تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819036642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایداری در راه حق رمز سعادت و کلید رستگاری است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:
پایداری در راه حق رمز سعادت و کلید رستگاری است خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رمز موفقیت انسان در برخورد با نفس و تهدیدها اظهار داشت: آنچه رمز موفقیت است، استقامت در راه و ایستادگی در صراط مستقیم است. پایداری در راه حق، رمز سعادت و کلید رستگاری است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامی‌داشت سالگرد شهدای هفتم تیر که عصر امروز پنج‌شنبه 5 تیرماه در محل یادمان این شهدای والامقام در سرچشمه تهران برگزار شد، در تفسیر آیه 30 سوره مبارکه فصلت (إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التی کنتم توعدون) اظهار داشت: در این آیه بر چند اصل محوری تأکید شده است که دریافت صحیح از توحید و تربیت الهی و قرار گرفتن در حوزه مدیریت الهی از مهمترین آن است.
 
وی افزود: عالم امکان تحت هدایت و مدیریت خداوند سبحان در حرکت است و راه خویش را تداوم می‌بخشد. همه پدیده‌ها در قبضه قدرت او قرار دارند و انسان به عنوان یک پدیده دارای خرد و اندیشه و قدرت انتخاب و اراده می‌تواند در سایه معرفت مبتنی بر عقلانیت و پرورده شده با علم و وحی، خویشتن را تحت اراده خدای سبحان قرار دهد و در نقطه اعلای تربیت وحیانی قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، با بیان این‌که این انسان از نگاه خداوند تحت ربوبیت حق قرار دارد و خداوند مربی است و او مربای حق، تصریح کرد: کسانی که اول خدا را شناختند و او را به عنوان مربی و هادی برگزیدند و جان و وجود خود را تحت تربیت الهی قرار دادند، این افرادِ برگزیده به انسان‌های کامل و مقرب درگاه حق تبدیل می‌شوند و این معنای قبول ربوبیت و تربیت الهی است.
 
وی با اشاره به دعای امام معصوم(ع) که می‌فرماید، «خدایا! تدبیر تو هادی من باشد و من تدبیر تو را برگزینم، با اختیار خود، اختیار تو را انتخاب کنم و اوامر تو در جان و وجودم حکومت کنند نه هوس‌ها و امیال شخصی من»، تأکید کرد: این انسان، مظهر اراده خدا خواهد شد و اراده او، اراده حق و تربیت او، تربیت الهی است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در عین حال به مسئولیت مهم‌تر انسان اشاره کرد و ابراز داشت: با این انتخاب بزرگ مسئولیت انسان تمام نمی‌شود، بلکه تازه شروع خواهد شد.انتخاب راه و گام برداشتن در آن کار بزرگی است، اما آغاز یک حرکت حیات‌بخش است و آن «حرکت و استقامت در راه» است.
 
وی با اشاره به رمز موفقیت انسان در برخورد با نفس و شهوات و تهدیدها و تطمیع‌ها گفت: آنچه رمز موفقیت است، استقامت در راه و ایستادگی در صراط مستقیم است، لذا خداوند در سوره فصلت می‌فرماید، بعد از این انتخاب در این راه استقامت و پایداری کردند. در واقع، پایداری در راه حق، رمز سعادت و کلید رستگاری است.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه مدیریت سیاسی عالم دنیا یک حرکت بلند و یک گام تعیین کننده در مسیر حاکمیت خدای سبحان در عرصه حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده است. حقیقت انقلاب اسلامی در حضور و اراده خداوند متعال و عرصه حیات سیاسی انسان و آموزه‌های دین، معارف قطعی قرآن و کتب آسمانی و سیره انبیا و اولیای الهی گواه روشنی بر این حقیقت است که دین تنها برای اداره خانه، مسجد و مدیریت افراد نازل نشده است.
 
وی افزود: رسالت دین تنها برای این‌که انسان در مسیر زندگی فردی خود تحت مدیریت خدا باشد خلاصه نمی‌شود، بلکه محور حضور دین، حضور در همه عرصه‌ها و لایه‌های زندگی فردی، اجتماعی در همه ابعاد آن است، لذا اگر سر بر ساحت مقدس دین فرود آورده‌ایم معنایش این است که باید همه لایه‌ها و حوزه‌های زندگی انسان و جوامع بشری تحت مدیریت، هدایت و رهبری خدا قرار گیرد.
 
حجت الاسلام ابوترابی فرد از انقلاب اسلامی ایران به عنوان حضور دین و خدا در عرصه حیات سیاسی انسان یاد کرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی بعد از 1400 سال، راه را برای حضور دین در عرصه مدیریت سیاسی جوامع بشری و دنیای اسلام هموار کرده است. یک شاخص روشن برای این حضور آن است که در زمان پیامبر(ص) و پیشوایان معصوم(ع)، مسئولیت رسالت و مدیریت حیات سیاسی دنیای اسلام به دست پیامبر و ائمه(ع) بوده و در زمان غیبت امام معصوم(ع)، اداره جامعه اسلامی به دست توانای فقیه هوشمند، مدیر، مدبر، عادل، مهذب، مقتدر و کارآمد انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: این همان تفسیر کلام امیرمومنان(ع) است که فرمود، ای مردم! مدیریت دنیا و حیات سیاسی خود را به دست شایسته‌ترین، تواناترین، عالم‌ترین و لایق‌ترین انسان‌ها بسپارید و این شاخص است؛ در حضور پیامبر و امام معصوم، خود آنها و در دوران غیبت، در نزدیک‌ترین انسان به وجود امام معصوم(ع) از لحاظ تدبیر، دانش، توانایی، اقتدار و ظرفیت این امور مهم.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران این راه را برگزیده است، خاطرنشان کرد: ملت ایران و چهره‌های سیاسی هوشمند و وفاداران به اسلام در سایه فهم صحیح اسلام و تفکر ناب فقاهتی که امام راحل(ره) تبیین‌کننده آن بود، در این راه گام نخست را برداشتند و در این میان، نقش سیدالشهدای تاریخ انقلاب اسلامی، آیت‌الله شهید دکتر بهشتی در خلق این مهم و تثبیت آن در قانون اساسی بسیار تعیین‌کننده و بی‌بدیل بود.
 
وی استقامت در راه را دومین گام در این مسیر دانست و عنوان کرد: هنر ملت ایران، انتخاب رهبری صالح نیست، زیرا تاریخ نمونه‌های زیادی از این انتخاب‌ها دارد؛ مثل اجتماع امت اسلام در کنار خانه امیرمومنان(ع) که حضرت بعد از این اجتماع و انتخاب شدن می‌فرمایند، بعد از آن‌که به اصرار مردم، قدرت را به دست گرفتم، جامعه به سه گروه تقسیم شد، ناکثین، مارقین و قاسطین که مقابل من ایستادند و جنگ‌های صفین، جمل و نهروان را به وجود آوردند.
 
حجت الاسلام ابوترابی فرد هنر ملت ایران را استقامت در راهی که انتخاب کرده بودند، ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از قله‌ها و نمادهای بلند، رفیع و ستودنی ملت ایران، سال 1360 است. در این سال، اولا دشمن در بیش از هزار کیلومتر از مرزهای خاکی و آبی و هوایی ایران را مورد تهاجم گسترده‌ای قرار داده بود، ثانیاً شکاف و حفره عمیقی در درون مدیریت سیاسی کشور و زاویه و فاصله عمیق مدیر اجرایی اول کشور با نیروهای انقلاب ایجاد شده بود و در این شرایط، منافقین و جریان نفاق در 30 خرداد 1360، با اعلام رسمی و با اعتقاد قطعی به پیروزی صریح، فعالیت فاز مسلحانه و نظامی خود را کلید زدند.
 
وی به حوادث روزهای ابتدایی تیرماه 60 اشاره کرد و افزود: منافقین عوامل خود را به خوبی شناخته بودند که در چه حوزه‌های کلیدی در مدیریت کشور حضور داشتند؛ در روز 6 تیرماه، رهبر معظم انقلاب را در مسجد اباذر با یک انفجار هولناک تا مرز شهادت پیش بردند و در روز 7 تیرماه نیز با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، ناباورانه ستارگان پرفروغ اسمان ایران اسلامی و شخصیتی چون آیت‌الله دکتر بهشتی، چهار وزیر، سی نماینده مجلس و بیست معاون وزیر را مظلومانه به شهادت رساندند.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که کدام نظام سیاسی را در دنیا می‌شناسید که بتواند در آغاز تولد خود با این چالش‌های سخت روبرو شود و با اقتدار، راه خود را تداوم بخشد، اذعان داشت: آنچه در خیابان‌های تهران بعد از انفجار در حزب جمهوری مشاهده می‌شد، روح استقامت و ایستادگی و پایداری بود و آثاری از ضعف، نگرانی و تزلزل در مردم دیده نمی‌شد.
 
وی با تأکید بر این‌که در ادبیات سیاسی جهان اجماع وجود دارد که تحریم بانک مرکزی کشور برابر با سقوط آن کشور است، گفت: این‌که امروز انقلاب اسلامی با قدرت در برابر نظام سلطه، تهدیدها و چالش‌های سخت مثل تحریم، جنگ و مذاکرات هسته‌ای را مدیریت کرده و تهدیدها را به فرصت‌هایی برای پیشرفت و اقتدار تبدیل کرده است، به خاطر ظرفیتی است که در طول این سه دهه خلق شده است و حاصل استقامت ستودنی ملت ایران است.
 
حجت الاسلام ابوترابی فرد خطاب به جوانان ایران اسلامی بیان داشت: اگر انسان این تاریخ را ندیده بود، باور نمی‌کرد یک نظام سیاسی نوپا که حتی یک قدرت سیاسی هم در کنار آن نبود، بتواند این‌چنین مقاومت کند. بنابراین با انتخاب صحیح راه و استقامت در مسیر می‌توان به یک قدرت بالنده‌ تبدیل شد.
 
وی رمز استقامت را در دو حقیت مهم دانست و اظهار داشت: رهبری صالح، مقتدر و هوشمند که در این عصر به ملت بزرگ ایران عنایت شده است و بصیرت، هوشیاری و وفاداری ملت و جوانان این مرز و بوم رمز اقتدار ما هستند که باید این دو گوهر گرانبها را پاس داشت و حراست کرد و راه را برای افزایش اقتدار آن هموارتر کرد. پس بشارت خدا را دریابید و نگران و محزون نباشید و به رحمت او امیدوار باشید که خدا با شماست./9591/پ202/ج
 



۱۳۹۳/۴/۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن