تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835755788
»» مرجع اکشن اسکریپت در فلش
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: silver18-02-2006, 12:27 AMاینجا می خوایم با کمک دوستان فلش باز یه مرجع کامل فلش اسکریپت راه بندازیم لطفا هرکس که اطلاعاتی در این زمینه داره ما روبرای ساخت یه دایره المعارف اکشن کمک کنه ;) action script بر اساس جاوا اسکریپت ساخته شده و دارای .objects.و .classes هاست object.. ها انواع اطلاعات مانند صدا تصویر و متن و مقادیر عددی و... هستند كه خود زير گروه كلاس ها به شمار مي روند هر کدام از object.ها خود دارای متد method.. و مشخصات.properties مخصوص بخود هستند پنل اکشن با دو صورت کارایی normal. و export. محیط برنامه نویسی را برای کاربران حرفه ای و کاربران معمولی که چیزی از زبانهای برنامه نویسی نمی دانند آماده کرده است در فلش ام ایکس اکشن ها به 8 قسمت طبقه بندی شده اند : 1: actions( اکشن) : یک گروه کلی که بسیاری از اکشن هایی که مرتب برای کنترل فیلم از آنها استفاده می کنید در این گروه هستند 2:operators( عملگر) شامل عملگرها برای مقایسه و تغییر مقادیر و نشانه های ریاضی جمع و تفریق و ... هستند 3:functionsتوابع) تابع ها در این گروه قرار داده شده اند توابع زیر برنامه هایی هستند که اطلاعات را تجزیه تحلیل کرده و مقادیر را به برنامه اصلی بر می گردانند 4:constants( ثوابت) ثابتها مقادیر ثابت منطقی مثل true یا .falseهستند 5:properties(:مشخصات ) ویژگیهای مختلف در این طبقه هستند مانند درجه محو بودن یا زاویه چرخش و غیره 6: objects ( شی ها) شاملobjectهای مختلف مثل دکمه ها و متدها و رویدادهای مختلف اشیا هستند 7:deprecate(بدرد نخورها) همونطور که از اسمش پیداست یه سری دستورات بدرد نخورهستند که کاری با هاشون نداریم 8: flash UI components گروه آخر یک گروه برنامه سفارشی از پیش نوشته شده است که کارهای خاص و پر کاربردی را انجام می دهند مثلا شما میخواهید یه منو بسازید و باید از اسکریپت های مختلف استفاده کنید اما قبلا بصورت آماده در این قسمت گذاشته شده است Elfin-D18-02-2006, 01:35 AMاخ جون چه تاپيك باحالي منم بازي! در مورد شماره 8 تاپيك جدا موجوده! silver18-02-2006, 03:27 AMحالا برای شناسایی دقیق اکشن ها بریم سراغ اکشن های مربوط به دکمه ها فکر کنم همتون ساخت دکمه های مختلف مریی و نامریی رو بلد باشید اگر هم بلد نیستید که در تاپیک دیگه ای به آموزش و معرفی آنها می پردازیم چیزی که الان مد نظر ماست نسبت دادن انواع اکشن ها به آنها ست قبل از اینکار باید با دو مفهومevents وevents handlersآشنا باشیم event ها همان حوادثی هستند که در یک فیلم فلش اتفاق میافتند مثل کلیک یک دکمه حالا event handlers ها اتفاقاتی هستند که در جواب یک event. اتفاق میافتند مثلا تعیین می کنیم که با کلیک کردن یک دکمه صدای موزیک در فیلم پخش شود دکمه ها بطور مستقیم با این دو مفهوم سرو کار دارند برای نسبت دادن event handlerبه یک دکمه از دستور on استفاده می کنیم event های این دستور به شرح زیر هستند : on press.: زمانی که ماوس در محدوده انتخاب دگمهhit قرار داشته باشد عمل مورد نظر ما انجام می شود on realease: وقتی دکمه فشرده شده و بعد رها شود on release outside: وقتی دکمه فشار داده شود و بعد از کلیک ماوس به خارج محدوده دکمه برود on rollover...: وقتی ماوس از خارج از محدوده دکمه وارد آن شود onrollout:وقتي ماوس از محدوده دكمه به بيرون آن برود ondragover:وقتی دکمه کلیک شود وماوس بدون رها سازی به بیرون محدوده برود و دوباره بر گردد ondragout:وقتی دکمه کلیک شده وماوس بدون رهاسازی به بیرون محدوده drag شود بعد از استفاده کردن ار هرکدام از این eventشما باید عملی که باید در جواب انجام داده شود را نیر به آنها نسبت دهید دستورات movie control ازactopn >moviecontrol>gotoرا انتخاب کنید این دستور خیلی مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت با بکار گیری این دستور پس از eventدکمه فیلم شما به فریم دلخواهتان پرش خواهد داشت به عکس زیر توجه کنید برای مثال شما به دکمه موی دستور می دهید که پس از فشرده شدن دکمه فیلم به فریم 10 رفته و از آنجا ادامه پیدا کند با بکار گیری دستور stop. پخش فیلم متوقف می شود با بکار گیری دستور .play پخش فیلم ادامه پیدا می کند با بکار گیری دستور..stop all sounds تمامی صداهای در حال پخش قطع می شوند http://i1.tinypic.com/nyxmxv.jpg Elfin-D19-02-2006, 01:31 AMسلام مرسي سيلور.اگر اجازه بدي قسمت browser رو من بگم! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! اين تابع داري كامندهاي زيره: Quit-None:براي خروج از برنامه استفاده ميشه! fullscreen-true or false:براي تمام صفحه كردن فلش پلير استفاده ميشه!البته در محيط ويندوز allowscale-true or false:اجازه تغيير اندازه صفحه فلش رو همرا با تغيير اندازه صفحه فلش پلير نميده!مثلا در حالت معمولي اگر سايز صفحه فلش پلير رو تغيير بديد سايز فايل فلش هم با اون عوض ميشه ولي بااستفاده از گزينه falseاين كامند،اين اتفاق رخ نميده! showmenu-true or false:همه گزينه هاي رايت كليك رو به جز setting و about flash player حذف ميكنه! exec-Path to application :براي اجرا كردن يك فايل exe استفاده ميشه!در اين باره شما بايد به دو نكته توجه كنيد 1.swfنميتونه فايل exe رو لود كنه! 2.فايل exe شما بايد در فولدري به نام fscommandواقع در كنار فايل فلش اصلي تون قرار بگشره.البته در اكشن بالا فقط اسم فايل رو مينويسيد و اسم اون فولدر رو وارد نميكنيد! trapallkeys-true or false:اين كامند دكمه هاي تركيبي مربوط به فلش پلير رو غير فعال ميكنه! آموزش اختصاصي مخصوص اين اكشن (23097) !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! اين اكشن از سودمندترين اكشن هاي فلشه!به وسيله اين اكشن ميتونيم از خارج،فايل swfرو درون فايل فلش جاري لود كنيم! مشخصا آدرس اون فايل در قسمت urlو همراه با " " قرار ميگيره!در قسمت targetمحلي كه فايل لود ميشه مشخص ميشه و متد هم كه معمولا لازم نيست و به صورت getو post هستش! در مثال زير!!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! فايل circle.swfواقع در كنار فايل فلش اصلي در level0 لود ميشه! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! به وسيله اين اكشن ميتونيم يك متن رو از خارج درون فلش لود كنيم!توصيحات همانند اكشن بالاست! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! اين اكشن براي بستن فايل فلشي كه قبلا توسط loadMovieلود شده بود استفاده ميشه! كافيه كه حايي كه فايل لود شده رو در محل targetبنويسيم و اكشن رو اجرا كينم! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! براي باز كردم يك صفحه وب درون فلش استفاده ميشه!معمولا اين اكشن رو به باتن ها نسبت ميدن تا با كليك بر روي باتن ،صفحه مورد نظر باز بشه! آدرس در قسمت urlقرار ميگيره،windows كه از _Self,_blank,_parent,_top specifiesتشكيل شده نوع باز شدن صفحه جديد رو مشخص ميكنه و متد هم كه معمولا براي فرستادن اطلاعات به فايل php,asp,xmlو ... استفاده ميشه از post و get تشكيل شده! silver19-02-2006, 01:49 AMالفين جان براي همكاري و زحمتي كه كشيدي ممنون ..... silver19-02-2006, 04:14 AMدر ادامه آموزش الفين به سراغ اكشن هاي movieclipcontrol مي ريم duplicatedmovieclip: این دستور می توان movieclip موردنظر رو دو برابر کرد اگر بخواهید بیشتر از دو برابر بشوند باید آنرا درون یک حلقه while بندازید می توان با استفاده از این دستور افکتهای زیبایی به موی کلیپ ها داد در اينجا (31812) یک نمونه از موارد کارایی این دستور را می توانید مشاهده کنید کد زیر 10 تا کپی از موی کلیپ می گیرد: x=0 while (x<10) { duplicatemovieclip("movieclip2","movieclip2"+x); } onclipevent: می توان با این اکشن رویدادها را در کلیپ مورد نظرتان اعمال کنید load.: وقتیeventاتفاق میافتد که فیلم بار گذاری شده باشد enterframe: وقتی اتفاق میافتد که یک فریم از کلیپ وارد شده باشد unload: وقتی اولین فریم movieclip بارگذاری شد این دستور اجرا می شود mouse down: وقتی کاربر کلیک چپ کرد این رویداد احرا می شود mouseup.: وقتی کاربر کلید ماوس را رها کند این اکشن اجرا می شود mouse move.:وقتی کاربر ماوس را حرکت داد این دستور اجرا میشود .keydown: وقتی کلیدی از صفحه کلید فشار داده شد این رویداد اتفاق میافتد و با دستور getcode می توان مشخص کرد که کدام کلید مد نظر است key up.: وقتی کلیدی از صفحه کلید رها شد این دستور اجرا می شود مانند حالت بالا باید از دستور getcode نیز در کنارش استفاده کرد dateزمانی اجرا می شود که نتیجه دستور loade movie یا load varieble بار گذاری شود removemovieclip:اين اكشن موي كليپ هايي كه با دستور duplicatedmovieclip زياد شده اند را حذف مي كند setproperty برای اینکه خصوصیت مورد نظرمون رو به کلیپ ویدیویی اعمال کنیم باید از این اکشن استفاده کنیم: که سه فیلد دارد properties: برای تعیین خصوصیت مورد نظر .target: برای وارد کردن ریشه یا همان تعیین موی کلیپ هدف value.: برای تعیین عدد برای خصوصیات مورد نظر مان برای مثال ما مشخص می کنیم که درجه محوی موی کلیپ با نامmovie clip2 ..برابر 70 باشد !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! فقط نمی توان دو خصوصیت رو با یک دستور به یک موی کلیپ نسبت داد و باید برای هر خصوصیت این دستور رو دوباره وارد کرد خصوصیات رو با هم مرور می کنیم : alpha_ این دستور .opacity یا همان درجه محوی رو مشخص می کند( عددی بین 0 تا 100) currentframe_.:این دستور شماره فریمی که در حال اجراست بر می گرداند droptarget_.: این دستورمسیر حقیقی رابر می گرداند و نشان می دهد که موی کلیپdragشده به کجا انداخته شده است focuserect.: نشان می دهد وقتی که با استفاده از صفحه کلید روی این موی کلیپ زوم شده ( یعنی در حالت انتخاب شده قرار گرفته ) ایا اطرافش رو یک مستطیل زرد رنگ بگیره یا نه سپس یک مقدار حقیقی true یا .falseرا بر می گرداند framesloaded_.: شماره فریم لود شده از فیلم رو بر می گرداند name_.: نام نمونه (instance)را مشخص می کند .height_.: درازای شی را بر حسب پیکسل مشخص می کند quality_.: کیفیت برگردانده شده را مشخص می کند rotation_:درجه چرخش را تعیین می کند soundbuftime_.: زمان قبل از شروع فیلم را تعیین می کند target_.: ریشه موی کلیپ مشخص شده را بر می گرداند totalframes_.: تعداد کل فریمهای موجود در موی کلیپ را بر می گرداند url_: صفحه وبی که موی کلیپ از آن دانلود شده را بر می گرداند visible_.: تعیین می کند که شی مورد نظر ما پنهان یا آشکار باشد width_.: عرض شی مورد نظر را بر حسب پیکسل مشخص می کند x_.: موقعیت x شی را مشخص می کند xmouse_.: موقعیت .x ماوس را مشخص می کند xscale_.: تعيين مقياس x y_:موقعیت yشی را مشخص می کند ymouse_.: موقعیت y ماوس را مشخص می کند yscale_.: تعيين مقياس y silver20-02-2006, 01:42 AMدر ادامه اكشن هاي movieclipcontrol مي رسيم به اكشن startdrag با كمك اين اكشن ميتوان موي كليپ ها را داخل فيلم جابجا كرد براي اينكار شما بايد يك نمونه دكمه نامريي را روي موي كليپ قرار داده و از اين اكش استفاده كنيد اكشن stopdrag باعث متوقف شدن عمل draging مي شود به كد زير توجه كنيداين كد باعث مي شود هنگامي كه مشاهده كننده روي موي كليپ كليك كرد بتواند آنرا جابجا كند و هنگام رها سازي ذر جاي خود متوقف شود !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! اكشنupdateafterevent event ماوس را رفرش می کند !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! Elfin-D20-02-2006, 01:46 AMمرسي بعدي كه varialbles هست با من! Elfin-D20-02-2006, 03:10 PMسلام اول يك توضيح بدم كه variablesدر فلش 8 در زير مجموعه statement قرار دارند ولي چون سيلور از ترتيب بندي فلش ام ايكس استفاده ميكنه به احترم ايشون من هم از همون مورد استفاده ميكنم! variable ها به معني متغير هستند و عملكردشون از اسمشون مشخصه! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! محتويات يك متغير رو پاك ميكنه.مثلا در كد زير !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! account.name رو كه برابر Jon بوده پاك ميشه و محتوي account.name جالي ميشه! +++++++++++ !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! يك مقدار رو براي متغير ماتعيين ميكنه كه variable نام متغير و expression مقدار متغير هست! اين اكشن دقيقا با = برابره مثلا دو كد زير يك معني رو ميدن !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! +++++++++++ !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! براي declare variables استفاده ميشه!declare variables متغييرهايي هستن كه نوع متغير رو اعلام ميكنن.مثلا زير يك نمونه از declare variables و كاربرد اين اكشن هست: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! در اينجا مشخص شده كه متغير firstnameيك متغير رشته اي است! ++++++++++ !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! براي نسبت دادن يك گزاره به يك ابجكتاستفاده ميشه! مثلا دو اكشن زير رو مقايسه كنيد.هر دو يك معني ميدن واي با استفاده از with()ميشه كار رو كوتاه كرد! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! silver20-02-2006, 03:17 PMدستت درد نكنه الفين جان تو پست بعدي مي رم سراغ حلقه ها ...... silver22-02-2006, 10:59 PMخوب بعد از متغير ها مي رسيم به حلقه هاي تكرار شونده و عبارات شرطی كلا loop ها برای راحتی و سرعت کار بیشتر انجام شدند یعنی مثلا شما بجای اینکه چندین بار یک عمل مشخص را انجام دهید آنرا در یک loopانداخته و در وقت و زحمت صرفه جویی کنید مشخصه کلی حلقه ها انجام دستورات به تعداد تعیین شده با استفاده از متغیر هاست 3 نوع حلقه داریم که تقریبا مشابه همدیگه هستند for , while , do while for: این حلقه به تعداد معینی که ما مشخص کردیم تکرار می شود و بعد دستور بعدی اجرا می شود این اکشن دارای 3 فیلد است: intit:شما باید این فیلد را به مقدار اولیه پر کرده و اونو به یه متغیر نسبت بدید مثلا i=0 condition : در این قسمت باید شرطی مورد نظر را بگذارید مثلا: i<10 next : اینجا باید مشخص کنید چه مقداری به متغیر شما باید اضافه یا کم شود مثلا i++ یعنی یکی یکی اضافه کن !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! در این دستور ابتدا شرطی که گذاشتید بررسی می شود اگر درست بود به سراغ اجرای دستورانت حلقه می رود اینجا هم یک فیلد condition وجود دارد که مثل حالت قبل باید شرط مورد نظر را در این قسمت بگذارید !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! do while : مثل while است اما دستور یکبار اجرا می شود یعنی اول دستور را اجرا می کند بعد چک می کند که آیا شرط درست بوده یا نه !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! break : در هرجای حلقه که این دستور استفاده شود برنامه از loop خارج شده و به سراغ دستور بعدی می رود: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! Elfin-D22-02-2006, 11:03 PMمرسي سيلور جان! 11 پست و 96 بازديد!11 پستي كه فقط من و شما داديم!به نظرت استقبال شده؟ادامه بديم؟ بعدي نوبت منه؟چي چي هست؟ silver22-02-2006, 11:14 PMوالله الفين جان اگر الان يه تاپيك زده بوديم كه اعضاي پي سي ورلد چند تا خال گوشتي رو صورتشون دارن يه هفته اي به 99 صفحه مي رسيد :biggrin: .... ولي ما هدفمون آموزشه پس ادامه مي ديم!! من هنوز عبارات شرطي رو كه تو همين گروه هست تموم نكردم اجازه بدي اين بحث رو تموم كنم وشما زحمت فانكشن user defind رو بكشيد مرسي atrin77724-02-2006, 01:32 AMبچه ها وقعاٌ كارتون عاليه من كه واقعا حال كردم اگه براتون ممكنه ادامه بدين . من دارم فلش ميخونم اما با اكشنها مشكل دارم اما با درسهاي خوب شما كلي حال كردم. بازم ممنون silver25-02-2006, 09:10 PMبريم سراغ عبارات شرطي : كار عبارتهاي شرطي مقايسه ست و با استفاده از عملگرهاي زير اين كار را انجام مي دهند و مقدار true یا false رو بر می گردانند عملگرهای مقایسه: == مساوی بودن === کاملا مساوی بودن از لحاظ عددی و نوع داده =! مساوی نبودن ==! کاملا مساوی نبودن از لحاظ عددی و نوع داده > کوچکتر بودن < بزرگتر بودن => کوچکتر مساوی =< بزرگتر مساوی عملگرهای منطقی: && and : یعنی اگر دو شرط همزمان درست بود or l l: یعنی یکی از دو شرط درست باشد ! not : در صورت نادرست بودن شرط if: دو طرف شرط را مقایسه می کند و در صورت درست بودن شرط اعمال داخل { } را انجام می دهد !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! در این مثال مقدار متغیر count و frame را مقایسه می کند در صورتی که مقدار count بزرگتر باشد این دو متغیر را با برابر یکدیگر قرار می دهد else :از این دستور هنگامی استفاده می شود که شما می خواهید در صورت برقرار نبودن شرط عمل دیگری انجام شود !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! else if : از این عبارت زمانی استفاده می شود که ما شرطهای متعدد داریم و می خواهیم درست بودن هرکدام از آنها برایمان معلوم شود !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! در مثال بالا مقدار متغیر score مقایسه می شود و در صورت درست بودن هر کدام از شرطها پیغام مربوطه نمایش داده می شود case,switch,default: بجای if و elseمی توان از case ,switch ,defaultاستفاده کرد switch تساوی شرط و عبارت case رو بررسی می کند default : دستوری است که شما در نظر می گیرید تا وقتی هیچ کدام از شرطهای case درست نبود اجرا شود به مثال زیر توجه کنید: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! این برنامه جمله switch را مقایسه کرده در صورتی که برابر silver یا admin باشد فانکشن های مربوط را اجرا می کند در غیر این صورت دستور default اجرا می شود Elfin-D25-02-2006, 09:19 PMسلام مرسي سيلور جون! 14 پست و 137بازديد! (هيچ كس كه از ما تشكر نميكنه!مجبوريم خودمون تعارف تيكه پاره كنيم!) atrin77726-02-2006, 11:31 AMمن بازم از شما تشكر ميكنم دست هردوتون درد نكنه . عاليههههههههه Elfin-D27-02-2006, 03:05 PMسلام بدونم مقدمه بريم سراغ كار: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! براي گرقتم پرينت از مووي كليپ و يا يك level خاص استفاده ميشه! Bounding box:منطقه پرينت رو مشخص ميكنه!و خود از پارامترهاي زير تشكيل شده: •bframe:براي زماني به كار برده ميشه كه ما چندين ابجكت با سايز مختلف داريم و ميخوايم كه همه در منطقه قابل پرينت قرار بگيرند •bmax:وقتي كه سايز فريم بالاست از اين استفاده ميشه! •bmovie:وقتي ميخوايم ازفريمهاي مشخصي پرينت گرفته بشه از اين استفاده ميكنيم و به ليبل فريم هم #bميديم! USER DIFINED FUNCTION !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! صدا زدن فريم مشخص به وسيله اين اكشن انجام ميگيره!به جايframeدراين اكشن ليبل اون رو قرار ميديم !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! صدا زدن فانكشن خاص!توضيح خاصي هم نداره و همه چيز مشخصه! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! يكي از مهمترين اكشنهاي فلش همين فانكشنه!شما ميتونيد چندين عملكرد رو تحت يك فانكشن تعريف كنيد و با صدا زدن اون فانكشن(اكشني كه قبل اين اكشن توضيح دادم)تمام اون عملكردها رو اجرا كنيد!پارامترهاي اين اكشن هم مشخصه و نيازي به توضيح نيست! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! داده هاي مربوط به فانكشن رو به برنامه اصلي بر ميگردونه! !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! کارهایی که عناصر می توانند انجام دهند را متد می گوییم هر دسته متد های مخصوص به خود را دارد مثلا دسته موی کلیپ متدهایی مثلduplicatedmovie دوبل کردن و دسته تاریخ متدی مثلgetdateدارد این اکشن متد به شما اجازه می دهد که متدهای مختلف را به object های خود تعریف کنید در قسمت objectها بطور مفصل درباره method هاي مختلف بحث مي کنيم ra 92828-02-2006, 12:03 AMسلام خسته نباشید دستتون درد نکنه ، سالم .و موفق باشید . hippo23-03-2006, 11:44 AMp-uI╛l3 و silver جان خيلي عالي ممنون لطفاً ادامه بديد gecret23-03-2006, 11:10 PMدوستان اگر میبینید دیگران پستی نمیدند بیشتر برای اینکه دارند از مطالبی که زحمت کشیدید استفاده میکنند شک نکنید دوستان قدر زحمات شما رو میدونند. silver29-03-2006, 10:19 PMدوستانی که این بحث رو دنبال می کردند می بخشید که وقفه طولانی وسط آموزش افتاد در ادامه اکشن ها به miscellaneous actions می رسیم setInterval با استفاده از اين اكشن مي توان توابع را در فواصل زماني معين احضار كرد بطور مثال می خواهیم فیلم هر 3 ثانیه یک فرم جلو برود ار روش زیر استفاده می کنیم: فیلمی به تعداد 5 key frame می سازیم در هر فریم شکل متفاوت ایجاد می کنیم لایه دیگری به همان تعداد فریم ساخته فریم اول را انتخاب کرده پنل اکشن را باز می کنیم از قسمت actions>misecellaneous actions>setInterval را انتخاب کرده و نام تابع بطور مثال ( goto ) ویرگول میزان وقفه ( مثلا 1000) را وارد کنید دستور actions>user-defiend Function >function را انتخاب کنید اسم تابع ( goto )را در قسمت name وارد کرده و عملی که می خواهید در فواصل زمانی خاص اجرا شود را تعیین کنید ( ()nextFrame) کلیپ را امتحان کنید همونطور که می بینید هر 1 ثانیه فیلم یک فریم جلو می رود !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! روش دوم : همین کار را می توان با روش دیگری هم انجام داد مثل تمرین قبل دو لایه را بسازید اما در اکشن فریم اول setInterval را انتخاب کرده در قسمت expression کد زیر را بنویسید: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! فیلم را امتحان کنید نتایج با روش قبل یکی است clearinterval: این اکشن عمل serinterval را حذف می کند یعنی اعمال متوالی احضار شده متوقف می شود فقط توجه کنید که اول باید setInterval را نامگذاری کنید مثال : از تمرین قبل برای این مثال استفاده می کنیم دستور setInterval را حذف کنید به مسیر actions>variable رفته و دستور set variable را انتخاب کنید در قسمت variable نام دلخواهی مانند mymovie انتخاب کنید و expression را تیک زده و دستور setInterval را مثل قبل بنویسید کد شما باید شبیه شکل زیر شده باشه: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! حالا یه لایه دیگه ایجاد کنید و روی آن یک نمونه دکمه بسازید و اکشن clearInterval را به آن نسبت دهید در قسمت parameters نامی که به intervalخود نسبت دادید وارد کنید ( اینجا mymovie) کد شما بصورت زیر است: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! کلیپ را امتحان کنید هر جا � سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 786]
-
گوناگون
پربازدیدترینها