تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804941060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای استکبار در برابر اقتدار نظام اسلامی به ستوه آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



بادامچیان:
دنیای استکبار در برابر اقتدار نظام اسلامی به ستوه آمده است خبرگزاری رسا ـ اسدالله بادامچیان با اشاره به حادثه انفجار حزب جمهوری اظهار داشت: آن شب شهید دکتر بهشتی آخرین پیامش را برای مردم صادر کرد، «برادران! دیگر نباید اجازه بدهیم آمریکا مهره‌های خود را به ما تحمیل کند». سپس در حالتی عرفانی گفت: «برادران بوی عطر می آید، می‌شنوید؟» و ناگهان انفجار رخ داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان به سی‌ و سومین سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، اولین شب مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر 1360، عصر امروز پنج‌شنبه پنجم تیرماه در محل شهادت این شهدای والامقام در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تهران برگزار شد.
در این مراسم که حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، محمود احمدی نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جمهور سابق، خانواده‌های شهدای هفتم تیر و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، اسدالله بادامچیان، قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تشریح علل پیدایش پیدیه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اظهار داشت: مسئوله اول در خصوص پیدایش این حادثه و شهادت جمعی از بهترین انسان‌ها شده‌ است را می‌توان مربوط به تقدیر الهی در امتحان بشریت دانست که رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند، یا ایها الناس، انما هو الله و الشیطان، و الحق و الباطل و الهدى و الضلالة؛ یعنی همیشه دو جبهه وجود دارد، جبهه خدا و حق و جبهه شیطان و باطل.
وی گفت: مردمی که اهل ایمانند‌، در راه خدا پیکار می‌کنند و پیروان شیطان هم در راه طاغوت می‌جنگند. این پیکار و نبرد برای آن است که انسان‌ها به خوبی از هم شناخته شوند که آیا از این امتحان الهی موفق بیرون می‌آیند یا شایستگی اوج و عروج را ندارند.
بادامچیان به تاریخ انقلاب اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: از سال 1341 که امریکا و انگلیس و صهیونیست و استکبار در صدد برآمدند تا ایران را به یک کشور غیراسلامی تبدیل کرده و اسلام را از این کشور بزدایند تا بر سر راه سلطه‌گری بر کشوری که از گذشته تاکنون دارای موقعیت استراتژیک و به عنوان قدرت اول منطقه بود، مانعی نباشد.
وی افزود: استکبار این حرکت را با فریب آغاز کرد و شاه را مجبور کرد تا برای فریب مردم به آنها بگوید که اصلاحات ارضی را در دستور کار قرار می‌دهد تا سعادت کارگر و دهقان را تأمین کند، به بانوان آزادی دهد و سپس همه‌پرسی مردمی را برای این کارها برگزار نماید.
عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی این همه پرسی را مقدمه‌ای برای همه‌پرسی و رفراندومی قلمداد کرد که طی آن شاه می‌خواست از مردم سوال کند آیا یک کشور اسلامی می‌خواهند یا کشوری غیر دینی؟ بنابراین شاه و اربابان او می‌خواستند با فریب مردم و اصلاحات و این برنامه فریبکارانه رفراندوم، هدف اصلی خود را که براندازی اسلام بود، پیاده کنند.
وی به خروش مراجع و روحانیت در برابر اهداف استکبار اشاره و تصریح کرد: امام راحل(ره) و مراجع با درک صحیح اهداف رژیم، عمق توطئه را شناخته و اعلام کردند که اسلام در خطر است. امام و یارانش در یک مبارزه مستمر از 1341 تا 1357، در مدت شانزده سال، تمام توطئه‌ها و فریب‌ها و شعارهای دروغین آنها را در هم ریخت و شاه که باور نمی‌کرد ملت و روحانیت بتوانند در مقابل او بایستند، کوشید تا با دیکتاتوری و بی‌رحمی در فیضیه، حجتیه، 15 خرداد 42 و دستگیری امام(ره) و روحانیت و شکنجه‌گاه‌های مخوف و کاپیتولاسیون، این قیام را سرکوب کند.
بادامچیان ادامه داد: اما این مقاومت و قدرت آن‌چنان پیش رفت که در سال‌ 57 آن حرکت الهی و مردمی اسلامی به ثمر نشست و انقلاب پیروز شد. با وجود همه کارشکنی‌ها، شیطنت‌ها و اذیت‌هایی که از سوی گروه‌های گوناگون همچون کمونیست‌ها، لیبرال‌ها، دولت موقت، گروه‌های چپ، خلق و سازمان منافقین صورت گرفت، امام و یاران او توانستند این توطئه‌ها را پشت سر بگذارند و انقلاب روز بروز رشد کرد تا به وضعیت امروز رسید که دنیای استکبار نیز به اقتدار نظام معترف است.
وی با بیان اینکه جریانات التقاطی، منافق و ضد انقلاب به ترور و حذف یاران امام(ره) پرداختند، افزود: این جریانات چون دیدند که فضای عمومی ایران طرفدار امام(ره) بود، تصمیم گرفتند که به یاران امام حمله کنند تا بدین طریق بازوان انقلاب را قطع کنند و به این ترتیب ترورها آغاز شد و انفجار حزب جمهوری و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از بهترین یاران امام(ره) و به شهادت رساندن رییس جمهور و نخست وزیر و بسیاری دیگر به دنبال همین توطئه‌ها صورت گرفت.
این فعال سیاسی با اشاره به این‌که برای مقابله با جریانی که علیه امام و یارانش به اقدامات تروریستی روی آورده بودند، کار منسجم و بابرنامه‌ای نیاز بود، یادآور شد: با تشکیل دولت موقت، به دلیل همراه نبودن برخی در این دولت، این انسجام شکل نگرفت تا جایی‌که شهید بهشتی در یک سخنرانی می‌گوید، «زمانی که انقلاب پیروز شد، نیاز داشتیم مسئولیت اداره کشور را فردی شایسته به عهده بگیرد و از میان رجال و افراد پس از بررسی و مشورت، آقای بازرگان از همه مناسب‌تر تشخیص داده شده و با نظر مساعد امام(ره)، بازرگان نخست‌وزیر وقت شد. وقتی بازرگان رییس دولت شد خطر انحراف انقلاب از اصول اساسی اسلامی خیلی زیاد شد. لذا تصمیم بر آن شد تا فعلاً با دولت همکاری و مدارا شود تا به تدریج چاره‌ای بیندیشیم.»
وی از شهید بهشتی به عنوان شخصیتی بصیر و هوشیار در انقلاب یاد کرد و گفت: شهید بهشتی در برخورد با توده‌های فریب‌خورده بسیار با محبت و صمیمیت با آنها رفتار می‌کرد و با صبر و حوصله و در جهت بیداری اسلامی و آگاهی بخشی اسلامی تلاش می‌کرد چهره واقعی بنی‌صدر را نشان بدهد و یا به مردم بفهماند بازرگان لیبرال و در خط سازش با آمریکا است.
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد اگر کسی شعار انقلابی تند می‌دهد ولی در خط امام حرکت نمی کند، مزدور است و جزء مارقین به حساب می آید. ملت ایران بداند خط امامت، ولایت، ارزشهای الهی در تبعیت از امام عادل است و اگر نظام از این همه فتنه، توطئه و جنگ به سلامت گذشته و به پیروزی رسیده است برای همین اصل ولایت فقیه است که بهشتی ها جان خود را گذاشتند.
شاهد عینی واقعه هفتم تیر با اشاره به این حادثه خاطر نشان کرد: آن شب در همین مکان ( مشهد سرچشمه تهران) شهید دکتر بهشتی آخرین پیامش را برای مردم صادر کرد، «برادران! دیگر نباید اجازه بدهیم آمریکا مهره‌های خود را به ما تحمیل کند». سپس در حالتی عرفانی گفت: «برادران بوی عطر می آید، می‌شنوید؟» و ناگهان انفجار رخ داد.
این یادگار ماندگار واقعه هفتم تیر، شهادت شهید بهشتی و یارانش را انعام الهی خواند که خداوند در شب هفتم تیر به آنها عنایت کرد، و تأکید کرد: نسل جوان ما متعهد خواهند بود اگر می‌خواهند بهشتی‌ها در جامعه مظلوم واقع نشوند، باید همان خط آیت‌الله شهید بهشتی را، که خط اصیل امامت، ولایت، مرجعیت و فقاهت است، بپیمایند وگرنه توطئه‌ها اثر خود را خواهد گذاشت.
گفتنی است، اولین شب از مراسم نکوداشت شهدای حادثه هفتم تیر 1360 در مشهد این شهدا در سرچشمه تهران برگزار شد و پس از اجرای گروه تواشیح قمر بنی هاشم(ع)، فرزند شهید حجت‌الاسلام طیبی، از شهدای حادثه هفتم تیر، اسامی شهدای انفجار حزب جمهوری را قرائت کرد و در پایان این مراسم، دعای پرفیض کمیل در کنار پیکر مطهر 84 شهید گمنام برگزار شد. این مراسم به مدت سه شب ادامه دارد./9591/پ202/ج




۱۳۹۳/۴/۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن