تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815409145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش اکشن (متغییرها) در فلش 8 -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش اکشن (متغییرها) در فلش 8 mohsensemsarpour 26 اسفند 1386, 00:28بنام خدا دوستان سلام با صحبت هایی که با دوستان خوبم که قول همکاری رو داده بودن کردم قرار بر این شد که موضوعات جدا شوند و هر یک به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گیرند. به عنوان مثال در بخش متغییرها هر کس نظری داره یا آموزشی داره اینجا قرار می ده در ضمن اگر سوالی تو این زمینه بود هم همین جا می تونه مطرح بشه تا بچه ها جواب بدن. من تا حالا با هشت تا از دوستان صحبت کردم و قول همکاری دادن امیدوارم مثل قبل با من همکاری کنن. اسامی دوستانی که قول همکاری داده بودند عبارتند از : HASHEMMOMEN mj_azani mshgames UnknownUser pourkoushki alionline1366 و دو تا دیگه از دوستان که اسمشون رو فراموش کردم. خوب بریم سر اصل مطلب : در این بحث قصد دارم مفهوم کلی متغییر و نحوه ی استفاده از آن را در برنامه نویسی توضیح دهم. در تمامی زبان های برنامه نویسی برای ذخیره سازی اطلاعات برنامه جهت محاسبات و یا نمایش متون و ... در هنگام اجرای برنامه از متغییرها استفاده می شود. بطور کلی یک متغییر از دو بخش نام و مقدار تشکیل شده است. شما می توانید بسته به نیاز خود یک نام دلخواه برای یک متغییر در نظر بگیرد. مقدار یک متغییر معمولا در طول برنامه تغییر می کند. حال سعی می کنم مفاهیم بالا را با بیان یک مثال ساده توضیح دهم. فرض کنید می خواهیم برنامه ای بنویسیم که در ابتدای اجرای برنامه نام و نام خانوادگی و جنسیت و سن فرد را گرفته و بر اساس آن پیغام خاصی را به کاربر نمایش دهد. برای انجام این عمل ابتدا باید چهار متغییر در نظر گرفت. خوب همانطور که گفته شد نام متغییر می تواند بسته به نیاز مشخص شود ، به عنوان مثال در این برنامه می توانیم چهار متغییر با نام های : Fname ، Lname ، Gender ، Age در نظر بگیرم. این متغییرها در طول برنامه وظیفه ذخیره سازی موقت اطلاعات ورودی کاربر در حافظه سیستم را دارند و با بستن برنامه حافظ خالی شده و این متغییرها از بین می روند. همچنین هر یک از این متغییرها با وارد کردن مشخصات توسط کاربر مقدار دهی می شوند و می توانیم در جای جای برنامه از آن ها استفاده نماییم. نکته مهم دیگر اینکه هر متغییر دارای نوع خاصی می باشد که بسته به آن دارای ویژگی های منحصر بفردی است. به عنوان مثال برای ذخیره سازی نام و نام خانوادگی می توان از متغییرهای رشته ای استفاده نمود و در مورد سن از متغییر عددی و در مورد زن یا مرد بودن از نوع دو وضعیتی استفاده نمود. انشاء الله به یاری خدا ، کمک و استقبال شما و تلاش خودم سعی می کنم هر روز این آموزش ها را تکمیل تر نمایم. در ضمن من بخش هایی دیگری از آموزش اکشن را راه اندازی می نمایم که از دوستان خواهش می کنم مفاهیم و مطالب آموزشی هر موضوع را که دارند در خود موضوع قرار دهند تا از پراکندگی موضوعات جلوگیری شود.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 831]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن