اساس آیات قرآن مبلغ ابتدا باید خداترس بوده و از غیر خدا نترسد و کلامی که می‌گوید کلام حق باشد و مورد رضای خداوند قرار گیرد و در سخنوری از هیچکس پروا نداشته باشد. حاتم نیا اذعان داشت: محتوای تبلیغ باید پیام‌های الهی باشد و فردی که بالای منبر قرار می‌گیرد تمام تبلیغش باید مستند و پیام الهی باشد. وی عنوان داشت: مبلغانی که تبلیغ می‌کنند باید بدانند با چه نسلی و با چه سنی صحبت می‌کنند و آنها باید زبان مخاطب خود را بشناسند. حاتم نیا افزود: منبع تبلیغی ما قرآن، سنت و کلمات علمای ما است و مبلغان باید برای تبلیغ، سخنان خود را مستند به این منابع کنند.


۱۳۹۳/۴/۷ - ۱۴:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن